Drömbröllop12 skrev 2011-03-14 09:45:48 följande:
Åh jag är så himla besviken :( Fick precis veta att min fästmans enda syster också ska gifta sig nästa sommar. Insåg att det kunde bli så för de förlovade sig nyligen men jag känner mig så beskviken ändå. Ville att det skulle bli vår sommar. Med vårt bröllop som fokus. Vet att jag inte kan reservera en hel sommar men ja ni fattar säkert.. Och nu känns det som vi borde säga att vi också planerar då men det är liksom det som känns kul med med all planering att folk inte vet. Hur har ni gjort har ni berättat för folk att ni ska gifta er eller blir inbjudan en överraskning?
Er gäster klarar säkert med 2 bröllop på en sommar utan att den ena kommer i skymundan.

Men det är klart, om de är öppna med alla planer och ni vill hålla på infon lite och låta det vara en överraskning så kommer ju det mesta planeringsfokuset hamna på dem. Så förstår hur du menar.
Vi har velat lite (gifter oss oxå nästa sommar). Först ville vi hålla allt hemligt i rädslan att vi skulle påverkas av deras åsikter osv. Det var viktigt för oss att göra "grundarbetet" själva först, de stora besluten och att hålla på budgetens "integritet". Mest för att vi trodde sambons päron skulle överösa oss. Men det gjorde de inte till vår lättnad. Så nu har det mesta landat och de stora besluten är tagna och nu har vi börjat lätta på det hemliga. Vi har fått nyfikna (inte påträngande eller krävande) frågor och då berättade vi (jag) en hel del.
Dessutom "råkade" vi bli intervjuade på en bröllopsmässa vi var på. Och då gick släktens djungeltelegraf igång!

EN faster läste tidningen. Så nej, inbjudningarna blir dessvärre ingen överraskning är jag rädd för...