• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-03-16 07:38:29 följande:
    Jag är van, det var förmodligen bara "smågrus" och det kan jag hantera. Jag har jobbat som vanligt men det har inte funnits ork till så mycket annat... Tycker uvin är jobbigare...haha

Bella säger att den inte är klar, hon LOVADE bilder denna vecka. Oh well, jag orkar inte bråka just nu. 
    Oj! Att du har orkat jobba! Krya på dig ännu mer!!!

Segt att inte bilderna kommer! Ska bli såå spännande att se hur den blir!!!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-16 06:46:39 följande:
    Äh, jag har plågats med njursten några dagar och nu åkte jag dessutom på en uvi. Ibland är livet mest pest och pina. 
    Men åh jobbigt! Och vad är det jag läser?Inga bilder??? :(
  • Darling Daisy

God morgon!
    Ett stort krya på dig till Skumboll från mig också!!

Har fått mail från min nya kompis Lucy på Landy i natt. De kunde dra av frakten på min klänning. Nu ska jag vara ännu besvärligare och fråga om de inte borde dra av lite mer pga att jag inte vill ha släpet

Spännande det här!!! (fast tidskrävande som sagt!!)

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 08:24:04 följande:
    God morgon!

Har fått mail från min nya kompis Lucy på Landy i natt. De kunde dra av frakten på min klänning. Nu ska jag vara ännu besvärligare och fråga om de inte borde dra av lite mer pga att jag inte vill ha släpet

Hah Lucy mkt trevlig tjej:)

De är väldigt snabba att svara på landy stort plus!
  • Cupcake queen

Fick ett mail från Landy i morse min klänning blir skickad i dag, nu är jag så pirrig... undrar hur lång leveranstiden är... Har ju beställt både klänning och bolero och vill så gärna se att det är snyggt, i rätt storlek och inget knas.

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 08:24:04 följande:
    God morgon!

Bra jobbat! Förhandlingarna fortsätter...
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 08:25:53 följande:

Ja, tycker milly har varit mkt sega länge nu faktiskt. När jag har varit i kontakt med landy har de alltit varit snabba. Iofs ett tag sen och jag beställde ju aldrig men det talar ju verkligen för dem... Milly lovade igår att skicka svar på en grej samt posta mina tygprover. Nu på chatten i morse kunde jag konstatera att inget av det hade gjorts! Skrikandes
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-16 08:34:16 följande:
    Bra jobbat! Förhandlingarna fortsätter...
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 08:25:53 följande:

Ja, tycker milly har varit mkt sega länge nu faktiskt. När jag har varit i kontakt med landy har de alltit varit snabba. Iofs ett tag sen och jag beställde ju aldrig men det talar ju verkligen för dem... Milly lovade igår att skicka svar på en grej samt posta mina tygprover. Nu på chatten i morse kunde jag konstatera att inget av det hade gjorts! Skrikandes
    Ja det är plus för landy, plus för milly är testklänningen och att säger vilka material de använder. Så om man skulle mixa landy o Milly skulle det bli fantastiskt :)
  • 1700tal
    Cupcake queen skrev 2011-03-16 08:28:44 följande:
    Fick ett mail från Landy i morse min klänning blir skickad i dag, nu är jag så pirrig... undrar hur lång leveranstiden är... Har ju beställt både klänning och bolero och vill så gärna se att det är snyggt, i rätt storlek och inget knas.
    Åh, vad kul! Och så spännande! Har du bild på klänningen på beställde?
  • Darling Daisy

Ja, de är väldigt snabba på att svara! Både Landy och Milly har svarat mig snabbt. Fast då är jag ju bara på quotation-stadiet ännu..

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 08:35:32 följande:
    Ja det är plus för landy, plus för milly är testklänningen och att säger vilka material de använder. Så om man skulle mixa landy o Milly skulle det bli fantastiskt :)
    Precis! Det som jag föll för från början var ju testklänningen.... Men ingen är fullkomlig antar jag.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden