• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 10:41:51 följande:
    Mmm, skulle va noga med att påpeka för dem att det inte finns spelrum för förseningar bara.
    Ja jag har sagt att jag gifter mig i maj.. O det var inga problem o jag gifter mig ju i Juli så lite finns det ju.Eller ska jag beställa rakt bums kanske ?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 10:44:46 följande:
    Ja jag har sagt att jag gifter mig i maj.. O det var inga problem o jag gifter mig ju i Juli så lite finns det ju.Eller ska jag beställa rakt bums kanske ?
    Ja, det beror ju på... De kanske hinner i tid, tänker mest på vilken tid mina klänningar tar. Även om jag inte hade gjort ändringar (och det kan ju visserligen inte du) hade de inte kommit i tid..
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 10:52:28 följande:
    Ja, det beror ju på... De kanske hinner i tid, tänker mest på vilken tid mina klänningar tar. Även om jag inte hade gjort ändringar (och det kan ju visserligen inte du) hade de inte kommit i tid..
    Nej ajg har tänk tpå det, hmm ja jag får ta mina mått ikväll o skicka iväg en beställning, Vill ju i alla fall hinna ändra ngt på den om det behövs..
  • 1700tal

Skulle du ha knappar eller snörning?

• Sommarbrud

Snörning, tror du det bir fint till den klänningen? Tänkte att det e fiffigt om jag går ner lite

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 11:06:48 följande:
    Snörning, tror du det bir fint till den klänningen? Tänkte att det e fiffigt om jag går ner lite
    Precis vad jag tänkte oxå. Ska du ha snörning skulle jag beställa den direkt och dra av några cm. Då blir den ju bra även när du går ner.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 11:12:50 följande:
    Precis vad jag tänkte oxå. Ska du ha snörning skulle jag beställa den direkt och dra av några cm. Då blir den ju bra även när du går ner.
    Ja jag ska nog slå till, ska mäta mig ikväll så jag får lite  hjälp med måtten :)
  • Darling Daisy

Jag har mailat och frågat både Milly o Landy om klänningen jag gillar (mest just nu!)
    wholesale

Då skrev jag att kjolen hade "too much volume" och frågade jag om de kunde göra kjolen med "less drapings"?
    Nu fick jag svar där de undrar vad jag menade..

"But I am a little confused that not so much draping. Just make the skirt without any draping?"
    Hur ska jag då skriva för att få dem att fatta att det är den nedersta draperingen som jag skulle vilja ta bort/göra mindre?
    Visa landy 001...jpg i bildspel
    Kjolen får gärna vara fluffig, men då med små draperingar så att det inte blir en sån markerad kant som i det  området jag ringat in.
  • 1700tal

Idag kom det lite bilder på min sidenklänning. Vad tror ni. Bild 2 hade för få draperingar (de hade inte förstått vad jag menade) så ni får ursäkta förklaringskladdet. De hade gjort precis som på Malin24s klänning, liksom kapat av fluffet efter rumpan så det såg lite tokigt ut. Men efter många diskussioner fram och tillbaka är vi nu överrens. Sidentaftens tygbredd räckte tydl inte till (jaha, skarva då! ) så därför hade de inte gjort draperingar hela vägen ner. Men om jag kunde godta att det blev en söm mitt på släpet så gick det att göra. Öööh, det är ju söm mitt på släpet på min första klänning oxå... Fattar inte... Tror det var ett försök att spara på dyrbart 100%sidentyg. Grrrr.... Nå, vad tror ni om denna kontra min allra första? Den här är liksom en updated/förlyxigad version av samma tanke.

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 12:24:38 följande:
    Jag har mailat och frågat både Milly o Landy om klänningen jag gillar (mest just nu!)
    wholesale

Då skrev jag att kjolen hade "too much volume" och frågade jag om de kunde göra kjolen med "less drapings"?
    Nu fick jag svar där de undrar vad jag menade..
    "But I am a little confused that not so much draping. Just make the skirt without any draping?"
    Hur ska jag då skriva för att få dem att fatta att det är den nedersta draperingen som jag skulle vilja ta bort/göra mindre?

Kjolen får gärna vara fluffig, men då med små draperingar så att det inte blir en sån markerad kant som i det  området jag ringat in.
    Kan du inte rita i paint? Markera med pilar och förklarande text?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden