Ocean Bride skrev 2011-03-13 11:08:52 följande:
Herre vad ni pratar på idag

Vad duktiga ni är på att träna! Ni inspirerar! Funderar faktiskt på att ta mig ut på en liten löprunda!!
Är inte så förtjust i gymmet men att ut och gå fort eller springa är min melodi - bra o kombinera!
Sen det här med armarna... Jag köpte ett par hantlar, bara 1,5 kg på varje, men det räcker... Sedan så sitter jag i soffan när man ändå kollar tv eller så och tränar med dem... Då får man lixom tränat armarna under tiden man gör annat och så blir det inte ett måste.. Dom ligger i tv rummet och så tar jag fram dem när jag känner för det.. Det blir faktiskt oftare än vad man kan tro!!

Man behöver inte så tunga vikter, det gäller att man gör många övningar istället...
Ett till tips är att köpa handleds/ankel vikter... Som ni har på er när ni tränar.. Bra om ni vill tappa vikt.. Har på 1 kg tror jag... Det gör att man lätt kan träna armarna när man ändå är ute på promenad - sväng lite extra så blir det lite extra träning plus att det är tyngder på... Och på anklarna så får kroppen fler kilo att träna med utan att du egentligen känner av "viktuppgången".... Super!
Jag har käkat GI i snart 4 veckor, inte speciellt för att gå ner i vikt. utan för at jag helt enkelt mår som bäst när jag inte trycker i mig pasta, ris, bröd och potatis. Käkar max 3 knäckebröd/dag men det är allt..
Nä, undra om det blir en liten runda ändå!?
Det där med vikter på ben och armar har jag aldrig tänkt på till mig själv, har bara använt det på hunden!

Men där räcker det med en 5-krona per ben.

Och fystränar med cykel på sommarhalvåret, jobbigt för henne, inte så anstängande för oss.

Och sambon löptränar med henne... Hon har dyr och fin back pack oxå till viktträning och när vi går i fjällen. Undrar varför vi hundägare ofta ser till husdjurens hälsa än vår egen...
Ja, GI är Så mkt bättre för hälsan. Kommer inte sluta med det när min vikt är nådd. Jag mår så mkt bättre och är piggare utan det vita. Här blir det oxå max några knäcke/dag. Men äggen, den är min räddning. Med ägg till frukost blir jag aldrig hungrig.