• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 20:43:25 följande:

Hej på er, nu har jag provat klänningen. Den är jättefin. Tjockt härligt tyg. Mycket klänning. :)
    Men den är för stor. Men det viste jag ju redan inne. Ska ta den till en duktig sömmerska som ska hjälpa mig att ta in den och lägga upp den. Den är nästan en decimeter för lång. Men har inte bestämt skor än så därför ville jag ta det säkra före det osäkra. :)

Vad tycker ni om klänningen?

Ska köpa en ny underkjol. Den som hörde till var för stor upptill.. vill få en mer A-formad siluett...

Väldigt fin! Du kommer ju vara super fin på din dag!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-15 21:03:09 följande:
    Jättefin sassabrassa!  
    Synd att inte din sambos kläder blev nå bra.

Sådär ja, en tur till jourläkaren, lite antibiotika så kanske man är på benen snart.
    Imorgon sägs det att jag ska få bilder på testklänning två. Tja, vi får väl se...
    Ja men jag har undrat vart du hållit hus! Har du varit dålig länge?

Hoppas på bilder imorgon!!!!
  • awarwen

Sitter och skummar igenom era inlägg och börjar känna lite nervositet i magen.
    Är jag försent ute som inte har beställt min klänning än? Emily på wholesaleweddingdresses skriver att det kommer att ta ca 25 dagar att sy och skícka klänningen och jag "ljög" och skrev att bröllopet är den 24 maj, vilket hon sa var okej. Bröllopet är egentligen den 24 juni, ville bara ha lite spelrum.
    Det här är klänningen jag ska beställa, har ändrat mig efter konsultation med min omgivning.
    Fasen också. Jag ville ju gå ner mer i vikt, vill inte se ut som jag gör nu "Barbapapa". Rynkar på näsan
  • Sommarbrud
    awarwen skrev 2011-03-15 21:40:57 följande:

Sitter och skummar igenom era inlägg och börjar känna lite nervositet i magen.
    Är jag försent ute som inte har beställt min klänning än? Emily på wholesaleweddingdresses skriver att det kommer att ta ca 25 dagar att sy och skícka klänningen och jag "ljög" och skrev att bröllopet är den 24 maj, vilket hon sa var okej. Bröllopet är egentligen den 24 juni, ville bara ha lite spelrum.
    Det här är klänningen jag ska beställa, har ändrat mig efter konsultation med min omgivning.
    Fasen också. Jag ville ju gå ner mer i vikt, vill inte se ut som jag gör nu "Barbapapa". Rynkar på näsan
    Jag har ju lite samma problem, du kanske har sett mina lite röriga inlägg:/ Jag gifter mig 2 juli o har inte beställt men ska göra innan veckan är slut. Håller ju också på med vikten, men jag tänkte ta snörning i ryggen och räkna med att få lämna in den och sy om lite. Men jag tror nog att du ska beställa snart, man vill ju som du skrev ha lite spelrum för att göra ändringar..
  • awarwen
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 21:47:39 följande:
    Jag har ju lite samma problem, du kanske har sett mina lite röriga inlägg:/ Jag gifter mig 2 juli o har inte beställt men ska göra innan veckan är slut. Håller ju också på med vikten, men jag tänkte ta snörning i ryggen och räkna med att få lämna in den och sy om lite. Men jag tror nog att du ska beställa snart, man vill ju som du skrev ha lite spelrum för att göra ändringar..
    Attans... tror du det är svårt att sy in och ändra om ifall jag bestället utifrån de mått jag har nu och sen lyckas gå ner lite i omfång?
  • Sommarbrud
    awarwen skrev 2011-03-15 21:51:23 följande:
    Attans... tror du det är svårt att sy in och ändra om ifall jag bestället utifrån de mått jag har nu och sen lyckas gå ner lite i omfång?
    Nej det tror jag inte, eller jag hoppas inte:)
    Du ska ha med knappar/dragkedja ? Min kompis köpte en klänning o den fanns inte i hennes storlek och det var inga problem att sy in jag tror det var nästan 2 storlekar.
  • awarwen

Den ser ut så här bakifrån. Tror du det är lättare att justera, även om jag går ner i vikt?
    Vilken klänning ska du beställa?
  • Sommarbrud
    awarwen skrev 2011-03-15 21:54:35 följande:

Den ser ut så här bakifrån. Tror du det är lättare att justera, även om jag går ner i vikt?
    Vilken klänning ska du beställa?
    Jag tror absolut att den kommer gå att justera. Min ser ut så här i ryggen just nu, vill ha med snörning i ryggen. Så våra blir ju rätt lika i ryggen och jag tror att det kommer gå o fixa:) Vill ju gå ner 15 kg så det blir ju ngn storlek men vågar inte dra av för mkt när jag beställer tråkigt om den blir för liten..
  • awarwen

Shit, vad häftig. Den är döläcker.
    Hur mäter du nu när du skickar in då? Jag menar, drar du av lika många centimer vid varje mått: höft, bröst, midja m.m. eller kommer du mäta som du är nu?
    Jag behöver gå ner ca 7 kg, annars blir jag morrig.

• Sommarbrud
    awarwen skrev 2011-03-15 22:02:26 följande:
    Shit, vad häftig. Den är döläcker.
    Hur mäter du nu när du skickar in då? Jag menar, drar du av lika många centimer vid varje mått: höft, bröst, midja m.m. eller kommer du mäta som du är nu?
    Jag behöver gå ner ca 7 kg, annars blir jag morrig.
    Ja jag hoppas hoppas den blir bra!! O att jag passar i den är inte så lång som hon på bilden..

Jag kommer nog dra av lite på bröst och midja, jag kommer inte våga dra av lika mkt vid höften men ska mäta mig och sen mäta någon klänning jag hade innan jag var gravid och sen tänka till och gissa lite o sen skicka in :) Bra plan... :)

7 Kg klarar du galant!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden