• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Darling daisy: Men oj det finns ju en ljus och en vanlig ivory,.. Vilken är bäst tror jag kör på ivory. Vilken ska du uvälja ?

• Darling Daisy

Sommarbrud: Oh, verkar det vara svårt att mäta? Jag får nog gå o köpa ett måttband i eftermiddag, så att jag kan mäta
    Du behöver inte maila dokumentet. Jag mailar Lucy o frågar själv idag.

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-17 10:26:15 följande:
    Sommarbrud: Oh, verkar det vara svårt att mäta? Jag får nog gå o köpa ett måttband i eftermiddag, så att jag kan mäta
    Du behöver inte maila dokumentet. Jag mailar Lucy o frågar själv idag.
    Det är nog ganska lätt läste inte så noga nu, ska mäta ikväll då ska det läsas:) Ja maila henne dom är ju väldigt snabba på att svara faktiskt
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-17 10:23:20 följande:
    Darling daisy: Men oj det finns ju en ljus och en vanlig ivory,.. Vilken är bäst tror jag kör på ivory. Vilken ska du uvälja ?
    Jag ska ju matcha upp mannens guldaktiga frock coat så jag lutar åt dark ivory eller champagne... Ska fundera under dagen...
  • Skumboll
    Junibruden skrev 2011-03-17 09:49:36 följande:
    oj nej, kanske de inte alls börjat med min riktiga klänning ännu... Gråter men bella skrev åt mig efter att jag bekräftat ändringarna att de skule börja med min riktiga klänning då. och klänningen borde vara hos mig i mitten av april. men kan ju nog hända att de ännu inte börjat med den... på den där sidan där man kan följa med framskridandet står det Date of Completing Pattern Work: 10.3.2011 och sedan dess har det stått efter Date of Completing Production Stage 1: In Process. men kanske den sidan inte är helt up to date...

nå, jag får väl bara fortsätta vänta vänta och vänta... är egentligen inte ens så nervös, för är ganska övertygad om att den blir bra (konstiga jag som litar på dem så fullt ??), men skulle ju vara härligt att ha den hemma nu och kunna pröva dem Glad
    Så skrev bella till mig också, men när jag frågade henne hade de inte börjat med den ännu....
  • Agape
    Sommarbrud skrev 2011-03-17 08:58:08 följande:

Alltså vilken underkjol til ldenna klänning:

Åh så tjusig klänning! Någon underkjol med mest vidd nedtill/under rumpan då det ser ut som det är rätt så tajt rund höfterna ändå?!

awarwen: vet du hur du brukar tappa kilon, dvs vart på kroppen det händer mest? Jag tror precis som 1700-tal att det kan nog vara lite risky att ta bort lika många cm ifrån alla mått. För mig tex efter graviditet så har jag främst märkt av det på rumpan och sedan kommer magen lite efter...
  • Agape

Här är nog klänningen för mig! Än så länge iaf
    Fast jag kommer nog att förmiska blomman lite....

Kan förövrigt rekomendera er att kika in på dhgate.com

• bettanR

Så söta ni är allihopa som har beställt era klänningar. nervösa och spända,det går säkert enligt planerna allting även fast ni inte får veta hur det går hela tiden;) Fast jag kommer vara likadan själv när jag beställt.!

Jag har äntligen kunnat gå in på millys hemsida o mailat med dom och gissa vad... de vill ta mindre än hälften mot vad Landy ville ha för min Vera Wang!!! Så nu finns det ingen tvekan, nästa vecka så beställer jag..:)

Men ni som har beställt. har ni betalat samtidigt som ni beställde, eller först när klänningen är klar för att skickas? eller..? 

• bettanR
    Agape skrev 2011-03-17 10:51:05 följande:
    Här är nog klänningen för mig! Än så länge iaf
    Fast jag kommer nog att förmiska blomman lite....
    Superfin klänning!!! Men nej låt blomman vara så stor:)

gaash, nu fungerar inte millybridal.com igen..!! Är det verkligen bara jag som har det problemet? Har ni bara mailkontakt med dom i så fall? 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden