• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Malin24
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 13:38:29 följande:
    Håller med om baksidan, det fattas lite nertill, tyg o fluff. Framsidan är jätet fin, speciellt upptill. Antingen dra en drapering till på nedre framsidan som kan gå runt så det blir mer på nedre bak? Bra förklarat.. Annars blir det väl svårt att få till mer drapering utan att det ser konstigt ut?
    Ja antingen det eller att de gör dem större och fluffigare..hmm hur ska man lyckas förklara detta på engelska Glad
  • Sommarbrud
    Malin24 skrev 2011-03-12 14:01:56 följande:
    Ja antingen det eller att de gör dem större och fluffigare..hmm hur ska man lyckas förklara detta på engelska Glad
    Är inte skumboll bra på engelska? Har fått för mig det. Annars har 1700tal hjälpt mig med engelska men hon är int einloggad nu. Men det är alltid ngn i denna tråd som kan hjälpa dig med formuleringar :)

Jag är tyvärr inte super haj på just stavningen på engelska annars hade jag gärna hjälpt dig :)
  • jennifaer
    Malin24 skrev 2011-03-12 13:25:58 följande:
    Ok, här kommer bilderna. Jag är nöjd med hur den ser ut framifrån..men inte bakifrån. Jag har ju bett dem sy upp den efter bild och tycker inte alls att de har lyckats med bakdelen. Den måste bli större..mer tyg kanske? Vad tycker ni?Vad ska ändras för att den ska bli mer lik orginalet?
    ÅH vad spännande med lite bilder! Den ser ju verkligen jättebra ut framifrån men jag baksidan skulle behöve lite mer fluff. Tyvärr vet inte jag heller hur man ska säga det på engelskaObestämd

Själv har jag varit och provat lite klänningar idag och alla var för stora så jag fick inte se hur de skulle se skulle se ut "på riktigt" på mig men nu vet jag att jag inte ska ha draperingar i alla fall! och jag har insett att jag fotfarande är totalt nerkärad i Ivanka Trumps klänning. Så det blir nog denGlad eller en i mermaid-modell...
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-03-12 14:01:56 följande:
    Men jag funderar på om släpet inte blir ganska platt på testklänningen bara för att det är gjort av tunn bommullsväv... hm. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-12 11:51:48 följande:
    Och jag har inte kollat på andra klänningar sedan jag beställde min andra klänning (den med volanger). Måste ju betyda att det är den rätta? Drömmer
    Ja, klart den är den rätta! Den är ju så, så, så, så mkt finare än den ändra, helt ljuvlig, en DRÖM!! Flört

Malin24 - kul att du fått bilderna!!! Jag har ju väntat nästan lika nervigt som du..

Förstår precis vad du menar men att den är "snål" där bak. Ska de sluta med volangryschet därbak där eller blir det en våning till? På orginalet syns bara två våningar med volangremsan men har du visat den landybridals version av samma klänning. Tycker deras baksida är mkt mer "fullkomlig" och komplett än på testklänningen.

Ser du att den här har mkt mer "våningar"/lager än på orginalet till och med men jag tycker den här ser bättre ut.. Kanske kan du skicka denna landybilden till milly och be dem fortsätta bygga till bakdelen så den blir bättre? Ser du att landy fortsatt med ytterligare 2 lager krusade volanglager? Mkt snyggare tycker jag. Eller är det viktigt för dig att det ska vara likt orginalet?

Annars tycker jag de lyckats riktigt bra med framsidan och särskilt överdelen. De har verkligen fått till tygremsorna som ska ge illusionen av att vara virade runt midjan, landy däremot hade ju bara veckat som vanligt, inte alls lika snyggt. Nej, framsidan och överdelen kan du nog vara riktigt nöjd med. Och tänk sedan när den blir i maffigt tjockt satin istället för fodertyget - WOW! Den kommer bli skitsnygg!!
  • 1700tal

MEN GUD, kolla in klänning i bakgrunden på Malins bilder nr 3 och nr 5 (den enaxlade) av hennes testbilder - det är ju MIN KLÄNNING, den jäkla volangdrömmen!! Dvs ingen dröm alls i jämförelse!! Aaah, solklart läge, tycker jag... Haha, gud vad kul...

Malin, du valde rätt klänning ("vår" klänning), det gjorde INTE jag!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-12 18:21:26 följande:
    MEN GUD, kolla in klänning i bakgrunden på Malins bilder nr 3 och nr 5 (den enaxlade) av hennes testbilder - det är ju MIN KLÄNNING, den jäkla volangdrömmen!! Dvs ingen dröm alls i jämförelse!! Aaah, solklart läge, tycker jag... Haha, gud vad kul...

Malin, du valde rätt klänning ("vår" klänning), det gjorde INTE jag!
    haha ja det e ju den :) Men jag tror din kommer bli bra när den kommer. När skulle den riktiga komma ?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 18:25:12 följande:
    haha ja det e ju den :) Men jag tror din kommer bli bra när den kommer. När skulle den riktiga komma ?
    Haha, njaaa, tror faktiskt inte den kommer bli så bra faktiskt men eloge åt dig/er som försöker trösta mig! Ja, gud vet när den ska komma. Har frågat typ 5 ggr men de drar ju ut på det mesta... Ok, en jordbävning och en tsunami kanske ursäktar det hela lite men jag började tjata om leveransdatum flera veckor innan naturen beslöt sig för att rucka människans tillvaro.

Men men, får min första (hm, 2:a) klänning i slutet av mars (siden-fluff-klänningen) och denna, fast i satin (bild) ska vara färdig 4 april.

Hur går det med din fluffklänning? Är den beställd än?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-12 18:47:40 följande:
    Haha, njaaa, tror faktiskt inte den kommer bli så bra faktiskt men eloge åt dig/er som försöker trösta mig! Ja, gud vet när den ska komma. Har frågat typ 5 ggr men de drar ju ut på det mesta... Ok, en jordbävning och en tsunami kanske ursäktar det hela lite men jag började tjata om leveransdatum flera veckor innan naturen beslöt sig för att rucka människans tillvaro.

Men men, får min första (hm, 2:a) klänning i slutet av mars (siden-fluff-klänningen) och denna, fast i satin (bild) ska vara färdig 4 april.

Hur går det med din fluffklänning? Är den beställd än?
    Jo men jag tror den kommer bli bra. Men nu har ju du bestämt dig att den kommer bli dålig, skärpning!
    Haha ja man får ge stackarna några dagar att smäla naturens beteende..

Åhh snart en klänning alltså är så spännande med alla bilder.

Nej jag har inte beställt, ska verkligen göra det. Jag har en litet belöningssystem för mig själv. Och klänningen får jag beställa när jag gått ner 8 kg, gått ner 3 denna vecka så det är därför jag e o tränar väldigt ofta nu :) Smart va?
  • Darling Daisy

Malin24: Jag håller med de andra om klänningens bak o framsida. Tycker det ser ut att bli en fin klänning!

Jag har ringat in två ställen på framsidan som jag tycker ser lite konstiga ut. Det är liksom två ändar i vecken. Har sett det på någon mer kinaklänning och undrar varför det ser ut så. Nån som vet?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden