• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Drömbröllop12

Vilken färg har klänningarna som jag lagt upp tidigare?

Vilken färg bör man välja om man är ljus själv? Blir white för vitt?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-13 08:58:38 följande:
    1700tal: Nej här på friskis ha de pass där man får ha med sig barnet, men det känns ju sådär eftersom W far runt som en vilde så blir det inte så mkt träning för mig utan mest kolla efter honom. Men det kan säkert finnas barnpassning på ngt annat friskis i sthlm bara inte där jag bor :(

Ja kom igen, några gympa pass orkar man alltid med:) Och de brukar vara roliga. Finns ju mkt pass på friskis så då kan du ju variera, eller det kanske bror på vilket kort man köpte? hmm kommer inte riktigt ihåg..
    Jag har bara jympakort, gäller inte för spinning, gym osv. Men gillar gympan bäst. Har gått på friskis till och från i 10 år men jag är något av en periodare när det gäller träning. Skulle vara bra om jag kunde hålla 2 pass i veckan alltid men har så svårt för det. Antingen blir det 5 pass i veckan eller ingenting. Dumt! Men skulle vilja få igång en intensiv träningsperiod för att få igång viktminskningen. Jag går ner så vansinnigt sakta nu, snarare 1 kg i mån än 1 kg i veckan. De första 10 kg gick lättare. Nu äter jag supernyttigt och inte så mkt men det har stannat av lite. Inte pga av att jag inte äter lika nyttigt tror jag, utan mer att jag nu är av med de där "lättaste" 10 kg. Sen brukar det ju går trögare har jag hört. Vet inte, har "bara" gått ner 10 kg (samma 10 kg vid en tidigare viktuppgång och nedgång för ett antal år sen...) förut. Nu är det ju 5-8 kg till som ska bort (gick upp mer denna gång ) och måste nog ta till träning oxå...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-13 09:14:31 följande:
    Jag har bara jympakort, gäller inte för spinning, gym osv. Men gillar gympan bäst. Har gått på friskis till och från i 10 år men jag är något av en periodare när det gäller träning. Skulle vara bra om jag kunde hålla 2 pass i veckan alltid men har så svårt för det. Antingen blir det 5 pass i veckan eller ingenting. Dumt! Men skulle vilja få igång en intensiv träningsperiod för att få igång viktminskningen. Jag går ner så vansinnigt sakta nu, snarare 1 kg i mån än 1 kg i veckan. De första 10 kg gick lättare. Nu äter jag supernyttigt och inte så mkt men det har stannat av lite. Inte pga av att jag inte äter lika nyttigt tror jag, utan mer att jag nu är av med de där "lättaste" 10 kg. Sen brukar det ju går trögare har jag hört. Vet inte, har "bara" gått ner 10 kg (samma 10 kg vid en tidigare viktuppgång och nedgång för ett antal år sen...) förut. Nu är det ju 5-8 kg till som ska bort (gick upp mer denna gång ) och måste nog ta till träning oxå...
    Ja i början går det ju super fot oftast, men 1 kg i månaden tycker jag låter bra du hade väl inte ås mkt att gå ner? Jag vill försöka gå ner några snabba nu sen är jag nöjd med 2 kg i månaden kanske eller så länge jag går ner ska jag väl säga ibland står det ju still. Ja men du kommer få fart nu när du börjar träna, 2 gånger i veckan klarar du kom igen! :)
  • Sommarbrud
    Agape skrev 2011-03-13 09:14:02 följande:
    Och nu har man massor av spännande läsning framför sig Tittar bara in en snabbis från sängen (säger lite hur bröllopsberoende man är.... ) Ser att ni pratar träning, här har jag startat på allvar nu och förhoppningsvis ska jag se resultat till vinterns bröllop! Måste jobba på armarna!! Och rygg om jag kanske bestämmer mig för denna klänning..... i.ebayimg.com/18/!B60CgpwBmk~$(KGrHqUOKogEy+jC5Rg4BMydQqg06w~~-1_1. JPG?set_id=8800005007
    Men jag får ju inte upp ngn bild på länken :(
    ja jag skulle oxå behöva träna armarna o ryggen, men armarna är det gymmet som gäller fö rmig och det är ju så tråkigt. Men ska ta tag i det. Ryggen får jag med i coren, men dessa armar...
  • 1700tal
    Agape skrev 2011-03-13 09:14:02 följande:
    Och nu har man massor av spännande läsning framför sig Tittar bara in en snabbis från sängen (säger lite hur bröllopsberoende man är.... ) Ser att ni pratar träning, här har jag startat på allvar nu och förhoppningsvis ska jag se resultat till vinterns bröllop! Måste jobba på armarna!! Och rygg om jag kanske bestämmer mig för denna klänning..... i.ebayimg.com/18/!B60CgpwBmk~$(KGrHqUOKogEy+jC5Rg4BMydQqg06w~~-1_1. JPG?set_id=8800005007
    Kul med en till som ska träna bort kilona - heja till dig med! Vill oxå ha snyggare armar... Mina är som spagetti! Gick inte att öppna länken dock...
    Drömbröllop12 skrev 2011-03-13 09:14:17 följande:

Tyckte de såg ut att vara en krämigare nyans, nästan åt champagnehållet. Eller minns jag helt fel?Obestämd Jag tog ivory till mina klänningar. White ser så blått ut tycker jag. Men det beror ju på hur din ljusa hud ser ut och lutar åt. Kan du inte prova nyanserna i en brudbutik för att se vad du passar i?
  • Sommarbrud

Jag har en klänning som är white hemma o jag ser galen ut i den, så min nästa är i ivory. Men jag är väldigt ljus o ljushårig. Ska iof sola innan jag gifter mig men kör på en ivory ändå
  • Agape

Jisses vad ni går ned i vikt! Hur gör ni med klänningarna då? Själv är jag en tunnis som försöker bygga upp lite strukturer... Allt har liksom ramlat nedåt efter allt barnafödande :-/ Här är länken igen: i.ebayimg.com/18/!B60CgpwBmk~$(KGrHqUOKogEy+jC5Rg4BMydQqg06w~~-1_1.JPG?set_id=8800005007

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-13 09:17:06 följande:
    Ja i början går det ju super fot oftast, men 1 kg i månaden tycker jag låter bra du hade väl inte ås mkt att gå ner? Jag vill försöka gå ner några snabba nu sen är jag nöjd med 2 kg i månaden kanske eller så länge jag går ner ska jag väl säga ibland står det ju still. Ja men du kommer få fart nu när du börjar träna, 2 gånger i veckan klarar du kom igen! :)
    Jo, bättre långsamt ner än upp iaf. Det går åtminstone åt rätt håll och vi håller våra nyttiga matvanor. Sambon har gått ner 4-5 kg under samma tid som jag har gått ner 10. Men han tränat fotboll 3 ggr/v och har gjort i alla år utan avbrott så han har ju träningen automatiskt liksom. Han har svårare med ätandet. Jag är tvärtom.

Jo, 2 ggr i veckan ska jag absolut klara! Nej, har inte så mkt kvar att gå ner. Ska jag väga som jag gjorde när jag och blivanden träffades för 5 år sen (då vägde jag som jag alltid gör vid "normala" vanor =65 kg, är 176 cm) så har jag 7 kg kvar. Ska jag nå ett mittimellan BMI och kunna ha den klädstrl jag vill så är det 4-5 kg kvar...

Ja, armarna är knepigt. På friskis pass är det ju mkt armhävningar men min ena handled klarar inte dem. Skulle helt sonika behöva köpa hantlar och köra med hemma!
  • Agape

Drömbröllop: jag föredrar ivory tycker suite kan ge ett rätt så "hårt"intryck

• jennifaer

Vad duktiga ni alla är tränar och kämpar! Jag är mäkta imponerad och känner mig lite peppad att börja träna lite mer igen nu efter vintern. Kan dock inte gå på gym så det får bli löpning och hemmaträning för min del. Men det är gött det ocksåGlad

Har du varit och provat klänningar i någon butik? För jag är väldigt ljus och jag passade bäst i ivory, vitt blir faktiskt för vitt om man själv är ganska vit heheFlört
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden