• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Hm, liten överdel och stor rumpa (samma här... ). Då skulle du ju "gömma" rumpan i en A-linje, inte nåt som pöser ut för mkt vid höften eller som sitter åt tajt över rumpan. Vad skulle du tycka om en enkel överdel, kanske med lite bonnromantisk spets och en champagne/cremefärgad tyllkjol utan släp? Typ nåt sånt här (nu finns inte dessa hos milly men de borde vara ganska lätta att göra):

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 14:05:27 följande:
    Ah, du hann skriva flera inlägg medan jag tampades med min sega dator. Jo, många sömnadsföretag ligger i Shanghai. Nej, verkar som de inte fick vågen alls...

Men tyckte det lät så konstigt att de rapporterade fler döda än i Japan... Än så länge visserligen, den siffran lär väl springa iväg snart. Även om de är LITE mer befolkat än lilla flugfjärten Sverige...

Men det förklarar ju iaf varför alla tjejer på Milly var spårlöst borta från sina platser i morse iaf. Gud, känner mig så jäkla klantig som tjatade på så dant om den förbaskade klänningen. Som en annan slavdrivare som inte bryr sig om världens väl och ve. Skäms Måste förklara min okunnighet för dem på mån, har ju lite mer kontakt med dem och känner att jag måste framföra att jag inte hade slagit på TVn den morgonen. Är ju lite värre för mig som har så mkt kontakt med dem och ska ha i framtiden oxå. Jag som tog ton som aldrig förr...
    Jag tror japan har lite mer att stå i att de inte riktigt har koll på vidden av katastrofen ännu....

Det är nog ingen fara, förklara för dem bara så förstår de säkert. Vi bor ju i olika världsdelar och sånt händer... men det förklarar ju verkligen varför flera var borta i morse. Hoppas att alla är oskadda och så bara. 

Haha, jag måste skratta lite i allt det här, jag la en order från ett hong kong-företag igår i förrgår och det skulle skickas igår. Nu ligger hela hong kong posts hemsida nere.... antagligen pga av jordbävningen och tsunamin? Lär väl aldrig få se det där paketet, tur det inte var så mycket pengar. 
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-11 14:20:44 följande:
    Hm, liten överdel och stor rumpa (samma här... ). Då skulle du ju "gömma" rumpan i en A-linje, inte nåt som pöser ut för mkt vid höften eller som sitter åt tajt över rumpan. Vad skulle du tycka om en enkel överdel, kanske med lite bonnromantisk spets och en champagne/cremefärgad tyllkjol utan släp? Typ nåt sånt här (nu finns inte dessa hos milly men de borde vara ganska lätta att göra):
    Inte riktigt min smak, men vem vet - det skulle kanske se toppen ut på!! Det är ju det som är så svårt, att se vad som är snyggt på just mig, inte bara på provdockan eller modellen!

Håller med om A-linje. Prinsess och mermaidmodeller ser inte kloka ut och tighta fodral skulle se skrattretande ut!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-11 14:25:24 följande:
    Inte riktigt min smak, men vem vet - det skulle kanske se toppen ut på!! Det är ju det som är så svårt, att se vad som är snyggt på just mig, inte bara på provdockan eller modellen!

Håller med om A-linje. Prinsess och mermaidmodeller ser inte kloka ut och tighta fodral skulle se skrattretande ut!
    Ok, då försöker vi igen... En sån här då? Kan ju inte gå fel med hur den passar på iaf. Den här passar ju nästan på alla...

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 14:21:03 följande:
    Jag tror japan har lite mer att stå i att de inte riktigt har koll på vidden av katastrofen ännu....

Det är nog ingen fara, förklara för dem bara så förstår de säkert. Vi bor ju i olika världsdelar och sånt händer... men det förklarar ju verkligen varför flera var borta i morse. Hoppas att alla är oskadda och så bara. 

Haha, jag måste skratta lite i allt det här, jag la en order från ett hong kong-företag igår i förrgår och det skulle skickas igår. Nu ligger hela hong kong posts hemsida nere.... antagligen pga av jordbävningen och tsunamin? Lär väl aldrig få se det där paketet, tur det inte var så mycket pengar. 
    Oj, stackars hong kong... Och dig förstås som förlorar paketet, men känns som hong kong drar det kortaste strået. Vad var det du hade beställt?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 14:34:05 följande:
    Oj, stackars hong kong... Och dig förstås som förlorar paketet, men känns som hong kong drar det kortaste strået. Vad var det du hade beställt?
    Haha, tycker det är mer synd om mig! Nä, såklart inte. 
    Hade beställt plastdiamanter, organzaband och favoraskar. Buhu. 
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-11 14:31:36 följande:
    Ok, då försöker vi igen... En sån här då? Kan ju inte gå fel med hur den passar på iaf. Den här passar ju nästan på alla...
    Den var bättre! Mer Daisy liksom!
    Känns lite lagom (detta underbara svenska ord) och skulle nog passa mig riktigt bra. Provdockan ser ju till o med ut att vara i en lite större storlek, kul!
  • Skumboll

Inte är det väl någon tsunamivarning i thailand nu? Obestämd

• 1700tal

Den här är oxå i taft och utan släp och med lagom (?) mkt draperingar. Kjolvidden kan du ju öka om du vill:

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 14:40:59 följande:
    Inte är det väl någon tsunamivarning i thailand nu? Obestämd

Har du någon du känner där?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden