• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Agape

White skulle det ju stå inte suite... Med ipaden blir det lite vad som helst ibland... +två ungar som lever rövaren bredvid...

• jennifaer
    Agape skrev 2011-03-13 09:25:19 följande:
    Jisses vad ni går ned i vikt! Hur gör ni med klänningarna då? Själv är jag en tunnis som försöker bygga upp lite strukturer... Allt har liksom ramlat nedåt efter allt barnafödande :-/ Här är länken igen: i.ebayimg.com/18/!B60CgpwBmk~$(KGrHqUOKogEy+jC5Rg4BMydQqg06w~~-1_1. JPG?set_id=8800005007
    Haha ja det är därför jag tränar också! Det känns som att gravitationen blev ett snäpp starkare efter man fick barnFlört
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-13 09:20:42 följande:
    Jag har en klänning som är white hemma o jag ser galen ut i den, så min nästa är i ivory. Men jag är väldigt ljus o ljushårig. Ska iof sola innan jag gifter mig men kör på en ivory ändå
    Smart drag - tycker många ser likbleka ut i kritvitt. Tror man på färganalyser så är det ju extremt få som klarar helvitt. Ivory är ju bruten vit och brukar bli snällare. Är det din lillyklänning som är vit? Ska oxå sola (brukar bli väldigt lätt brun) så jag lutar åt light champagne. Det skulle jag dock inte kunna ha mitt i vintern.
    Jisses vad ni går ned i vikt! Hur gör ni med klänningarna då? Själv är jag en tunnis som försöker bygga upp lite strukturer... Allt har liksom ramlat nedåt efter allt barnafödande :-/ Här är länken igen: i.ebayimg.com/18/!B60CgpwBmk~$(KGrHqUOKogEy+jC5Rg4BMydQqg06w~~-1_1. JPG?set_id=8800005007
    Kan fortf inte öppna länken.. Du kan inte kopiera in bilden i tråden i stället? Jag har beställt mina klänningar i de mått jag vet att jag kommer ha när jag har gått ner alla kilon. Syr och designar mkt själv så jag vet turligt nog mina mått med de olika viktnivåerna. Och så beställa med snörning förstås. Då kan det ju knappt gå fel.  
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-13 09:33:10 följande:
    Smart drag - tycker många ser likbleka ut i kritvitt. Tror man på färganalyser så är det ju extremt få som klarar helvitt. Ivory är ju bruten vit och brukar bli snällare. Är det din lillyklänning som är vit? Ska oxå sola (brukar bli väldigt lätt brun) så jag lutar åt light champagne. Det skulle jag dock inte kunna ha mitt i vintern.
    Kan fortf inte öppna länken.. Du kan inte kopiera in bilden i tråden i stället? Jag har beställt mina klänningar i de mått jag vet att jag kommer ha när jag har gått ner alla kilon. Syr och designar mkt själv så jag vet turligt nog mina mått med de olika viktnivåerna. Och så beställa med snörning förstås. Då kan det ju knappt gå fel.  
    Ja lilly klänningen är vit o den gillar jag inte!!

nej nu ska jag snöra på mig träningskorna och bege mig till spinningen:)
  • Agape

Verkar inte gå bra att länka från ipaden... Får lägga upp en bild senare när jag sitter vid datorn ist.

• Drömbröllop12

Bra tips här ännu inte varit och provat i butik men ska ta mig iväg..

1700-tal såg vilken fin lokal ni ska vara i, vad får ni betala för det? Leter efter ett ställe i samma stil och försöker göra mig en prisuppfattning.

• 1700tal
    jennifaer skrev 2011-03-13 09:27:51 följande:
    Vad duktiga ni alla är tränar och kämpar! Jag är mäkta imponerad och känner mig lite peppad att börja träna lite mer igen nu efter vintern. Kan dock inte gå på gym så det får bli löpning och hemmaträning för min del. Men det är gött det ocksåGlad
    Har du varit och provat klänningar i någon butik? För jag är väldigt ljus och jag passade bäst i ivory, vitt blir faktiskt för vitt om man själv är ganska vit heheFlört
    Ja, sätt igång med träningen du oxå! Det är ju perfekt nu när ljuset har återvänt och fåglarna börjar kvittra. NU har den stackars nordiska människan mest energi! Iaf jag...

Vitt blir inte bra när man är brun heller! Klänningen ser då ut som alldeles för överblekta tänder i ett översolariesolat ansikte! Inte i harmoni med varann direkt...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-13 09:35:47 följande:
    Ja lilly klänningen är vit o den gillar jag inte!!

nej nu ska jag snöra på mig träningskorna och bege mig till spinningen:)
    Oj, vad hurtig du är! Här sitter jag och planerar att börja träna imorgon... Menar du alltså att man KAN börja på en gång, träna på en söndagmorgon?? FörvånadTungan ute
    Agape skrev 2011-03-13 09:35:50 följande:
    Verkar inte gå bra att länka från ipaden... Får lägga upp en bild senare när jag sitter vid datorn ist.
    Gör det - vi väntar med spänning på bilden!
    Drömbröllop12 skrev 2011-03-13 09:36:41 följande:

Bra tips här ännu inte varit och provat i butik men ska ta mig iväg..

1700-tal såg vilken fin lokal ni ska vara i, vad får ni betala för det? Leter efter ett ställe i samma stil och försöker göra mig en prisuppfattning.

Tack! Det är sanslöst "billigt" för att vara ett slott så använd inte det som standard att jämföra med för då blir alla andra slott och herrgårdar ett rip off... Lokalhyran är 9500 kf för ett helt dygn och då har man hela slottet (3 våningar) förfogande. Det "finstilta" är dock att man förbinder sig att använda en av de 3 cateringfirmor de har avtal med samt att hyra minst 24 bäddar á 350 kr men de brukar gästerna betala själva. Vi har dock ca 40 långväga gäster så vi känner oss trygga med att de blir använda.
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-03-13 09:40:03 följande:
    Ja, sätt igång med träningen du oxå! Det är ju perfekt nu när ljuset har återvänt och fåglarna börjar kvittra. NU har den stackars nordiska människan mest energi! Iaf jag...

Vitt blir inte bra när man är brun heller! Klänningen ser då ut som alldeles för överblekta tänder i ett översolariesolat ansikte! Inte i harmoni med varann direkt...
    Ja men tyvärr kom det tre decimeter nysnö häromdagen vilket har gjort att all asfalt som hade hunnit komma fram försvann och jag som är så klumpig halkar konstant om jag ska vara ute och springa på packad snö så jag får väl nöja mig med promenader och inneträning tills våren har bestämt sig för att komma hitObestämd

Haha jaa jag kan tänka mig att vitt inte är det lättaste att bära men det är ju skönt att veta att det inte bara är vi blekfisar som inte kan ha detSkrattande
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-03-13 09:48:15 följande:
    Ja men tyvärr kom det tre decimeter nysnö häromdagen vilket har gjort att all asfalt som hade hunnit komma fram försvann och jag som är så klumpig halkar konstant om jag ska vara ute och springa på packad snö så jag får väl nöja mig med promenader och inneträning tills våren har bestämt sig för att komma hitObestämd

Haha jaa jag kan tänka mig att vitt inte är det lättaste att bära men det är ju skönt att veta att det inte bara är vi blekfisar som inte kan ha detSkrattande
    Åh, nej, mer snö?! Fy, vill inte bo i Sverige när jag hör sånt! Räcker med den snö vi har kvar här men vi har åtminstone inte fått nån mer... Bor du högt norrut då?

Haha, ja - ivory är guds gåva till brudar!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden