• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Ja men din klänning hade ju lite släp den oxå! Hade för mig den bar helt rak baktill.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 13:35:50 följande:
    Ja men din klänning hade ju lite släp den oxå! Hade för mig den bar helt rak baktill.
    ja nej nu har jag tittat väldigt ingående och jag tror jag nöjer mig med det lilla släpet :) Själva klänningen är ganska stor.

Måste tydligen skaffa ett paypal konto om jag ska handla från Landy åhh jag vill bara trycka på beställ knappen utan att behöva fixa saker
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-14 12:25:13 följande:

Idag kom det lite bilder på min sidenklänning. Vad tror ni. Bild 2 hade för få draperingar (de hade inte förstått vad jag menade) så ni får ursäkta förklaringskladdet. De hade gjort precis som på Malin24s klänning, liksom kapat av fluffet efter rumpan så det såg lite tokigt ut. Men efter många diskussioner fram och tillbaka är vi nu överrens. Sidentaftens tygbredd räckte tydl inte till (jaha, skarva då! ) så därför hade de inte gjort draperingar hela vägen ner. Men om jag kunde godta att det blev en söm mitt på släpet så gick det att göra. Öööh, det är ju söm mitt på släpet på min första klänning oxå... Fattar inte... Tror det var ett försök att spara på dyrbart 100%sidentyg. Grrrr.... Nå, vad tror ni om denna kontra min allra första? Den här är liksom en updated/förlyxigad version av samma tanke.

Oooh jag ser min klänning i bakgrundenGlad De har fyllt på bra med volangerna..enda problemet nu är att de börjar tidigare på vänstersidan än på högersidan så det måste jag försöka få dem att rätta till så att inte klänningen ser sne ut..

Men va fin din klänningen blir!! Jättesnygg!
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-14 13:38:50 följande:
    Oooh jag ser min klänning i bakgrunden De har fyllt på bra med volangerna..enda problemet nu är att de börjar tidigare på vänstersidan än på högersidan så det måste jag försöka få dem att rätta till så att inte klänningen ser sne ut..

Men va fin din klänningen blir!! Jättesnygg!
    Och bakom min klänning står min andra klänning! Sverigeavdelningen tydligen...
  • Darling Daisy

1700tal: den här klänningen blir nog bättre än den allra första. Tycker att livet ser jättefint ut!

Sommarbrud: Landy har inte svarat ännu. Milly vill göra den i satin. Jag avvaktar o ser vad Landy säger.
    Din klänning blir nog bäst precis så som den är i original, bra val ang släp tycker jag!

Malin: Vad fin din ser ut att bli med påfyllda volanger!!

• Malin24
    1700tal skrev 2011-03-14 13:49:27 följande:
    Och bakom min klänning står min andra klänning! Sverigeavdelningen tydligen...
    Haha bra att vi kan ha koll på alla samtidigtGlad
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 13:52:49 följande:
    1700tal: den här klänningen blir nog bättre än den allra första. Tycker att livet ser jättefint ut!

Sommarbrud: Landy har inte svarat ännu. Milly vill göra den i satin. Jag avvaktar o ser vad Landy säger.
    Din klänning blir nog bäst precis så som den är i original, bra val ang släp tycker jag!

Ja jag fick nya bilder idag och den börjar verkligen bli jättefin, bara lite småändringar som jag vill göra så att den ser lika ut på båda sidornaGlad Så supernöjd...

Hur går det för dig? Är det din första du kollar priser på nu?
  • Darling Daisy

Malin: det är min första som jag kollar priser på!
    Så himla svårt att förklara vad jag menar ang kjolen bara. Fast jag vet ju knappast vad jag menar  på svenska heller, så att det blir svårt på engelska är ju inte så konstigt!!

• Malin24
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 14:03:09 följande:

Malin: det är min första som jag kollar priser på!
    Så himla svårt att förklara vad jag menar ang kjolen bara. Fast jag vet ju knappast vad jag menar  på svenska heller, så att det blir svårt på engelska är ju inte så konstigt!!

Ne jag förstår vad du menar, svårt när man inte riktigt kan termerna heller..jag kan inte det iaf Glad
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 13:52:49 följande:

ja jag har försökt o få landy o säga vilket material de kommer gör aklänningen i, men svaret på den frågan blir bara att de kommer göra den i det bästa materialet
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden