• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-09 15:33:06 följande:
    Eller hur?! Men hon förstår mig väldigt bra iaf. Och inte ett enda "so please don't worry"!

Hittade förresten min volangdröm i ivory när jag googlade. Ingen stor bild men ändå... Kjolens vidd syns inte men det är samma modell. 
    Mohaha, vad var det jag sa om volangdrömmen.... de andra tjejerna verkar ju hålla med mig! Ännu finare i ivory om du frågar mig. Rosa är ju lite för puttinuttigt!

VA? Inte ett enda "please don't worry!"? Kan man få låna dendär Jessica, hon kanske är bättre att ha och göra med?
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-03-09 15:55:31 följande:
    Haha, jaså?! Vinner den över den andra med halterneck?
    Utan tvekan! Den här ser verkligen exklusiv, dyr och lyxig ut.
    Skådar möjligen mitt öga klädda knappar i ryggen? Det är såååå väldigt vackert!

P.s Jag har två ögon. 
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-03-09 16:00:55 följande:
    Mohaha, vad var det jag sa om volangdrömmen.... de andra tjejerna verkar ju hålla med mig!  Ännu finare i ivory om du frågar mig. Rosa är ju lite för puttinuttigt!

VA? Inte ett enda "please don't worry!"? Kan man få låna dendär Jessica, hon kanske är bättre att ha och göra med?
    hahhaha... börjar vi gadda ihop oss nu?!
    Men volangdrömmen är verkligen heeelt fantastisk, men det kommer avgöras när klänningen kommer hem, på hur slutresultatet blev och hur väl de lyckats matcha bilden....
  • 1700tal

Aaaah, ni har gaddat ihop er med skumboll!

Bara det att jag inte tror en sekund att milly klarar av att göra den precis som den är på bilden. De KOMMER snåla med tyget och antal volanger på varann. Det vet jag ju men frågan hur bra det blir i slutändan... Obestämd

Hittade några ytterligare bilder på samma klänning (varför hittade jag inte dem förut?) och nu har jag mailat alla bilder som komplettering till milly. De har ju till fre på sig till testklänningen är färdig. Gah!

Är lite rädd att den inte kommer vara så smickrande kring midjan dock med massa organzavolanger som ligger i lager på lager. Kanske, kanske, när testbilderna kommer ber jag dem göra överdelen i draperat dupionsiden istället. Usch vet inte, får ångest över detta nu!!

• Mix
    1700tal skrev 2011-03-09 15:33:06 följande:
    Ja, det är farligt med för mkt hemmatid. Promenaderna är ju bra men för mig blir det mest datortid. Ska ju föreställa jobba men dessa klänningar och BT är helt klart en distration! Nej, här är det SÅ ruggigt just nu. Solen sken förut... Suck... Vill ha vår nu!
    Skumboll skrev 2011-03-09 15:27:09 följande:
    Hm, låter onekligen lite lurt!  
    Eller hur?! Men hon förstår mig väldigt bra iaf. Och inte ett enda "so please don't worry"!

Hittade förresten min volangdröm i ivory när jag googlade. Ingen stor bild men ändå... Kjolens vidd syns inte men det är samma modell.

om halternecken visar sig vara the one så kn den här lugnt få flytta hem till mig, inga problem alls..
  • Sommarbrud

1700tal: Oj ja volandgrömmen är fantastisk!! Oj hade nästan glömt hur fin den e!!!

• Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 16:03:02 följande:
    hahhaha... börjar vi gadda ihop oss nu?!
    Men volangdrömmen är verkligen heeelt fantastisk, men det kommer avgöras när klänningen kommer hem, på hur slutresultatet blev och hur väl de lyckats matcha bilden....
    Självklart gör vi det!
  • 1700tal
    Mix skrev 2011-03-09 16:17:11 följande:
    om halternecken visar sig vara the one så kn den här lugnt få flytta hem till mig, inga problem alls..
    Bra, då har vi en framtida köpare!
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 16:23:07 följande:
    1700tal: Oj ja volandgrömmen är fantastisk!! Oj hade nästan glömt hur fin den e!!!
    Mmmm, det hade faktiskt jag oxå......
    Skumboll skrev 2011-03-09 16:25:13 följande:
    Självklart gör vi det!
    Frågan är bara om jag ska lyssna på er?! Skrikandes Ska iaf vänta med att tänka mer på halternecken tills jag fått hem volangdrömmen. Och gått ner 10 kg... För den är liiiiten.... (ok, inte 10 kg kanske men den är många cm mindre än den första)

Nu ska jag iväg och fika med en kompis, skriv på nu så jag har nåt skoj att läsa när jag kommer tillbaka...
  • Sommarbrud

Men åh alltid när jag har tid att sitta här så är ingen annan här :(

• Darling Daisy

Nu ska vi se vad som skulle kommenteras (det är väldigt svårt att hålla ordning på er när man måste jobba en hel dag och inte kan vara inne o skriva lite eftersom!)..

Frallan: din tyllklänning var jättesöt!

Ocean bride: också fin klänning! Med liten/ingen underkjol så blir den nog perfekt som kavaj-klänning. Tycker den var söt med axelbanden på bilden. Förstår att du tycker det är svårt med färgen, det är ju hopplöst att se vad som är vad på de små färgkartorna.

1700tal: Din nyaste klänning är jättesnygg, speciellt efter att du ändrat lite. Den kommer säkert att vara supersnygg på dig!
    Personligen så gillar jag nog den rosa bäst (fast då ska du veta att just den rosa färgen skulle jag kunna köpa nästan vad som helst i, så färgen påverkar mig lite!). 
    Jag tycker att du ska vänta tills du fått hem den fd rosa volangskapelsen och gått ner rätt antal kilo innan du tar beslutet om ev en till. Du har ju gott om tid på dig innan er stora dag!
    Och ingen av klänningarna kommer att vara svårsålda i framtiden, så du gör ju eg bara firmans första beställningar! Det är ju himla smart av dig att beställa olika typer av klänningar och prova dig fram, så lär du dig vilka material som har vilka egenskaper, vilka modeller som funkar i olika material osv...
    Det kommer du ha nytta av i framtiden - och vi andra här inne oooootroligt tacksamma för all kunskap som du delar med dig av redan nu!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden