• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-11 12:17:04 följande:
    En dag utan volangfunderingar - omöjligt!

Aaah, leta upp en klänning till frockcoaten, var börja?? Förvånad Då får du komma med lite kriterier först; halslinje, kjolvidd, material? Visst var det dig jag la in en hel drös Millybilder till för ett tag sen som skulle likna nån lillyklänning? Eller är jag ute och cyklar nu igen... Men till hans glammiga look måste du väl iaf go aaall the way för att blända ut honom!
    Skumboll skrev 2011-03-11 11:52:28 följande:
    På många klänningar av de stora märkena så är det ju någon knäppning under själva snörningen. Jag förmodar att det inte är det på millys klänningar. Sitter de bra och stadigt ändå?
    Jo, det var till mig du letade Milly-bilder!
    Jag vill ha en axelbandslös klänning i taft. Jag har liten byst och mycket rumpa, storlek 42.
    Vi ska ha festen i en ombyggd ladugård, så det ska väl inte vara för glammigt, sexigt eller hollywoodaktigt.
    Har inte lärt mig att älska draperingar i kjolarna ännu, men vill ha lite drapering vid midjan...
  • awarwen

Oopsi daisy. Nygammal - ramlade in på tråden.

Har inte hängt med alls i det här. Letar nu förtvivlat på "min" klänningsida för att hitta en adress, så jag kan lokalisera var de ligger, men inte sjutton hittar jag det.

Någon som vet var EastBridal har sitt säte? Är de drabbade?
    Madre mia, snacka om att sätta kaffet i halsen... Får vi inga klänningar nu....????

Och de stackarna därnere sen då. Har inte de råkat ut för tillräckligt nu?
    Moder Natur är inte schysst...

Uppdatera mig - please!

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 13:38:05 följande:
    Ska leta lite till och se om jag hittar något....

Men de flesta artiklar säger att kina är ganska skyddat. 

Yingjiang verkar inte vara shanghai;
    en.wikipedia.org/wiki/Yingjiang_County 
    Ja, såg på CNNs karta där de hade rödmarkerat för riskzoner och grönt för de som var safe och där shanghai ligger var faktiskt grönt. De verkar ligga ganska bra i skydd bakom japan. Kan ju hoppas att de klarade sig bra trots alls. Men jordskalvet måste ju ha drabbat dem desto värre. Men det är de väl mer vana vid kanske...

Nä, Yingjiang verkar inte vara shanghai. Shanghai måste väl heta shanghai på engelska?
  • Skumboll
    awarwen skrev 2011-03-11 13:43:56 följande:

Har inte hängt med alls i det här. Letar nu förtvivlat på "min" klänningsida för att hitta en adress, så jag kan lokalisera var de ligger, men inte sjutton hittar jag det.

Madre mia, snacka om att sätta kaffet i halsen... Får vi inga klänningar nu....????

Uppdatera mig - please!

De verkar också ha sin fabrik i shanghai....
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 13:44:27 följande:
    Ja, såg på CNNs karta där de hade rödmarkerat för riskzoner och grönt för de som var safe och där shanghai ligger var faktiskt grönt. De verkar ligga ganska bra i skydd bakom japan. Kan ju hoppas att de klarade sig bra trots alls. Men jordskalvet måste ju ha drabbat dem desto värre. Men det är de väl mer vana vid kanske...

Nä, Yingjiang verkar inte vara shanghai. Shanghai måste väl heta shanghai på engelska?
    Jag tror att de länderna därikring är rätt vana vid jordbävningar.... det är nog tsunamin som är värst. 
    Jag hittar ingenting om att shanghai skulle ligga i riskzon för tsunamin faktiskt.

Sen låter det ju hemskt mycket med 25 döda och 250 skadade, men man får nog tänka på att kina är LITE större och LITE mer befolkat än lilla sverige... 
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-11 13:43:17 följande:
    Jo, det var till mig du letade Milly-bilder!
    Jag vill ha en axelbandslös klänning i taft. Jag har liten byst och mycket rumpa, storlek 42.
    Vi ska ha festen i en ombyggd ladugård, så det ska väl inte vara för glammigt, sexigt eller hollywoodaktigt.
    Har inte lärt mig att älska draperingar i kjolarna ännu, men vill ha lite drapering vid midjan...
    Just det, så var det... Återkommer snart, letar nyheter om Shanghai.
    awarwen skrev 2011-03-11 13:43:56 följande:

Uppdatera mig - please!

Halloj! Vet inte var de ligger men bara namnet låter ju inte lovande (east, om det nu har med deras läge att göra...) med de flesta stora sömnadsfabrikerna ligger ju i just Shanghai. Vi får väl se hur det går med klänningarna men jag hade ju min kontaktperson på tråden samtidigt som allt pågick i morse så staden är knappast ödelagd iaf... Får se om Skumboll får napp på några fler Shanghainyheter, min dator är galet långsam! Skrikandes Men kinas östkust verkar vara märkvärdigt förskonad från åtminstone vattnet. Men frågan är hur mkt skada jordbävningen har gjort.
  • Darling Daisy

Ja, fy vilka otäcka bilder vi får se!!!
    Hoppas att det går så bra som möjligt för alla stackars människor som bor i de drabbade områdena. Och att naturen inte skadas för mycket av all bråte som flyter omkring!!

1700tal skrev 2011-03-11 13:53:24 följande:
    Just det, så var det... Återkommer snart, letar nyheter om Shanghai.
    Självklart! Mitt "problem" är ju inte en ett problem om man jämför med det som just nu händer där borta!!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 13:49:31 följande:
    Jag tror att de länderna därikring är rätt vana vid jordbävningar.... det är nog tsunamin som är värst. 
    Jag hittar ingenting om att shanghai skulle ligga i riskzon för tsunamin faktiskt.

Sen låter det ju hemskt mycket med 25 döda och 250 skadade, men man får nog tänka på att kina är LITE större och LITE mer befolkat än lilla sverige... 
    Ah, du hann skriva flera inlägg medan jag tampades med min sega dator. Jo, många sömnadsföretag ligger i Shanghai. Nej, verkar som de inte fick vågen alls...

Men tyckte det lät så konstigt att de rapporterade fler döda än i Japan... Än så länge visserligen, den siffran lär väl springa iväg snart. Även om de är LITE mer befolkat än lilla flugfjärten Sverige...

Men det förklarar ju iaf varför alla tjejer på Milly var spårlöst borta från sina platser i morse iaf. Gud, känner mig så jäkla klantig som tjatade på så dant om den förbaskade klänningen. Som en annan slavdrivare som inte bryr sig om världens väl och ve. Skäms Måste förklara min okunnighet för dem på mån, har ju lite mer kontakt med dem och känner att jag måste framföra att jag inte hade slagit på TVn den morgonen. Är ju lite värre för mig som har så mkt kontakt med dem och ska ha i framtiden oxå. Jag som tog ton som aldrig förr...
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-11 14:03:46 följande:

Ja, fy vilka otäcka bilder vi får se!!!
    Hoppas att det går så bra som möjligt för alla stackars människor som bor i de drabbade områdena. Och att naturen inte skadas för mycket av all bråte som flyter omkring!!

Självklart! Mitt "problem" är ju inte en ett problem om man jämför med det som just nu händer där borta!!
    Nu ska jag leta lite bilder till dig! Min dator är så seg att jag ändå inte får ut nåt av att leta nyheter...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden