• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

1700tal: Jag skulel lätt använda den om den var fin på mig. Men det är det jag är rädd för att den inte kommer vara. Men jag ska börja öva med klackskor och sen ska jag träna som en tok så jag blir lite smalare och lite längre med skorna :)

• 1700tal

Eller har den redan gjort det???? Vilken tid skulle den slå öven Taiwan??

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-11 12:56:46 följande:
    Eller har den redan gjort det???? Vilken tid skulle den slå öven Taiwan??
    Det var väl senare? Har lyssnat samtidigt som jag leker med W här..
  • Skumboll

Ja, jävlar.... kanske inte blir några klänningar alls för oss..... 

• 1700tal

Hm, verkar som om jordskalvet är det som drabbat Shanghai värst. Men det var ju säkerligen därför alla gick hem från fabriken. Kan inte fatta att jag tvingade ut den stackars kvinnan i den tomma sylokalen för att fota klänningen... Skäms Och vi som skämtat om I-landsproblem förut...

Förhoppnings slipper Shanghai att dränkas i vatten då de ligger i skydd av japan. Bör väl vara ganska grunt där oxå?

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 13:04:55 följande:
    Ja, jävlar.... kanske inte blir några klänningar alls för oss..... 
    Precis vad jag tänker oxå... Åtminstone inte på ett tag...
  • Skumboll

På expressen fanns en karta med tidsangivelser när tsunamin borde slå till och det ligger ju inom ramen för tre timmar.... då borde de ju redan drabbats...?

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 13:11:48 följande:
    På expressen fanns en karta med tidsangivelser när tsunamin borde slå till och det ligger ju inom ramen för tre timmar.... då borde de ju redan drabbats...?

Men shanghai ligger ju diagonalt ner från koreaklacken bakom japan. Där är inga ringar utritade. De ligger ju precis övanför den sista "ringen". Kommer de undan vattnet med en hårsmån månne?Obestämd Men på CNN har de en tidsplan för när de närmaste ställena kommer få vågen över sig och taiwan låg överst. Låter inte där som om taiwan har fått vattnet än. Än så länge pratar de ju bara om japan, inga bilder från taiwan. Taiwan kommer väl dränkas helt av vattnet, de som är så små? Eller?

Men skalvet måste ju ha förstört en del i Shanghai oxå, de är ju närmaste stora staden i Kina från skalvet och skalvet ruskade ju om hela Peking...
  • 1700tal

Den artikeln hittade jag oxå men de pratar ju bara om Peking. Men de nämner ju Yingjiang (Shanghai?) på slutet av artikeln med 25 döda och 250 skadade. Men tolkar det oxå som att vattnet i så fall skulle slagit in över det området 3 tim efter och det skulle ju ha varit kl 9 i morse, vår tid vilket är exakt samtidigt som jag hade Nancy på chatttråden! Förvånad Kan du hitta nåt om ifall tsunamin påverkar shanghai? Verkar ju som de skulle ha haft änglavakt om de slapp den... Det står ju bara om skalvet.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden