• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-03-13 09:54:43 följande:
    Åh, nej, mer snö?! Fy, vill inte bo i Sverige när jag hör sånt! Räcker med den snö vi har kvar här men vi har åtminstone inte fått nån mer... Bor du högt norrut då?

Haha, ja - ivory är guds gåva till brudar!
    Hmm ja jag måste ju helt ärligt erkänna att jzg ifrågasatte varför vi bor i norrland när all den snön kom. Nja just nu bor vi inte så långt norrut vi bor i Umeå men vi kommer från Luleå så vi är ju i alla fall vana vid långa vintrarGlad

och guud vad billigt det var att hyra slottet. Visst var det bjärka-säby (stavas det så?) som ni skulle vara på?
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-03-13 10:05:32 följande:
    Hmm ja jag måste ju helt ärligt erkänna att jzg ifrågasatte varför vi bor i norrland när all den snön kom. Nja just nu bor vi inte så långt norrut vi bor i Umeå men vi kommer från Luleå så vi är ju i alla fall vana vid långa vintrarGlad

och guud vad billigt det var att hyra slottet. Visst var det bjärka-säby (stavas det så?) som ni skulle vara på?
    Usch, norrland... Och jag som tycker skåne är norrut och ruggigt. Just nu debatteras det flitigt härhemma om vi ska flytta till Malta, Italien eller Bryssel... Östergötland börjar kännas mer och mer fjärran faktiskt, trots att vi faktiskt ännu bor här.

Visst är det billigt! Japp, Bjärka Säby var det. Och den catering vi tittat på landar på 300 kr/kuvert för 2-rätters och drygt 350 för 3-rätters. Och alkoholen får man ta med sig eftersom slottet inte har egen restaurang eller alkoholtillstånd. Det gör ju enorm skillnad. Men sen måste vi ha serveringspersonal hela tiden tills festen tar slut och utomstående barnvakt (också krav från slottets sida). Så det tickar ju på ändå... Men då är det ju super att kunna hålla andra kostnader nere, för klänningen bl a!
  • tigerlily
    . Men då är det ju super att kunna hålla andra kostnader nere, för klänningen bl a!
    Ja, eller hur! Hur mycket besparingar är du uppe i nu, med dina fyra (eller var det fem??) klänningar???
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-03-13 10:35:47 följande:
    Usch, norrland... Och jag som tycker skåne är norrut och ruggigt. Just nu debatteras det flitigt härhemma om vi ska flytta till Malta, Italien eller Bryssel... Östergötland börjar kännas mer och mer fjärran faktiskt, trots att vi faktiskt ännu bor här.

Visst är det billigt! Japp, Bjärka Säby var det. Och den catering vi tittat på landar på 300 kr/kuvert för 2-rätters och drygt 350 för 3-rätters. Och alkoholen får man ta med sig eftersom slottet inte har egen restaurang eller alkoholtillstånd. Det gör ju enorm skillnad. Men sen måste vi ha serveringspersonal hela tiden tills festen tar slut och utomstående barnvakt (också krav från slottets sida). Så det tickar ju på ändå... Men då är det ju super att kunna hålla andra kostnader nere, för klänningen bl a!
    Haha jaa nog drömmar man ibland om att bara flytta någon helt annanstans med mer sommar och mindre vinter. men när det komemr till kritan skulle jag nog aldrig kunna flytta härifrån. Det finns inte mycket som slår att åka ut med skotern på isen i Luleås skärgård en riktigt solig och fin vinterdag. Eller se hela himlen lysas upp av norrsken när man är på väg hem en kall vinterkväll eller de fantastiska ljusa sommarnätterna. Jupp jag är lite kär i norrlandGlad

Ja men det var ju fortfarande ett väldigt bra pis för att vara på ett slott och kuvertpiset var ju inte alls så farligt! Haha ja det är ju lätt att hålla kostnaden nere för klänningen när man beställer från kina men kanske inte när man beställer fyra styckenFlört
  • Skumboll
    Jäklar i min låda vad ni tjattrar på här! 

Tyvärr, jag kan inte bidra med något i tränings/dietväg. Här har jag kört på magsjuka en halv dag förra veckan, det är typ det närmsta diet jag kommer.

Malin med testklänningen;  Tyckte 1700tals förslag var bra, att fortsätta volangerna och lagren längre ner så det inte ser så tomt ut. Annars tror jag definitivt att det kommer se fluffigare ut när de syr den i det riktiga tyget. 

Tänkte också när jag såg bilden på testklänningen att det var 1700tals klänning som stod bakom.
  • Drömbröllop12
    1700tal skrev 2011-03-13 09:46:56 följande:
    Oj, vad hurtig du är! Här sitter jag och planerar att börja träna imorgon... Menar du alltså att man KAN börja på en gång, träna på en söndagmorgon?? FörvånadTungan ute
    Agape skrev 2011-03-13 09:35:50 följande:
    Verkar inte gå bra att länka från ipaden... Får lägga upp en bild senare när jag sitter vid datorn ist.
    Gör det - vi väntar med spänning på bilden!Tack! Det är sanslöst "billigt" för att vara ett slott så använd inte det som standard att jämföra med för då blir alla andra slott och herrgårdar ett rip off... Lokalhyran är 9500 kf för ett helt dygn och då har man hela slottet (3 våningar) förfogande. Det "finstilta" är dock att man förbinder sig att använda en av de 3 cateringfirmor de har avtal med samt att hyra minst 24 bäddar á 350 kr men de brukar gästerna betala själva. Vi har dock ca 40 långväga gäster så vi känner oss trygga med att de blir använda.
    Låter najs. Vilka cateringfirmor är det? Kanske ska kolla upp bjärka, långt från sthlm men vad gör det man gifter sig bara en gång..
  • Ocean Bride

Herre vad ni pratar på idag Skrattande
    Vad duktiga ni är på att träna! Ni inspirerar! Funderar faktiskt på att ta mig ut på en liten löprunda!!
    Är inte så förtjust i gymmet men att ut och gå fort  eller springa är min melodi - bra o kombinera!

Sen det här med armarna... Jag köpte ett par hantlar, bara 1,5 kg på varje, men det räcker... Sedan så sitter jag i soffan när man ändå kollar tv eller så och tränar med dem... Då får man lixom tränat armarna under tiden man gör annat och så blir det inte ett måste.. Dom ligger i tv rummet och så tar jag fram dem när jag känner för det.. Det blir faktiskt oftare än vad man kan tro!! Flört Man behöver inte så tunga vikter, det gäller att man gör många övningar istället...

Ett till tips är att köpa handleds/ankel vikter... Som ni har på er när ni tränar.. Bra om ni vill tappa vikt.. Har på 1 kg tror jag... Det gör att man lätt kan träna armarna när man ändå är ute på promenad - sväng lite extra så blir det lite extra träning plus att det är tyngder på... Och på anklarna så får kroppen fler kilo att träna med utan att du egentligen känner av "viktuppgången".... Super!

Jag har käkat GI i snart 4 veckor, inte speciellt för att gå ner i vikt. utan för at jag helt enkelt mår som bäst när jag inte trycker i mig pasta, ris, bröd och potatis. Käkar max 3 knäckebröd/dag men det är allt..

Nä, undra om det blir en liten runda ändå!?

• 1700tal
    tigerlily skrev 2011-03-13 10:59:25 följande:
    Ja, eller hur! Hur mycket besparingar är du uppe i nu, med dina fyra (eller var det fem??) klänningar???
    Mohahaha! Förvisso men nu ska vi inte vara sådana... Flört De andra hoppas jag ju sälja och förhoppningsvis få tillbaka vad jag betalat åtminstone. Men det är kanske att hoppas för mkt när de är sydda till mina lustiga mått med liten byst och breda höfter.

Och bara för att klargöra - jag har bara beställt 4 klänningar så det så! Antyder ni att jag spenderar för mkt på kinaklänningar?? Tungan ute Nej, nej. 4 klänningar är alltid bra att ha! Sen har jag visserligen utsett en underbar halterneck (som visserligen Skumboll anser passar på ett pråligt arabbröllop...) och nästan bestämt mig för att beställa min allra första favorit, samma som Malin beställt. Men det är en HELT annan historia!
    jennifaer skrev 2011-03-13 11:00:20 följande:
    Haha jaa nog drömmar man ibland om att bara flytta någon helt annanstans med mer sommar och mindre vinter. men när det komemr till kritan skulle jag nog aldrig kunna flytta härifrån. Det finns inte mycket som slår att åka ut med skotern på isen i Luleås skärgård en riktigt solig och fin vinterdag. Eller se hela himlen lysas upp av norrsken när man är på väg hem en kall vinterkväll eller de fantastiska ljusa sommarnätterna. Jupp jag är lite kär i norrlandGlad

Ja men det var ju fortfarande ett väldigt bra pis för att vara på ett slott och kuvertpiset var ju inte alls så farligt! Haha ja det är ju lätt att hålla kostnaden nere för klänningen när man beställer från kina men kanske inte när man beställer fyra styckenFlört
    När du beskriver det så där blir jag nästan lite sugen på att flytta till norrland jag med. Men mig lurar du inte, har varit i norrland tillräckligt många ggr för att veta att på vintern är det kallt... Och på sommaren är det mygg... Flört Nevars, ska inte göra narr av din kärlek till norrland. Jag ser vad du älskar, tror du känner för norrland vad jag känner för medelhavet. Min lilla tomt är proppfull av 2 meter höga olivträd, tomatplantor som jag gör pastasås (utan pasta nu när vi äter GI då förstås...) av, citronträd, palmer och vi äter mat ute så fort det går över 10 grader vid ett stort mosaikbord... Så jupp, jag är lite kär i italien.

Men gud vad ni tjatar om mina 4 klänningar!! Hänvisar till ovanstående försvarstal... Oskyldig
    Skumboll skrev 2011-03-13 11:05:44 följande:

Tyvärr, jag kan inte bidra med något i tränings/dietväg. Här har jag kört på magsjuka en halv dag förra veckan, det är typ det närmsta diet jag kommer.

Malin med testklänningen;  Tyckte 1700tals förslag var bra, att fortsätta volangerna och lagren längre ner så det inte ser så tomt ut. Annars tror jag definitivt att det kommer se fluffigare ut när de syr den i det riktiga tyget. 

Tänkte också när jag såg bilden på testklänningen att det var 1700tals klänning som stod bakom.
    Magsjuka är inte att förakta som dietmetod. Blev matförgiftad för några år sedan (riktigt matförgiftat as in livshotande förgiftad), låg på sjukhus, var sjukskriven en mån och hela tjoffset, har aldrig varit så smal i hela mitt liv!
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-03-13 11:05:44 följande:

Ja, den metoden har vi också kört här hemma. Lillkillen har gått ner ett kilo på en vecka, vilket inte är helt optimalt när man bara väger tio kilo, men det börjar ordna sig nu, nu äter han normalt igen. Jag däremot har tappat drygt två kilo på tre dagar, vilket jag är väldigt nöjd med. Nu gäller det bara att komma på benen och inte lägga på sig dem igen.

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-13 11:25:41 följande:
    Magsjuka är inte att förakta som dietmetod. Blev matförgiftad för några år sedan (riktigt matförgiftat as in livshotande förgiftad), låg på sjukhus, var sjukskriven en mån och hela tjoffset, har aldrig varit så smal i hela mitt liv!
    Men fy, låter ju mindre trevligt iofs!
    En halv dags magsjuka tog inte så mycket på fettet som önskat tyvärr.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden