• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Ja, här blir det inga bilder på någon testklänning idag inte.... för bellorna har tagit ledigt! Demon

• 1700tal
    Petra skrev 2011-03-10 22:40:30 följande:
    Här är klänningen som jag har beställt, fast jag ska ha med snörning istället för dragkedja. Jag längtar så till den kommer, hur ska man stå ut i 6-8 veckor???
    Åh, vilken vacker modell! Den kommer bli så fin... Gillade kjolen bak, ser ut att vara gjord för att sätta i ett löstagbar katedralsläp under. Har den det? Har själv grunnat och ritat lite på en liknande kjol då jag vill ha massa-massa-meter-långt släp och ett sånt blir inte så snyggt att fästa upp baktill...
    mwb skrev 2011-03-10 22:46:21 följande:
    1700tal
    Kan inte du lägga in dem två rokoko barnklänningarna som du lade upp för flera veckor sedan. Jag har tappat bort bilderna och skulle så gärna vilja visa min dotter på 5 år.

Tack
    Ska se om jag hittar dem. Jag kopierade dem rakt in från en ebay-butik (tror jag). Ska leta lite...
  • Farmall

Kan det ha varit den här:

mwb skrev 2011-03-10 22:46:21 följande:
    1700tal
    Kan inte du lägga in dem två rokoko barnklänningarna som du lade upp för flera veckor sedan. Jag har tappat bort bilderna och skulle så gärna vilja visa min dotter på 5 år.

Tack
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-03-10 18:00:43 följande:
    Det går säkert super. Har du planerat att testa lite olika modeller för att se vilka siluetter, skärningar osv du passar i eller ska du leta upp en specifik märkesklänning som du ska kopiera helt och hållet eller hur tänker du kring att prova?

Japp, det var jag som skulle få testbilder. Skumboll skulle oxå få bilder imorg på hennes klänning nr 2 i chiffong. Men deras fre kan vara vår lör Obestämd så man vet aldrig... Det ska vara testklänningen på den här:

Jag gillar den där klänningen mer och mer för varje gång jag ser den. Farligt, farligt.....
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-11 08:43:19 följande:
    Ja, här blir det inga bilder på någon testklänning idag inte.... för bellorna har tagit ledigt! Demon
    Men åh, vill ju se!!!
  • Junibruden

1700tal gillar din rosa volangdröm så mycket!! vill absolut se testbilderna... hoppas de lyckas bra med den! visst var det från milly du beställt den?

skumboll: kan bellorna faktiskt vara lediga bara så där?? usch usch... men jag fick mina bilder förra veckan på lördagen, så kanske de skickar dem till dej i morgon istället Obestämd?!

petra: fin klännin! och du beställde från?? ska du få testbilder också?

de håller då äntligen på med min riktiga klänning... production stage 1. härligt härligt, men nog så späänande och nervöst Drömmer

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-11 09:17:37 följande:
    Men åh, vill ju se!!!
    Jag med!
    Junibruden skrev 2011-03-11 09:19:31 följande:
    skumboll: kan bellorna faktiskt vara lediga bara så där?? usch usch... men jag fick mina bilder förra veckan på lördagen, så kanske de skickar dem till dej i morgon istället Obestämd?!
    Kan ju alltid hoppas! Har skickat ett litet påminnelsemail, får se om hon ens svarar. 

Kul att din riktiga klänning är i produktion förresten!
  • Ocean Bride
    Petra skrev 2011-03-10 22:40:30 följande:
    Här är klänningen som jag har beställt, fast jag ska ha med snörning istället för dragkedja. Jag längtar så till den kommer, hur ska man stå ut i 6-8 veckor???

Såå fin rygg!
    Grrrr!!!!! Så kan dom ju inte göra Obestämd
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-03-11 09:11:14 följande:
    Kan det ha varit den här:

JAAA, den var det ju!! Har bläddrat igenom typ 200 sidor i tråden i jakt på den och funderat på vem 17 det var som beställde den röda näbbklänningen från samma företag! Det var ju du!
    Jessicorna har oxå tagit ledigt (visste de inte det i ons när hon lovade bilderna på fre?!) men jag kontaktade sales managern, "tvingade" ut henne i syrummet och titta om testklänningen var färdig, hämta en kamera och skicka bilderna till mig omedelbums! Cool Så nu fick jag bilderna på den rosa volangdrömmen... Och, jaaa, vad säger man - inte är den en volangdröm på de bilderna... Men jättesvårt att avgöra när den bara är halvfärdig... Obestämd

Men kan du inte försöka nå något på chatten?
    Farmall skrev 2011-03-11 09:13:02 följande:
    Jag gillar den där klänningen mer och mer för varje gång jag ser den. Farligt, farligt.....
    Mmmm, jag gillar den oxå mer och mer när jag tittar på orginalbilderna... Men inte tror jag milly gör den lika bra som orginalet...
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-11 10:16:25 följande:
    Farmall skrev 2011-03-11 09:13:02 följande:
    Mmmm, jag gillar den oxå mer och mer när jag tittar på orginalbilderna... Men inte tror jag milly gör den lika bra som orginalet...
    Aj aj aj! Verkar det inte bra på testbilderna?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden