• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 14:42:23 följande:

Har du någon du känner där?

Jupp, mina föräldrar. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 14:39:51 följande:
    Haha, tycker det är mer synd om mig! Nä, såklart inte. 
    Hade beställt plastdiamanter, organzaband och favoraskar. Buhu. 
    Aj då, favors var kanske inte meant to be... Är stenbocken inom dig lättad över att slippa knyta en massa små rosetter?
    Darling Daisy skrev 2011-03-11 14:40:54 följande:
    Den var bättre! Mer Daisy liksom!
    Känns lite lagom (detta underbara svenska ord) och skulle nog passa mig riktigt bra. Provdockan ser ju till o med ut att vara i en lite större storlek, kul!
    Jag drog ut bilden lite på bredden! Faktiskt jättebra för att se hur det passar på nån som inte är en pinne.

Ok, då ska jag leta fler i liknande stil. Säg till när nån bränns så pass att du vill se större bilder...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 14:47:25 följande:
    Aj då, favors var kanske inte meant to be... Är stenbocken inom dig lättad över att slippa knyta en massa små rosetter?
    Haha, faktiskt inte! 
  • CeciliaA
    1700tal skrev 2011-03-11 14:20:44 följande:
    Hm, liten överdel och stor rumpa (samma här... ). Då skulle du ju "gömma" rumpan i en A-linje, inte nåt som pöser ut för mkt vid höften eller som sitter åt tajt över rumpan. Vad skulle du tycka om en enkel överdel, kanske med lite bonnromantisk spets och en champagne/cremefärgad tyllkjol utan släp? Typ nåt sånt här (nu finns inte dessa hos milly men de borde vara ganska lätta att göra):

Åh nu fattar jag vad A-line betyder.. Jisses jag klan verkligen ingenting om det här!

Men jag tror jag hittat mina drömklänningar... :D

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-11 14:41:03 följande:
    Den här är oxå i taft och utan släp och med lagom (?) mkt draperingar. Kjolvidden kan du ju öka om du vill:

Dom var fina!! Och ja, lagom mycket draperade enligt min smak!

Shit, nu ska jag ringa på ett jobb... Håll tummarna!

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 14:45:02 följande:
    Jupp, mina föräldrar. 
    Oh, shit! Har du fått reda på nåt om dem och Thailands läge i det hela?

Grrr, min J*A dator loggar ut mig hela tiden, nu får jag leta upp klännignarna igen!

Men denna vänstra, skulle va SÅÅÅÅÅÅ snygg ihop med din blivandes frockcoat!! Inte säkert du gillar den för det.. Men den skulle se ut att vara sydd ihop med din blivandes kläder... Eller - den här högra i taft med snäll A-linje:

CeciliaA skrev 2011-03-11 14:53:27 följande:

Åh nu fattar jag vad A-line betyder.. Jisses jag klan verkligen ingenting om det här!

Får vi se bilder??
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 15:05:06 följande:
    Oh, shit! Har du fått reda på nåt om dem och Thailands läge i det hela?
    Jag pratade med mamma tidigare idag men då hade jag inte insett hur stor och omfattande tsunamin var. Hon sa inget heller iofs.  
    Nu försöker jag få tag på dem igen men lyckas inte, har skickat ett sms och hoppas att de svarar. 
  • awarwen

Här är klänningen jag skulle vilja ha.
    Vi får väl se hur rumpan ter sig i den.. Tungan ute
  • CeciliaA
    1700tal skrev 2011-03-11 15:05:06 följande:
    CeciliaA skrev 2011-03-11 14:53:27 följande:

Får vi se bilder??
    Ja grejen är det att jag inte vill lägga dem öppet här för jag vet att nyfikna följer mig här ;) , men kan låsa min profil och bjuda in er men vet inte hur man gör? Har lyckats låsa den men vet inte hur man lägger till folk i sin adresslista?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden