• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 10:04:35 följande:
    Låter roligt, själv sitter jag hemma med sjukt barn :(
    Ajaj, hoppas han kryar på sig snart!

Lilleman kräks fortfarande här hemma så vi fick ställa in alla helgens planer, både dop och 90-års kalas. Typiskt. 
  • Skumboll

Och jag har inte kollat på andra klänningar sedan jag beställde min andra klänning (den med volanger). Måste ju betyda att det är den rätta? Drömmer

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-12 11:50:34 följande:
    Ajaj, hoppas han kryar på sig snart!

Lilleman kräks fortfarande här hemma så vi fick ställa in alla helgens planer, både dop och 90-års kalas. Typiskt. 
    åh sånt e tråkigt, vi skulle varit barnvakt åt en kompis barn, de ska på 30 års kalas men fick ställa in. har lite dåligt samvete faktiskt
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-12 11:52:45 följande:
    åh sånt e tråkigt, vi skulle varit barnvakt åt en kompis barn, de ska på 30 års kalas men fick ställa in. har lite dåligt samvete faktiskt
    Sånt händer, vad ska man göra lixom?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-12 11:55:27 följande:
    Sånt händer, vad ska man göra lixom?
    ja faktiskt, han blev dålig inatt feber o super förkyld.
  • Malin24

Mina bilder på testklänningen har kommit GladGlad

• Sommarbrud
    Malin24 skrev 2011-03-12 12:47:33 följande:

Bilder :)
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-03-12 12:47:33 följande:

JAAAAA! bilder!
  • Malin24

Ok, här kommer bilderna. Jag är nöjd med hur den ser ut framifrån..men inte bakifrån. Jag har ju bett dem sy upp den efter bild och tycker inte alls att de har lyckats med bakdelen. Den måste bli större..mer tyg kanske? Vad tycker ni?Vad ska ändras för att den ska bli mer lik orginalet?

• Sommarbrud
    Malin24 skrev 2011-03-12 13:25:58 följande:
     här kommer bilderna. Jag är nöjd med hur den ser ut framifrån..men inte bakifrån. Jag har ju bett dem sy upp den efter bild och tycker inte alls att de har lyckats med bakdelen. Den måste bli större..mer tyg kanske? Vad tycker ni?Vad ska ändras för att den ska bli mer lik orginalet?

Håller med om baksidan, det fattas lite nertill, tyg o fluff. Framsidan är jätet fin, speciellt upptill. Antingen dra en drapering till på nedre framsidan som kan gå runt så det blir mer på nedre bak? Bra förklarat.. Annars blir det väl svårt att få till mer drapering utan att det ser konstigt ut?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden