• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

Vår dotter är drygt två nu, så jag kan knappast skylla på graviditeten längre

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-12 21:37:48 följande:
    Vår dotter är drygt två nu, så jag kan knappast skylla på graviditeten längre

Min kompis har en dotter som är 3 och det sa hon var ränsen så du har ett år på dig :) Ja w är 8 månader o jag har nu 5 kg kvar men jag gick ju upp massor!! Herregud
  • Sommarbrud

Nej nu e det natti natti för mig, har en liten som är super snorig så det blir inte så mkt sömn :(

Godnatt!

• Malin24
    Skumboll skrev 2011-03-12 14:17:31 följande:
    Men jag funderar på om släpet inte blir ganska platt på testklänningen bara för att det är gjort av tunn bommullsväv... hm. 
    Jo det är nog svårt att jämföra med hur den kommer falla på den riktiga klänningen sen..
    1700tal skrev 2011-03-12 18:09:38 följande:
    Malin24 - kul att du fått bilderna!!! Jag har ju väntat nästan lika nervigt som du..

Förstår precis vad du menar men att den är "snål" där bak. Ska de sluta med volangryschet därbak där eller blir det en våning till? På orginalet syns bara två våningar med volangremsan men har du visat den landybridals version av samma klänning. Tycker deras baksida är mkt mer "fullkomlig" och komplett än på testklänningen.

Ser du att den här har mkt mer "våningar"/lager än på orginalet till och med men jag tycker den här ser bättre ut.. Kanske kan du skicka denna landybilden till milly och be dem fortsätta bygga till bakdelen så den blir bättre? Ser du att landy fortsatt med ytterligare 2 lager krusade volanglager? Mkt snyggare tycker jag. Eller är det viktigt för dig att det ska vara likt orginalet?

Annars tycker jag de lyckats riktigt bra med framsidan och särskilt överdelen. De har verkligen fått till tygremsorna som ska ge illusionen av att vara virade runt midjan, landy däremot hade ju bara veckat som vanligt, inte alls lika snyggt. Nej, framsidan och överdelen kan du nog vara riktigt nöjd med. Och tänk sedan när den blir i maffigt tjockt satin istället för fodertyget - WOW! Den kommer bli skitsnygg!!
    Ja jag hoppas de kan fixa till detta, jag tror nog om att de gör bredare "volanger" eller som du säger fler lager..tack för bilden, kanske får ta den för att visa dem hur jag menar..huvudsaken är att de får bort det som påminner lite om en ankstjärt i bak som det ser ut nuGlad Kul förresten att din klänning kom med på mina kort oxå..men blir den inte som du önskat?
  • Malin24
    Darling Daisy skrev 2011-03-12 20:56:11 följande:
    Ja, titta, det var ju samma som på originalet!! (jag har ju inte studerat orginalet som ni två!)  
    Hehe ja det hade de faktiskt lyckats med riktigt bra..Glad
  • Farmall
    Ja, titta, det var ju samma som på originalet!! (jag har ju inte studerat orginalet som ni två!)  
    Ja, så häftigt. Att de kan få till det så nära orginalet. Fast det ser lite knepigt ut.
  • Marylin

Undrar hur lång tid det tar att skicka klänningen från Kina? Jag mailade ju anders, tror det var i söndags för en vecka sedan, och då sa han att den var skickad.... Men ännu har den inte dykt upp!! *nervös*
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 20:54:51 följande:
    Ja faktiskt, friskis gillar jag gick där förut men nu fick jag byta för här har de barnpassning, så det e kalas kan träna på dagarna :)
    Har inte friskis barnpassning i Sthlm? I morgon ska jag dra igång med friskis iaf. Känner mig riktigt motiverad av dig faktiskt. Kan du spinna som en tok varje dag så kan väl jag masa mig iväg till ett jympapass...

Äter inte heller kolhydrater utom till frukost, då blir det 2 grova rågknäckemackor och kokt ägg. Men det är ju GI det oxå och mätt blir man!
    Ja, här lusglor vi på orginalet... Det är ju trots allt världens finaste klänning...  Jag har haft de där bilderna sparade på datorn sen innan vi ens förlovade oss och smygtittat på dem titt som tätt... Ska bli så kul att se hur den blir sen.
    Malin24 skrev 2011-03-13 01:08:51 följande:
    Jo det är nog svårt att jämföra med hur den kommer falla på den riktiga klänningen sen..
    1700tal skrev 2011-03-12 18:09:38 följande:
    Malin24 - kul att du fått bilderna!!! Jag har ju väntat nästan lika nervigt som du..

Förstår precis vad du menar men att den är "snål" där bak. Ska de sluta med volangryschet därbak där eller blir det en våning till? På orginalet syns bara två våningar med volangremsan men har du visat den landybridals version av samma klänning. Tycker deras baksida är mkt mer "fullkomlig" och komplett än på testklänningen.

Ser du att den här har mkt mer "våningar"/lager än på orginalet till och med men jag tycker den här ser bättre ut.. Kanske kan du skicka denna landybilden till milly och be dem fortsätta bygga till bakdelen så den blir bättre? Ser du att landy fortsatt med ytterligare 2 lager krusade volanglager? Mkt snyggare tycker jag. Eller är det viktigt för dig att det ska vara likt orginalet?

Annars tycker jag de lyckats riktigt bra med framsidan och särskilt överdelen. De har verkligen fått till tygremsorna som ska ge illusionen av att vara virade runt midjan, landy däremot hade ju bara veckat som vanligt, inte alls lika snyggt. Nej, framsidan och överdelen kan du nog vara riktigt nöjd med. Och tänk sedan när den blir i maffigt tjockt satin istället för fodertyget - WOW! Den kommer bli skitsnygg!!
    Ja jag hoppas de kan fixa till detta, jag tror nog om att de gör bredare "volanger" eller som du säger fler lager..tack för bilden, kanske får ta den för att visa dem hur jag menar..huvudsaken är att de får bort det som påminner lite om en ankstjärt i bak som det ser ut nuGlad Kul förresten att din klänning kom med på mina kort oxå..men blir den inte som du önskat?
    Har du möjlighet att rita i paint eller annat program och skriva med förklarande text på bilderna som du ska skicka till dem? Det går säkert att fixa dock, det stora hela var ju faktiskt över all förväntan. Trodde inte alls de skulle få till överdelen och vecken över bysten så fint. Tror du kommer bli SÅ fin i den!

Förresten, skulle den verkligen göras i bridal satin? Har de alltså sagt det specifikt? Vet att jag har frågat det förut... 

Nej, tror inte min klänning blir nån succé men får se. Kanske blir den bättre än förväntat...
  • Sommarbrud

1700tal: Nej här på friskis ha de pass där man får ha med sig barnet, men det känns ju sådär eftersom W far runt som en vilde så blir det inte så mkt träning för mig utan mest kolla efter honom. Men det kan säkert finnas barnpassning på ngt annat friskis i sthlm bara inte där jag bor :(

Ja kom igen, några gympa pass orkar man alltid med:) Och de brukar vara roliga. Finns ju mkt pass på friskis så då kan du ju variera, eller det kanske bror på vilket kort man köpte? hmm kommer inte riktigt ihåg..

• Agape

Och nu har man massor av spännande läsning framför sig Tittar bara in en snabbis från sängen (säger lite hur bröllopsberoende man är.... ) Ser att ni pratar träning, här har jag startat på allvar nu och förhoppningsvis ska jag se resultat till vinterns bröllop! Måste jobba på armarna!! Och rygg om jag kanske bestämmer mig för denna klänning..... i.ebayimg.com/18/!B60CgpwBmk~$(KGrHqUOKogEy+jC5Rg4BMydQqg06w~~-1_1.JPG?set_id=8800005007

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden