• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Drömbröllop12

Åh jag är så himla besviken :( Fick precis veta att min fästmans enda syster också ska gifta sig nästa sommar. Insåg att det kunde bli så för de förlovade sig nyligen men jag känner mig så beskviken ändå. Ville att det skulle bli vår sommar. Med vårt bröllop som fokus. Vet att jag inte kan reservera en hel sommar men ja ni fattar säkert.. Och nu känns det som vi borde säga att vi också planerar då men det är liksom det som känns kul med med all planering att folk inte vet. Hur har ni gjort har ni berättat för folk att ni ska gifta er eller blir inbjudan en överraskning?

• Sommarbrud
    Drömbröllop12 skrev 2011-03-14 09:45:48 följande:
    Åh jag är så himla besviken :( Fick precis veta att min fästmans enda syster också ska gifta sig nästa sommar. Insåg att det kunde bli så för de förlovade sig nyligen men jag känner mig så beskviken ändå. Ville att det skulle bli vår sommar. Med vårt bröllop som fokus. Vet att jag inte kan reservera en hel sommar men ja ni fattar säkert.. Och nu känns det som vi borde säga att vi också planerar då men det är liksom det som känns kul med med all planering att folk inte vet. Hur har ni gjort har ni berättat för folk att ni ska gifta er eller blir inbjudan en överraskning?
    De flesta visste faktiskt innan vi skickade ut inbjudningarna. Våra kompisar planerar upp sina somrars å snabbt så vi flaggade tidigt.

Ska ni gifta ni er med datum nära varandra?
  • Ocean Bride
    Förstår din tanke, men samtidigt kanske ni inte alls kommer ha liknande bröllop? Det är ju din fästmans syster, kanske hade varit värre om det hade varit din syster (vet inte om du har ngn men rent hypotetiskt..)? Kanske kan ni berätta för bara dem att ni också planerar inför den sommaren så att dom vet, men att dom inte får säga något.. Ni kanske kan hjälpa varandra i planeringen? På så sätt behöver ingen av er vara orolig för att det ska bli liknande bröllop samt att båda kanske har massa ideer och tips till varandra?! Glad

Vi har bara berättat för föräldrar och syskon, resten får veta när inbjudningarna kommer. Men alla vet att vi ska gifta oss, bara inte när - dom förstod det när vi förlovade oss..
  • Drömbröllop12
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 09:49:59 följande:
    De flesta visste faktiskt innan vi skickade ut inbjudningarna. Våra kompisar planerar upp sina somrars å snabbt så vi flaggade tidigt.

Ska ni gifta ni er med datum nära varandra?

Vet inte de har inte bestämt datum och vi väntar att få tillbaka svar från stället där vi tänkt gifta oss/ha festen.

Ocean Bride skrev 2011-03-14 09:53:19 följande:
    Förstår din tanke, men samtidigt kanske ni inte alls kommer ha liknande bröllop? Det är ju din fästmans syster, kanske hade varit värre om det hade varit din syster (vet inte om du har ngn men rent hypotetiskt..)? Kanske kan ni berätta för bara dem att ni också planerar inför den sommaren så att dom vet, men att dom inte får säga något.. Ni kanske kan hjälpa varandra i planeringen? På så sätt behöver ingen av er vara orolig för att det ska bli liknande bröllop samt att båda kanske har massa ideer och tips till varandra?! Glad

Vi har bara berättat för föräldrar och syskon, resten får veta när inbjudningarna kommer. Men alla vet att vi ska gifta oss, bara inte när - dom förstod det när vi förlovade oss..
    Kan man ha så olika bröllop? Mmm visst och den chansen finns att även en av  mina systrar kommer gifta sig då.. Och självklart förstår jag att det kan bli så, blev bara spontant lite besviken. Men det tyckte min fästman med att det är nog bra om vi berättar för dem så vi kan göra det bästa av det och kanske inte välja helgerna efter varann. Ska muntra upp mig snart
  • 1700tal
    Er gäster klarar säkert med 2 bröllop på en sommar utan att den ena kommer i skymundan. Men det är klart, om de är öppna med alla planer och ni vill hålla på infon lite och låta det vara en överraskning så kommer ju det mesta planeringsfokuset hamna på dem. Så förstår hur du menar.

Vi har velat lite (gifter oss oxå nästa sommar). Först ville vi hålla allt hemligt i rädslan att vi skulle påverkas av deras åsikter osv. Det var viktigt för oss att göra "grundarbetet" själva först, de stora besluten och att hålla på budgetens "integritet". Mest för att vi trodde sambons päron skulle överösa oss. Men det gjorde de inte till vår lättnad. Så nu har det mesta landat och de stora besluten är tagna och nu har vi börjat lätta på det hemliga. Vi har fått nyfikna (inte påträngande eller krävande) frågor och då berättade vi (jag) en hel del.

Dessutom "råkade" vi bli intervjuade på en bröllopsmässa vi var på. Och då gick släktens djungeltelegraf igång! EN faster läste tidningen. Så nej, inbjudningarna blir dessvärre ingen överraskning är jag rädd för...
  • Sommarbrud
    Drömbröllop12 skrev 2011-03-14 09:59:08 följande:

Vet inte de har inte bestämt datum och vi väntar att få tillbaka svar från stället där vi tänkt gifta oss/ha festen.

Ocean Bride skrev 2011-03-14 09:53:19 följande:

Kan man ha så olika bröllop? Mmm visst och den chansen finns att även en av  mina systrar kommer gifta sig då.. Och självklart förstår jag att det kan bli så, blev bara spontant lite besviken. Men det tyckte min fästman med att det är nog bra om vi berättar för dem så vi kan göra det bästa av det och kanske inte välja helgerna efter varann. Ska muntra upp mig snart

Jag tror också ni kan hjälpa varandra, men förstår jag hade inte heller blivit super glad om vi hade haft helgerna efter varandra eller så. Vi ringde faktiskt sambons syster och frågade om de tänkte gifta sig i sommar för de har funderat på det. Men de valde 2012 istället. Lite skönt eftersom de bor i SKåne så nu slapp vi ju planera med semester o så för att komma till deras dag. Annars hade jag nog gillat om ngn mer gifte sig i sommar i min närhet, fr då hade man kunnat planera ihop och tipsat varandra. Plus att då är det ngn mer som gillar att prata om bröllop :)
  • Ocean Bride
    Drömbröllop12 skrev 2011-03-14 09:59:08 följande:

Jag lovar dig! Man kan ha sååå olika bröllop!! Olika lokaler och olika färger så är inget sig likt och man har kommit en bra bit på väg.. Glad Jag har hjälpt många med deras bröllop - även par som känner varandra som var oroliga för att det skulle bli för lika.. men icke då Glad
    Men det är därför jag tänkte att det kanske är bättre att ni berättar för din svägerska och kanske även din syster? Så att ni alla vet och istället kan hjälpa varandra?!
    Men jag förstår din besvikelse, men låt det sjunka in lite. Det kommer kännas bättre!
  • Drömbröllop12
    Ocean Bride skrev 2011-03-14 10:03:37 följande:
    Jag lovar dig! Man kan ha sååå olika bröllop!! Olika lokaler och olika färger så är inget sig likt och man har kommit en bra bit på väg.. Glad Jag har hjälpt många med deras bröllop - även par som känner varandra som var oroliga för att det skulle bli för lika.. men icke då Glad
    Men det är därför jag tänkte att det kanske är bättre att ni berättar för din svägerska och kanske även din syster? Så att ni alla vet och istället kan hjälpa varandra?!
    Men jag förstår din besvikelse, men låt det sjunka in lite. Det kommer kännas bättre!
    Okej tack Ja jag tror det med, känns redan lite bättre faktiskt men tror vi ska ta och prata med dem när vi träffar dem. Lika bra.
  • Sommarbrud

Ja! Landy har svarat och 40 dagar vill de ha för att göra klänningen. Så då kan jag ju vänta med att beställa den tills jag får hem min andra. Om jag beställer den i  mitten av april då hade två månade rpå sig o lite mer så då borde det hinnas eller hur ?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 10:36:15 följande:
    Ja! Landy har svarat och 40 dagar vill de ha för att göra klänningen. Så då kan jag ju vänta med att beställa den tills jag får hem min andra. Om jag beställer den i  mitten av april då hade två månade rpå sig o lite mer så då borde det hinnas eller hur ?
    Mmm, skulle va noga med att påpeka för dem att det inte finns spelrum för förseningar bara.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden