• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-12 19:50:15 följande:
    Malin24: Jag håller med de andra om klänningens bak o framsida. Tycker det ser ut att bli en fin klänning!

Jag har ringat in två ställen på framsidan som jag tycker ser lite konstiga ut. Det är liksom två ändar i vecken. Har sett det på någon mer kinaklänning och undrar varför det ser ut så. Nån som vet?

Men det är ju precis det som de har lyckats med om man tittar på orginalet, den detaljen trodde inte jag de skulle bry sig om...  Det var det jag menade när jag skrev att de lyckades med "illusionen av tygremsor som virats runt midjan"!

Kolla på orginalet:

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 18:58:20 följande:
    Jo men jag tror den kommer bli bra. Men nu har ju du bestämt dig att den kommer bli dålig, skärpning!
    Haha ja man får ge stackarna några dagar att smäla naturens beteende..

Åhh snart en klänning alltså är så spännande med alla bilder.

Nej jag har inte beställt, ska verkligen göra det. Jag har en litet belöningssystem för mig själv. Och klänningen får jag beställa när jag gått ner 8 kg, gått ner 3 denna vecka så det är därför jag e o tränar väldigt ofta nu :) Smart va?
    OMG, 8 kg... Men förstår verkligen att du har gått ner som du har tränat och stått i. Vi har ju knappt sett av dig här i tråden sista 2 veckorna... Men verkligen bra jobbat! Men hinner du beställa den om du räknar med att dina totala 8 kg tar ett par veckor till? Obestämd

Jo, har nog ställt in mig på att den blir sopp... Säkrast så, tror jag.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-12 20:18:33 följande:
    OMG, 8 kg... Men förstår verkligen att du har gått ner som du har tränat och stått i. Vi har ju knappt sett av dig här i tråden sista 2 veckorna... Men verkligen bra jobbat! Men hinner du beställa den om du räknar med att dina totala 8 kg tar ett par veckor till? Obestämd

Jo, har nog ställt in mig på att den blir sopp... Säkrast så, tror jag.
    Ja jag tänkte gå ner snabbt nu :) Så räknar med att beställa om max två veckor :) Imorgon är det spinning!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 20:23:53 följande:
    Ja jag tänkte gå ner snabbt nu :) Så räknar med att beställa om max två veckor :) Imorgon är det spinning!
    Heja, heja!! Tycker du är SÅ duktig och engagerad! Ska på friskis på mån, då jävlar ska jag oxå börja... Än så länge kör jag med GI och det fungerar bra och långvarigt men fort går det ju inte... Men nu har jag fått lite vårkänslor och lite vårenergi, då vill jag sätta igång!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-12 20:40:57 följande:
    Heja, heja!! Tycker du är SÅ duktig och engagerad! Ska på friskis på mån, då jävlar ska jag oxå börja... Än så länge kör jag med GI och det fungerar bra och långvarigt men fort går det ju inte... Men nu har jag fått lite vårkänslor och lite vårenergi, då vill jag sätta igång!
    Ja faktiskt, friskis gillar jag gick där förut men nu fick jag byta för här har de barnpassning, så det e kalas kan träna på dagarna :)
  • Darling Daisy
    Darling Daisy skrev 2011-03-12 19:50:15 följande:
    Malin24: Jag håller med de andra om klänningens bak o framsida. Tycker det ser ut att bli en fin klänning!

Jag har ringat in två ställen på framsidan som jag tycker ser lite konstiga ut. Det är liksom två ändar i vecken. Har sett det på någon mer kinaklänning och undrar varför det ser ut så. Nån som vet?

Ja, titta, det var ju samma som på originalet!! (jag har ju inte studerat orginalet som ni två!)  
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 20:23:53 följande:
    Imponerande!!! Hur ser ditt framgångsrecept ut, om man får fråga?
    Jag tragglar på med enbart LCHF/GI och tappar ca 1 kg i veckan (tom lite mer än enligt min plan), men dina resultat är ju superhärliga!!!! 
    Hejaheja!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-12 21:01:16 följande:
    Imponerande!!! Hur ser ditt framgångsrecept ut, om man får fråga?
    Jag tragglar på med enbart LCHF/GI och tappar ca 1 kg i veckan (tom lite mer än enligt min plan), men dina resultat är ju superhärliga!!!! 
    Hejaheja!
    Jag äter mkt sallad och tränar pass 5 gånger i veckan sen går jag mkt med vagnen. Så skönt när solen kom fram :)
    Men jag har även fikat och ätit lite onyttigt men jag gillar verkligen att spinna det är så kul så det gör jag och dansa zumba för att bli lite smidigare... Är stel som en pinne:)

Jag försökte med GI förut men jag var ju så dålig på det. Jag tror jag måste få äta lite av allt annars funkar det inte för mig :(
  • Darling Daisy

Jag har provat viktväktarna med riktigt gott resultat förut. Jag skulle aldrig prova pulver, kiwidieter eller andra enkelspåriga varianter. Vill också kunna äta "vad som helst" (men inte när som helst). 
    Så nu i jan tänkte jag, äh- jag provar att skippa kolhydrater ett tag o ser vad som händer. Och det passar mig riktigt bra!
    Jag äter inte bröd, pasta, ris eller potatis, men i princip allt annat. (äter lite hårt bröd faktiskt)
    Det som är roligast är att jag är så förbluffande pigg!!!! Jag har alltid däckat senast kl 21, men nu är jag som en ny människa. Helt sjukt!  

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-12 21:11:13 följande:
    Jag har provat viktväktarna med riktigt gott resultat förut. Jag skulle aldrig prova pulver, kiwidieter eller andra enkelspåriga varianter. Vill också kunna äta "vad som helst" (men inte när som helst). 
    Så nu i jan tänkte jag, äh- jag provar att skippa kolhydrater ett tag o ser vad som händer. Och det passar mig riktigt bra!
    Jag äter inte bröd, pasta, ris eller potatis, men i princip allt annat. (äter lite hårt bröd faktiskt)
    Det som är roligast är att jag är så förbluffande pigg!!!! Jag har alltid däckat senast kl 21, men nu är jag som en ny människa. Helt sjukt!  
    Hmm ja jag äter iof inte så mkt med mjöl i i vanliga fall, fåt ont i magen av det. Men ja jag kan iof äta pulver till frukost ibland mest för att det går snabbt o jag inte äter frukost annars.. Är ganska trött på morgonen.. och kvällen också iof :)

Men nu e jag tokladdad för vill ha bort några kilo efter W. men jag behöver träna mer muskler nu o jag tycker att gymmet e ganska tråkigt men ska boka in en som ska hjälpa mig. Vilken vecka som hellst nu :/
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden