• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-03-13 12:43:17 följande:
    Det var när lilleman skulle födas som både han och jag höll på att kola vippen. Men nu mår jag "bra", dras fortfarande med lite problem men inte så mycket att det påverkar mitt liv nämnvärt. 

Nä, jag vet. Jag har sagt till henne att det egentligen blir billigast att sy upp något men icke sa nicke. 
    Vad synd det är ju så praktiskt att sy upp. då kan man ju få exakt en sån modell man vill ha i den färg man vill ha. Jag har itne frågat min tärna än men hoppas att hon ska vilja beställa. Vad ska det vara för modell på den?
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-03-13 12:48:03 följande:
    Vad synd det är ju så praktiskt att sy upp. då kan man ju få exakt en sån modell man vill ha i den färg man vill ha. Jag har itne frågat min tärna än men hoppas att hon ska vilja beställa. Vad ska det vara för modell på den?
    Jag vet men det gick inte riktigt hem. Risken är ju att v inte hittar något alls.... 
    Axelbandslös, a-linje, kanske satin och chiffong, längd till knät ungefär. Jag har hittat massor med andra jag tycker är fina men vi kanske inte har helt lika smak. Snart tröttnar jag och betalar och beställer en åt henne bara för att slippa leta mer.
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-13 12:40:38 följande:
    Och Ocean Bride - du måste kolla upp din astma, inte får du springa på det viset då!
    Jo jag vet, ska ta tag i det till veckan ... Skäms
    Det var när lilleman skulle födas som både han och jag höll på att kola vippen. Men nu mår jag "bra", dras fortfarande med lite problem men inte så mycket att det påverkar mitt liv nämnvärt. 

Nä, jag vet. Jag har sagt till henne att det egentligen blir billigast att sy upp något men icke sa nicke. 
    Varför vill hon inte sy upp en? Är hon rädd den inte ska passa? Utbudet blir ju såå mkt mer om hon vill sy upp...
    Herre vilken start - iva o allt! Skönt att du mår bättre! Hoppas att lilleman gör det också!?
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-03-13 12:52:02 följande:
    Jag vet men det gick inte riktigt hem. Risken är ju att v inte hittar något alls.... 
    Axelbandslös, a-linje, kanske satin och chiffong, längd till knät ungefär. Jag har hittat massor med andra jag tycker är fina men vi kanske inte har helt lika smak. Snart tröttnar jag och betalar och beställer en åt henne bara för att slippa leta mer.
    Ja det finns ju en massa sidor med fina klänningar men ni kanske har kollat alla? Typ Nelly får ju in nya klänningar hela tiden, bubbleroom, forever 21, bonprix, ellos, hm, vila m.m. Men ni kanske vill ha något "finare"?
  • 1700tal

Oj då, vad jobbigt. Hur länge sen var det då? Hur gammal är lillen? Vilken envis tärna du har! Obestämd Moonson har oxå fina klänningar...
    Ocean Bride skrev 2011-03-13 12:52:40 följande:
    Jo jag vet, ska ta tag i det till veckan ... Skäms
    Ja, det måste du göra! Inte pressa astman på det där viset! Fy fy..
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-03-13 12:54:13 följande:
    Ja det finns ju en massa sidor med fina klänningar men ni kanske har kollat alla? Typ Nelly får ju in nya klänningar hela tiden, bubbleroom, forever 21, bonprix, ellos, hm, vila m.m. Men ni kanske vill ha något "finare"?
    Alla de har vi kollat.... oftast tycker jag att många klänningar är lite för korta för att passa till ett bröllop. 
    Hon vill ha något finare men den får inte vara för dyr.... ingen bra kombo!
    Ocean Bride skrev 2011-03-13 12:52:40 följande:
    Varför vill hon inte sy upp en? Är hon rädd den inte ska passa? Utbudet blir ju såå mkt mer om hon vill sy upp...
    Herre vilken start - iva o allt! Skönt att du mår bättre! Hoppas att lilleman gör det också!?
    Tror att det är precis så, hon är rädd att den inte ska passa. Vi hade hittat en jättefin variant och med frakt skulle det på på 900 kr, det tyckte hon var för mycket. 

Tack för din omtanke, jag mår bra men sonen har haft det tufft. Har ju en diagnos och en del andra problem men om det beror på det vi gick igenom under graviditet eller förlossning kan vi bara spekulera i. 
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-13 13:01:37 följande:
    Oj då, vad jobbigt. Hur länge sen var det då? Hur gammal är lillen? Vilken envis tärna du har! Obestämd Moonson har oxå fina klänningar...
    Jag vet... men jag ska inte säga så mycket, jag är lika envis jag. Moonson ska jag kolla!

Det var 3,5 år sedan nu, många jobbiga detaljer har man nog förträngt. 
  • 1700tal

Ska hon betala klänningen själv alltså?

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-13 13:06:11 följande:
    Ska hon betala klänningen själv alltså?
    Jupp, det är tänkt så. Men då får hon välja färg (inom färgtemat) och modell själv. 
  • Skumboll

Åh, monsoon hade ju dendär jättesöta klänningen du visade tråden tidigare 1700tal! Synd att tärnan kommer vägra ha en sån på sig....

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden