tigerlily skrev 2011-03-13 10:59:25 följande:
Ja, eller hur! Hur mycket besparingar är du uppe i nu, med dina fyra (eller var det fem??) klänningar???

Mohahaha!

Förvisso men nu ska vi inte vara sådana...

De andra hoppas jag ju sälja och förhoppningsvis få tillbaka vad jag betalat åtminstone. Men det är kanske att hoppas för mkt när de är sydda till mina lustiga mått med liten byst och breda höfter.
Och bara för att klargöra - jag har bara beställt 4 klänningar så det så!

Antyder ni att jag spenderar för mkt på kinaklänningar??

Nej, nej. 4 klänningar är alltid bra att ha! Sen har jag visserligen utsett en underbar halterneck (som visserligen Skumboll anser passar på ett pråligt arabbröllop...) och nästan bestämt mig för att beställa min allra första favorit, samma som Malin beställt. Men det är en HELT annan historia!

jennifaer skrev 2011-03-13 11:00:20 följande:
Haha jaa nog drömmar man ibland om att bara flytta någon helt annanstans med mer sommar och mindre vinter. men när det komemr till kritan skulle jag nog aldrig kunna flytta härifrån. Det finns inte mycket som slår att åka ut med skotern på isen i Luleås skärgård en riktigt solig och fin vinterdag. Eller se hela himlen lysas upp av norrsken när man är på väg hem en kall vinterkväll eller de fantastiska ljusa sommarnätterna. Jupp jag är lite kär i norrland
Ja men det var ju fortfarande ett väldigt bra pis för att vara på ett slott och kuvertpiset var ju inte alls så farligt! Haha ja det är ju lätt att hålla kostnaden nere för klänningen när man beställer från kina men kanske inte när man beställer fyra stycken

När du beskriver det så där blir jag nästan lite sugen på att flytta till norrland jag med. Men mig lurar du inte, har varit i norrland tillräckligt många ggr för att veta att på vintern är det kallt... Och på sommaren är det mygg...

Nevars, ska inte göra narr av din kärlek till norrland. Jag ser vad du älskar, tror du känner för norrland vad jag känner för medelhavet. Min lilla tomt är proppfull av 2 meter höga olivträd, tomatplantor som jag gör pastasås (utan pasta nu när vi äter GI då förstås...) av, citronträd, palmer och vi äter mat ute så fort det går över 10 grader vid ett stort mosaikbord... Så jupp, jag är lite kär i italien.
Men gud vad ni tjatar om mina 4 klänningar!!

Hänvisar till ovanstående försvarstal...

Skumboll skrev 2011-03-13 11:05:44 följande:
Jäklar i min låda vad ni tjattrar på här!
Tyvärr, jag kan inte bidra med något i tränings/dietväg. Här har jag kört på magsjuka en halv dag förra veckan, det är typ det närmsta diet jag kommer.
Malin med testklänningen; Tyckte 1700tals förslag var bra, att fortsätta volangerna och lagren längre ner så det inte ser så tomt ut. Annars tror jag definitivt att det kommer se fluffigare ut när de syr den i det riktiga tyget.
Tänkte också när jag såg bilden på testklänningen att det var 1700tals klänning som stod bakom.

Magsjuka är inte att förakta som dietmetod. Blev matförgiftad för några år sedan (riktigt matförgiftat as in livshotande förgiftad), låg på sjukhus, var sjukskriven en mån och hela tjoffset, har aldrig varit så smal i hela mitt liv!