• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride

Glömde; gillar också att "spretet" börjar liiiite längre upp, det ger mer liv!

• frallan

Här kommer en bild på klänningen, mobilfoto så inte den bästa kvaliten... dålig bh under och skrynklig som få, men efter att bli pressad tror jag den kan bli toppen på mig som är en liten tjockis Vad tycker ni om modellen, ser jag gigantiskt stor ut eller tycker ni att den är smickrande?

Jag hade inte heller hört något om sidan, utan chansade och måste säga att jag är nöjd... storleken var en miss, men det är inte jätte mycket den behöver tas in, kanske 5 cm eller så så att man inte tappar den

Kom gärna med feedback, tycker ni något annat skulle vara finare på mig som inte är smal? Jag gillar 50-tals modellen och vill inte ha en allt för pampig klänning...
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-09 12:14:36 följande:
    Nu vet ju alla att jag inte är ett big fan av taft men tror faktiskt det skulle passa fint till den modellen och den skulle genast bli mindre festlig/fin. Modellen är ju fin i sig.  Dessutom är taft bättre i andra färger (bara min högst personliga åsikt), då blir det riktigt snyggt. Skulle även ta halternecken (är ju min nya "grej"...) för att göra den mindre balklänning/tärnklänning-aktig. Eller andra axelband.. Varför inte enaxlat?

Men förstår absolut vad du menar med att satinet kommer få den att se supertjusig och glamorös ut.... Men nån liten underkjol ska du väl ha? Den där kjolen är ju ljuuuvlig....
    Knopan skrev 2011-03-09 12:06:12 följande:
    Skit-jävla-snygg! Supersöt, du kommer bli väldigt hottski!
    Löööööv din feedback, så ska det låta!

Älsar den klänningen, men tror den kan bli för mkt på ett bröllop med en underkjol,.. Men ska diock ha en underkjol som jag kan ha till den på evetuella 50-tals festligheter...

Hmmm, taft.... Är inte så väldans förtjust i det.....

Enaxlat har jag aldrig haft på mig, har lixom aldrig tyckt det funkat... Halterneck är jag tveksam till men det är bättre... Och helt utan - håller med dig, det blir också lite väl festligt kanske!? åhh vad svårt det kan vara då...

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:14:27 följande:
    Jag tycker att det ser bättre ut nu.. Den är mer följsam, kan dock ha att göra med att jag inte riktigt gillar när det är en "spikrak linje" mellan slätt och sedan att det börjar spreta mm... Menar inte att det spretar, har bara inte riktigt ordförrådet med mig idag..  Därav tycker jag dett är bättre än som du sa "när den fjongade ut".... Flört

Tror också det är ett gott tecken att du är mer eftertänksam.. Det kan vara den rätta.. Kanske var volangdrömmen steget som behövdes för att tillslut fastna i denna.... Volangdrömmen blev lixom steget i mellan.... ?! Skrattande
    Eller så ÄR volangmästerverket The One men jag är försiktig med att vara entusiastisk över den. Tvivlar starkt på att milly lyckas får den som på bilden nämligen... Sen var den ju rosa på bilderna (även om den görs i ivory) så jag kanske inte riktigt ser som som en brudklänning än? Vet inte... Testbilderna på volangdrömmen skulle ha skickats IDAG ju men de meddelade att mönsterkonstruktören hade slutat (?) och de låter en annan designer göra mönstret istället. Så har blivit lovad bilderna på fre.
  • Ocean Bride
    frallan skrev 2011-03-09 12:18:05 följande:

Här kommer en bild på klänningen, mobilfoto så inte den bästa kvaliten... dålig bh under och skrynklig som få, men efter att bli pressad tror jag den kan bli toppen på mig som är en liten tjockis Vad tycker ni om modellen, ser jag gigantiskt stor ut eller tycker ni att den är smickrande?

Jag hade inte heller hört något om sidan, utan chansade och måste säga att jag är nöjd... storleken var en miss, men det är inte jätte mycket den behöver tas in, kanske 5 cm eller så så att man inte tappar den

Kom gärna med feedback, tycker ni något annat skulle vara finare på mig som inte är smal? Jag gillar 50-tals modellen och vill inte ha en allt för pampig klänning...

Superfin!! Tror den kan bli hur bra som helst när du fått storleken ordnad!! Tycker inte du ser stor ut och tycker absolut inte du är en liten tjockis!!! Bra val av klänning!!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-09 12:20:52 följande:
    Eller så ÄR volangmästerverket The One men jag är försiktig med att vara entusiastisk över den. Tvivlar starkt på att milly lyckas får den som på bilden nämligen... Sen var den ju rosa på bilderna (även om den görs i ivory) så jag kanske inte riktigt ser som som en brudklänning än? Vet inte... Testbilderna på volangdrömmen skulle ha skickats IDAG ju men de meddelade att mönsterkonstruktören hade slutat (?) och de låter en annan designer göra mönstret istället. Så har blivit lovad bilderna på fre.
    OOoooooooooooohhhh spännande med testbilderna!! Är också orolig att de inte fixar att göra allt som på bilderna, därför väntar jag hela tiden med att beställa the one... Men därför tänkte jag beställa en klänning inför bröllopen vi ska på i sommar, så har jag lixom kommit över första tröskeln, så kanske det går lättare sen... hahah bra va!?
    Hmm mönsterkonstruktören slutat - verkar ju bra!?
    Tror den kan bli super i ivory också! Hade inte gjort sig lika bra i helvit tror jag...
    Tror att du kommer veta vilken som hägrar när volangdrömmen dyker upp!! Den är en tung kandidat!!
  • Skumboll
    Nu kommer 1700tal skjuta mig i huvudet men det där var ingen favorit hos mig. Jag håller på den rosa volangdrömmen!

Pju, "ledig" resten av dagen. Åkte till jobbet klockan 6 imorse och nu är jag hemma och tar hand om kräkig unge medan gubben åkte på kurs. 
    Imorgon eller på fredag borde det komma bilder på min andra klänning, ja om nu bellorna håller vad de lovat! 
  • 1700tal

Tycker faktiskt den modellen passar din kropp (inte bara för att hålla med) och längden är underbar. Tyllen ser ut att vara bra, tunn och fin kvalité, eller? Och 5 cm är ju en baggis att sy in! Bara ett litet nyp i varje söm.

Förövrigt gillar jag oxå 50-talsmodeller. Den där är precis lagom 50-tal och lagom pampig, du är ju trots allt brud. Och då är den längden perfekt, den tar inte bort brudkänslan på klänningen.

Hur ser den andra ut som du beställt från Milanoo?
  • frallan
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:21:41 följande:
    Superfin!! Tror den kan bli hur bra som helst när du fått storleken ordnad!! Tycker inte du ser stor ut och tycker absolut inte du är en liten tjockis!!! Bra val av klänning!!
    Tycker du!? Vad bra, man blir lite vankelmodig här hemma framför spegeln och sambon är inte mycket till hjälp, säger att jag är fin i allt som jag sätter på mig
  • jennifaer

Superfin och väldigt smickrande! Jag tycker inte alls du ser stor ut och jag tror den blir perfekt om syr in denGlad
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden