• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

1700tal: Så en kort promenad med ett surt barn som nu sitter o leker nöjt. Ahh här gör man sig till så han ska få lite frisk luft halv uppskattat!

Nu har du ju fått flera bra bilder, så fin din klänning kommer bli. Ja jag sitter här nu o vill att min klänning från Milanoo ska komma (om den kommer) så jag ser hur den ser ut. Väntar ju även svar från landy om material. Ska jag köra från Milly annars ?Eller vågar man chansa? Priset var hmm vad var det ca 110 usd skillnad så ingen stor summa

• Knopan

Nu har jag mailat Landy om prisuppgifter på underverket  

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-14 16:51:46 följande:
    Nu har jag mailat Landy om prisuppgifter på underverket  
    På vårt underverk??
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 16:52:48 följande:
    På vårt underverk??
    Yesidoodle  
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-14 17:05:38 följande:
    Yesidoodle  
    Men vad spännande undrar om vi får samma pris
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 16:48:07 följande:
    1700tal: Så en kort promenad med ett surt barn som nu sitter o leker nöjt. Ahh här gör man sig till så han ska få lite frisk luft halv uppskattat!

Nu har du ju fått flera bra bilder, så fin din klänning kommer bli. Ja jag sitter här nu o vill att min klänning från Milanoo ska komma (om den kommer) så jag ser hur den ser ut. Väntar ju även svar från landy om material. Ska jag köra från Milly annars ?Eller vågar man chansa? Priset var hmm vad var det ca 110 usd skillnad så ingen stor summa
    Hmm, kanske känns bättre med milly då kanske. Om du beställer nu hinner du ju dessutom få och ev ändra på en testklänning. Det är ju alltid en fördel! Obestämd

Nu har jag hittat en tyllunderdel som jag gillar. Har mailat den till milly med förklaring. Ska se om jag kan greja lite och klistra ihop de båda så man får en enhetsbild...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 17:12:14 följande:
    Hmm, kanske känns bättre med milly då kanske. Om du beställer nu hinner du ju dessutom få och ev ändra på en testklänning. Det är ju alltid en fördel! Obestämd

Nu har jag hittat en tyllunderdel som jag gillar. Har mailat den till milly med förklaring. Ska se om jag kan greja lite och klistra ihop de båda så man får en enhetsbild...

Ja åh svårt! Det jobbigaste är att det kommr säkert sluta med att jag inte har ngn klänning! Då får du sälja ngn till mig :)

Åhh tyll så fint! Hmm en spetsklänning med tyll under och en massa fluff vilken dröm! Snart får jag ge mig, kommer se ut som en svan när jag e kla...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 17:14:30 följande:
    Ja åh svårt! Det jobbigaste är att det kommr säkert sluta med att jag inte har ngn klänning! Då får du sälja ngn till mig :)

Åhh tyll så fint! Hmm en spetsklänning med tyll under och en massa fluff vilken dröm! Snart får jag ge mig, kommer se ut som en svan när jag e kla...
    Nej, du får inte bli utan fluffklänningen!! Haha, svansjön var ordet!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 17:25:56 följande:
    Nej, du får inte bli utan fluffklänningen!! Haha, svansjön var ordet!
    nej den ska beställas vä'ntar på svar från landy annars blir det milly i
  • tezz840

har en liten fråga som ni proffs kanske kan hjälpa mig med..
    jag ska beställa en klänning från milanoo.
    och det är en lång klänning.  hur vet jag att den är tillräckligt lång så den går till golvet?
    JAg är 180cm med mina skor.
    På deras hemsida så står det inget som hollow to floor, eller height..?
    Jag tänkte inte ta en skräddarsydd utan en färdig storlek...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden