• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Jag håller med, hans kläder ser lite skrynkliga och ledsna ut. Har ni påpekat det för weddingdresses? För visst har de väl en svensk kontaktperson?

• Sassabrassa
    Skumboll skrev 2011-03-08 20:31:11 följande:
    Jag håller med, hans kläder ser lite skrynkliga och ledsna ut. Har ni påpekat det för weddingdresses? För visst har de väl en svensk kontaktperson?
    Kläderna är redan packade och skickade. Men vi får kanske en bättre uppfattning när vi ser dem live. Vi har ju gott om tid kvar tills det är dags. Så det löser sig nog. Jag är säker på att Anders på Weddingdresses är mån om att vi ska bl nöjda.
  • TheD
    Skumboll skrev 2011-03-08 20:31:11 följande:
    När kläderna kommer så är det väl packat men så klart blir det skrynkligt. Min klänning fickhänga en natt från
    en lampkrok :)

Men det är inte skrynkligt som 95-årig grekisk tant.
  • Mix
    1700tal skrev 2011-03-08 17:23:35 följande:
    Den första bilden, den var ju ursnygg. Undrar hur den är fäst liksom... Den andra länken, där får jag bara upp den här tråden en gång till. Obestämd
    knas. provar igen med en annan: http://www.juleslittlejems.com/index.php?main_page=popup_image&pID=151

jag vet är inte säker på vad bridal wraps heter på svenska med det är det enda jag kunde komma på som såg ut som en banan haha (alltså i formen då att den böjer sig runt) eller jag kanske är helt ute och cyklar nu.

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-08 14:26:30 följande:
    ont i fötterna....jadu, kör barfota-stilen?

Fast jag kanske kan säga till gubben att det är vårskor så kanske han köper det bättre. Haha!
    Ja men skor känner jag är ju en annan sak, de kan man ju använda sen igen så där kan man köpa på sig lite :) O nu har min sambo slutat säga ngt när jag visar ngn ny klänning utan det är mer "köp den dåååå" JAAAA
  • 1700tal
    Sassabrassa skrev 2011-03-08 20:40:39 följande:
    Kläderna är redan packade och skickade. Men vi får kanske en bättre uppfattning när vi ser dem live. Vi har ju gott om tid kvar tills det är dags. Så det löser sig nog. Jag är säker på att Anders på Weddingdresses är mån om att vi ska bl nöjda.
    Förstår vad du menade. Hoppas kläderna är fina och rejäla när de anländer och blir tillhängda och pressade. Direkt från symaskin till docka kan det ju se lite skrynkligt och tilltufsat ut, kanske bara är därför.

Mix - aha, det är alltså formen (den utvecklade) som ser ut som en banan? Då fattar jag! Den kan alltså vara i vilken material som helst, inte nödvändigtvis gjort av bananfibrer?? Ni anar inte vad jag såg framför mig när jag hörde order banansjal! Nog för att man kan tillverka mkt av bananväv men det här fick jag inte ihop med bröllopslooken...
  • Sommarbrud
    Vad tycker ni ska man göra så den blir rak däruppe istället för hjärtformad? Och om man skriver att man vill ha med snörning i ryggen blir det öppen snörning då eller ska man skriva att man vill ha med tyg bakom? Förstår ni vad jag menar ?
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 08:33:49 följande:
    Vad tycker ni ska man göra så den blir rak däruppe istället för hjärtformad? Och om man skriver att man vill ha med snörning i ryggen blir det öppen snörning då eller ska man skriva att man vill ha med tyg bakom? Förstår ni vad jag menar ?
    Jag tycker absolut att du ska ha hjärtformat! Ger finare former och mer liv (tycker jag..)
    Ang snörning, vet inte ngt om det..
  • S2011

när man beställer från wholesale weddingdress är tydligen livechatten bäst kommunikation, kan vi konstatera Glad nu på morgonen har jag fått tag på dem - tur det, eftersom de inte hade förstått mina instruktioner helt. efter fem minuters förklarande så fick jag till slut igenom den pyttelilla förändring som jag ville ha iallfall - hon skulle checka av med de som syr klänningen så att det verkligen blir rätt.

när man väl får tag på dem så är de himla servicevänliga Skrattande 

min klänning ska tydligen ta 20-25 dagar att göra plus ca 4 dagar för leverans, så i månadsskiftet bör den dyka upp, alltså Skrattande 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden