• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-03-10 16:39:04 följande:
    Min mamma och systerdotter (5år) kommer ner kommer ner och ska hjälpa mig och nästa lördag åker jag till ett annat ställe och då med en av mina bästa kompisar. Jag är lite feg och har alltid världens beslutsångest så det är bäst att ha med sig någonGlad Jag är lite orolig bara hur mycket dom kommer ha som jag kan prova eftersom jag är så smal men det löser sig nogObestämd ja men som tur är jag inte så känslig för kliigt heller så det kommer nog gå bra!
    Vad kul, hoppas ni får det skoj. Det går säkert bra med storlekarna, de brukar ju ha klämmor att nypa ihop klänningen med därbak då du ser hur de sitter även om den är för stor.
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-03-10 16:45:36 följande:
    Vad kul, hoppas ni får det skoj. Det går säkert bra med storlekarna, de brukar ju ha klämmor att nypa ihop klänningen med därbak då du ser hur de sitter även om den är för stor.
    okej vad bra nu känner jag mig lite mindre nervösGlad men var det förresten du som skulle få testbilderna på en klänning imorgon?
  • Mix
    1700tal skrev 2011-03-10 16:33:16 följande:
    Om du inte vill ha bling-blinget på spetsen så be dem göra spetsen utan paljetterna (sequins) och pärlorna (beads). Då blir spetsen slät och fin, bara lyxig, inget glitter. Och så champagnenyans så ser det nästa antikt ut... Och spetsen i sig är ju aldrig bling-blingig, det är de fördömda paljetterna!  
    Du är verkligen en oumbär källa av kinakunskap Glad, tack så jättemycket! Oja, jag tänker mig också att det ska se lite sådär antikt ut. Om jag bara hade haft spets som detaljer hade jag nog valt prälor på spetsen också.
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-03-10 17:33:19 följande:
    okej vad bra nu känner jag mig lite mindre nervösGlad men var det förresten du som skulle få testbilderna på en klänning imorgon?
    Det går säkert super. Har du planerat att testa lite olika modeller för att se vilka siluetter, skärningar osv du passar i eller ska du leta upp en specifik märkesklänning som du ska kopiera helt och hållet eller hur tänker du kring att prova?

Japp, det var jag som skulle få testbilder. Skumboll skulle oxå få bilder imorg på hennes klänning nr 2 i chiffong. Men deras fre kan vara vår lör Obestämd så man vet aldrig... Det ska vara testklänningen på den här:

• jennifaer
    1700tal skrev 2011-03-10 18:00:43 följande:
    Det går säkert super. Har du planerat att testa lite olika modeller för att se vilka siluetter, skärningar osv du passar i eller ska du leta upp en specifik märkesklänning som du ska kopiera helt och hållet eller hur tänker du kring att prova?

Japp, det var jag som skulle få testbilder. Skumboll skulle oxå få bilder imorg på hennes klänning nr 2 i chiffong. Men deras fre kan vara vår lör Obestämd så man vet aldrig... Det ska vara testklänningen på den här:

Jag tänkte väl mest prova runt för att se vad jag passar i för jag har verkligen ingen aning!

Oooh den rosa volangdrömmen!!! Spännande att se vad de lyckas göra med den och vi får hålla tummarna för att ni får bilderna imorgon! Jag är ju nästan lika nyfiken och pirrig som er men jag tror att det beror på att jag vet att jag själv kommer sitta i den sitsen om inte alltför länge och jag kommer ju vara en liten våt fläck innan jag har fått hem klänningen!
  • 1700tal
    Mix skrev 2011-03-10 17:35:19 följande:
    Du är verkligen en oumbär källa av kinakunskap Glad, tack så jättemycket! Oja, jag tänker mig också att det ska se lite sådär antikt ut. Om jag bara hade haft spets som detaljer hade jag nog valt prälor på spetsen också.
    Ja, ibland är det jättesnyggt och tjusigt med bling-blinget oxå. Det beror på sammanhanget tycker jag... Tänkte att vid fötterna kan det blinga på. Även med slöjerna är det knepigt med "paljettandet". Min första mantillaslöja jag beställde frågande hon särskilt om jag ville ha den spetsen med eller utan pärlor och paljetter och jag tog utan för den spetsen var väldigt bred. Med mantillan som kommer med sidenklänningen så beställde jag i samma champagnefärgade matchande spets med bling-bling som på kjolen. Ska bli intressant att se hur tung den blir...
  • amindalajr

någon som vet om det är krångligt att beställa från kina?
    någon som beställt från sheshopping och vet hur de går till?

• 1700tal
    amindalajr skrev 2011-03-10 18:28:48 följande:
    någon som vet om det är krångligt att beställa från kina?
    någon som beställt från sheshopping och vet hur de går till?
    Krångligt är det inte... Men det innebär ju en risk och man måste nog förbereda sig på möjligheten att bli blåst eller att inte bli nöjd. Sen måste du även vara beredd att paketet fastnar i tullen och då tillkommer avgifter för att föra in klänningen i landet.

Ingen har beställt från sheshopping på ett bra tag nu faktiskt. I de äldre trådarna (såg att du skrev i en tråd från 2008 men svarar här istället så vi inte drar igång en parallell tråd nu mer 3-månadersspärren är släppt. kan du ju söka på sheshopping och se vad folk har skrivit.
  • Petra

Här är klänningen som jag har beställt, fast jag ska ha med snörning istället för dragkedja. Jag längtar så till den kommer, hur ska man stå ut i 6-8 veckor???

• mwb

1700tal
    Kan inte du lägga in dem två rokoko barnklänningarna som du lade upp för flera veckor sedan. Jag har tappat bort bilderna och skulle så gärna vilja visa min dotter på 5 år.

Tack

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden