1700tal skrev 2011-03-15 09:34:34 följande:
Det var en av de texter jag skrev förut som försvann... Feedback på dina bilder... Får börja om igen.
Jo, jag skrev då att tror du verkligen det gör något att volangerna kommer fram lite och syns framifrån? Är de tså viktigt hur det ser ut på orginalet. Jag har provat en del klänningar som hade allt "krut" fram eller bak (som i din klännings fall) och jag tyckte inte de var så snygga. Tycker det var jättesnyggt på din klänning att volangarna kommer fram lite. Då får man ju en föraning av mästerverksvolangerna därbak även när man ser dig framifrån. De flesta bilder på bröllopsdagen tas ju framifrån, är det inte snyggt att få en skymt av volangerna då?

Och det fyrkantiga som du pratar om, tror du inte det bara är att de plattade till nypen? Det ser inte ut som att de draperat om den eller så, mest som att de inte fluffat upp den.... Och om den ska sys i satin så håller jag för en gångs skull med Bella, det KOMMER verkligen se helt annorlunda och mkt maffigare och större ut i det riktiga tyget. Då är taften mkt mer lik fodertyget i hur det faller men det är ju INTE satinet.
Som jag funderat på detta. Jag är så rädd att det kommer se snett ut om volangerna börjar mycket längre fram på ena sidan...hm nu blir jag osäker. En annan tanke är att dra vlangerna hela vägen runt, tror det skulle kunna bli snyggt oxå. De gör om det så nu iaf, så att det blir lika påå båda sidorna om det ser fel ut så får de väl sy upp den så som de visade på de första bilderna
och förresten precis som Sommarbrud så tror jag på Ivory