• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Junibruden
    1700tal skrev 2011-03-15 09:12:53 följande:
    Nu har jag dividerat med milly igen på morgonen, gud vad jag får gå upp tidigt för att kunna kommunicera vettigt! Nu är tyllen beställd till min sidenklänning. Ska vara oregelbunden tyll och många, många lager. Går åt 50 meter (!!!) tyll och det kostade några hundralappar extra... Skrattande Åh, nu känner jag att den här klänningen nog kan bli riktigt bra!

Nu är frågan, ska tyllen längst ner vara i samma färg som klänningen (mörk ivory, sidenets ivory är tydligen mörkare än polyester-ivory och det är ju bra...), dvs ivory eller ska jag ta den i light champagne? Har ju hela tiden velat få in lite light champagne i klänningen, tycker det är så fint. Förut skulle ju spetsen vara i champagne, ska jag ersätta den touchen med att ta tyllen i light champagne?? Vad tycker ni?
    blir nog utmärkt med mycket tyg. för lite tyg sku inte vara bra alls...

jag håller med sommarbruden: samma färg hela klänningen. materialen är ju ändå så olika, så blir säkert ändå liten nyansskillnad...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 09:28:49 följande:
    Så nu ska vi se, ivory tror jag på. Jag gillar helhet att det är samma färg och tror du inte att det kommer bli lite knas om du kör tyllen i en annan nyans? Jag menar i materialen är ju så olika. Jag rstar i alla fall för samma !
    Tror du? Är så kluven. Men nu har jag pecis fått milly att skicka alla mina tygprover (har beställt 30x30 cm tygbitar av alla tyger i de 2-4 brudfärgerna beroende på tyg). Egentligen vill jag ha hela klänningen i light champagne, tycker det är snyggast med lite mer bruten färg på äkta siden men de olika äkta sidentygerna finns bara i vit och ivory... 
  • 1700tal
    Junibruden skrev 2011-03-15 09:34:37 följande:
    blir nog utmärkt med mycket tyg. för lite tyg sku inte vara bra alls...

jag håller med sommarbruden: samma färg hela klänningen. materialen är ju ändå så olika, så blir säkert ändå liten nyansskillnad...
    Ånej, tycker du oxå så?! Haha, jag som nästan var säker på min sak... Nästan...
    1700tal skrev 2011-03-15 09:40:20 följande:
    Tror du? Är så kluven. Men nu har jag pecis fått milly att skicka alla mina tygprover (har beställt 30x30 cm tygbitar av alla tyger i de 2-4 brudfärgerna beroende på tyg). Egentligen vill jag ha hela klänningen i light champagne, tycker det är snyggast med lite mer bruten färg på äkta siden men de olika äkta sidentygerna finns bara i vit och ivory... 
    Och det jag ville säga med detta som jag glömde vara att jag inte behöver bestämma färg på tyllen förrän proverna på både sidenet och tyllen kommer på posten om några dagar. Då kan jag se dem bredvid varann.
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-15 09:34:34 följande:
    Det var en av de texter jag skrev förut som försvann... Feedback på dina bilder... Får börja om igen. Skrattande

Jo, jag skrev då att tror du verkligen det gör något att volangerna kommer fram lite och syns framifrån? Är de tså viktigt hur det ser ut på orginalet. Jag har provat en del klänningar som hade allt "krut" fram eller bak (som i din klännings fall) och jag tyckte inte de var så snygga. Tycker det var jättesnyggt på din klänning att volangarna kommer fram lite. Då får man ju en föraning av mästerverksvolangerna därbak även när man ser dig framifrån. De flesta bilder på bröllopsdagen tas ju framifrån, är det inte snyggt att få en skymt av volangerna då? Obestämd Och det fyrkantiga som du pratar om, tror du inte det bara är att de plattade till nypen? Det ser inte ut som att de draperat om den eller så, mest som att de inte fluffat upp den.... Och om den ska sys i satin så håller jag för en gångs skull med Bella, det KOMMER verkligen se helt annorlunda och mkt maffigare och större ut i det riktiga tyget. Då är taften mkt mer lik fodertyget i hur det faller men det är ju INTE satinet.
    Som jag funderat på detta. Jag är så rädd att det kommer se snett ut om volangerna börjar mycket längre fram på ena sidan...hm nu blir jag osäker. En annan tanke är att dra vlangerna hela vägen runt, tror det skulle kunna bli snyggt oxå. De gör om det så nu iaf, så att det blir lika påå båda sidorna om det ser fel ut så får de väl sy upp den så som de visade på de första bildernaGlad

och förresten precis som Sommarbrud så tror jag på IvoryGlad
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-15 09:40:20 följande:
    Okej, ja men jag tror jag håller fast i samma färg. Men om du kan vänta o bestämma tills du får se allt bredvid så är det bra.  Som Junibruden skrev så blir det ju skillnad med tanke på att det är olika material. Men spännande o se vad det blir när du får hem dina prover :)
  • Sassabrassa

Oj oj oj vad spännande. Fick precis paketet med våra kläder.
    Ikväll ska jag prova klänningen: Är sååå nervös. Jag vet ju att den kommer att vara lite stor, eftersom jag tog till några mått för att vara säker på att den skulle passa. Ångrar det lite nu. Tänk om den är alldeles för stor istället???
    Sitter på jobbet med paketet på mitt skrivbord... vill inte jobba. Vill bara prova. :)

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-15 09:43:53 följande:
    Som jag funderat på detta. Jag är så rädd att det kommer se snett ut om volangerna börjar mycket längre fram på ena sidan...hm nu blir jag osäker. En annan tanke är att dra vlangerna hela vägen runt, tror det skulle kunna bli snyggt oxå. De gör om det så nu iaf, så att det blir lika påå båda sidorna om det ser fel ut så får de väl sy upp den så som de visade på de första bildernaGlad

och förresten precis som Sommarbrud så tror jag på IvoryGlad
    Tror inte det kommer se snett ut, bara asymmetriskt fast på ett bra sätt... Obestämd Ja, du kan ju alltid ändra tillbaka sen så länge de håller på med testklänningen. Så gjorde jag med min första oxå. Bad dem ändra och när de skickade nya bilder så "njaaaa, gör tillbaka som det var innan...". De var nog redo att kasta ut min klänning genom fönstret till slut. Skrattande

Oj, en ivory-röst till...
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 09:59:02 följande:
    Ikväll ska jag prova klänningen: Är sååå nervös. Jag vet ju att den kommer att vara lite stor, eftersom jag tog till några mått för att vara säker på att den skulle passa. Ångrar det lite nu. Tänk om den är alldeles för stor istället???
    Sitter på jobbet med paketet på mitt skrivbord... vill inte jobba. Vill bara prova. :)
    ÅÅÅH, vad spännande!!! Stäng och lås dörren och slit upp paketet NU!

Vilken klänning ver det du har beställt nu igen? Har du bild eller länk du kan lägga in nu?
  • Sommarbrud
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 09:59:02 följande:
    Men åh, vilken var det nu igen? Jag skulle inte kunna jobba!
  • Sassabrassa

Ja det är otroligt spännande. Min mamma kommer ikväll och hjälper mig prova. Hjälp!
    Den här klänningen är det. :)

Såg ut så här innan den skickades från Kina.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden