• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • frallan
    1700tal skrev 2011-03-09 12:27:20 följande:
    Tycker faktiskt den modellen passar din kropp (inte bara för att hålla med) och längden är underbar. Tyllen ser ut att vara bra, tunn och fin kvalité, eller? Och 5 cm är ju en baggis att sy in! Bara ett litet nyp i varje söm.

Förövrigt gillar jag oxå 50-talsmodeller. Den där är precis lagom 50-tal och lagom pampig, du är ju trots allt brud. Och då är den längden perfekt, den tar inte bort brudkänslan på klänningen.

Hur ser den andra ut som du beställt från Milanoo?
    Vad bra! Man vill ju vara så fin man bara kan, men alla brudar på alla fina bilder är ju så fina i sina slanka kroppar och vackra frisyrer så man känner sig ju lite blek i jämförelse, hehe... ville kunna röra mig och rocka loss på dansgolvet på kvällen, så längden känns bra... Ska höra med en sömmerska om att ta in den lite, så att jag inte råkar sabba den genom att ge mig på det själv...

Ja, jag tycker att den känns jätte fin i materialet.. fint tyll i 4 lager ovanpå satinkjol. och sömmarna är inte bubbliga och snörningen i ryggen är jätte fint arbetad.
  • Mix
    1700tal skrev 2011-03-09 11:38:34 följande:
    Och ja, långt släp måste jag ju bara ha... Ja, har alla bilder på datorn. Har en webshop med brudkläder så jag har bilderna den vägen. Men, som inte kan sägas för många ggr, jag är bara på BT som privatperson och brud in the making. Webshopen pratar jag inte om här. Men det är förklaringen till varför jag kan millys sortiment och varför jag har alla bilder.

Vad har i tanke för klänning nr 2 då? Bilder??
    ah, det förklarar också varför du är ett sånt proffs på klänningar (det är alltså inte bara för att du har beställt några :) )!

Gah, vet inte ens första.

Det här är mest jag:

och den här

men det passar inte till där vi ska vara och är det bröllop så är det bröllop så då har jag gärna långklänning.
  • Mix
    oh nej tryckte på fel knapp :o

ah, det förklarar också varför du är ett sånt proffs på klänningar (det är alltså inte bara för att du har beställt några :) )!

Det här är mest jag:

och den här

hade varit given om det hade varit inne i stan...

men det passar inte till där vi ska vara och är det bröllop så är det bröllop så då har jag gärna långklänning och jag det finns alltför många fina att välja på.
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:19:08 följande:

Älsar den klänningen, men tror den kan bli för mkt på ett bröllop med en underkjol,.. Men ska diock ha en underkjol som jag kan ha till den på evetuella 50-tals festligheter...

Hmmm, taft.... Är inte så väldans förtjust i det.....

Enaxlat har jag aldrig haft på mig, har lixom aldrig tyckt det funkat... Halterneck är jag tveksam till men det är bättre... Och helt utan - håller med dig, det blir också lite väl festligt kanske!? åhh vad svårt det kan vara då...

Men om du inte gillar taft utan tar den i satin, axelbandslös och utan 50-talsunderkjolen - då borde den väl vara alldeles lagom till ett kavajbröllop?
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:24:37 följande:
    OOoooooooooooohhhh spännande med testbilderna!! Är också orolig att de inte fixar att göra allt som på bilderna, därför väntar jag hela tiden med att beställa the one... Men därför tänkte jag beställa en klänning inför bröllopen vi ska på i sommar, så har jag lixom kommit över första tröskeln, så kanske det går lättare sen... hahah bra va!?
    Hmm mönsterkonstruktören slutat - verkar ju bra!?
    Tror den kan bli super i ivory också! Hade inte gjort sig lika bra i helvit tror jag...
    Tror att du kommer veta vilken som hägrar när volangdrömmen dyker upp!! Den är en tung kandidat!!
    Det är en jättesmart övergång för dig då! "Träna" med en annan "bröllopsklänning"... Bra tänkt.

Nej, helvita klänningar är inget för mig i någon form. Inte bra. Sen kommer jag vara väldigt brun (eftersom vi gifter oss på sensommaren) och då blir inte helvitt bra. Så ivory eller ljus champagne är mina färger. Sen velar jag mellan dem. Men den "rosa" klänningen blev ivory.

Ja, sjukt spännande med testbilderna. Men vet inte hur de ska kunna demonstrera själva volangerna utan att göra dem i organza. Inte kan de väl göra alla de där volangerna i fodertyg?? Fodertyget är ju typ 5 ggr tjockare än organzan! Misstänker att de bara skickar bilder på grundklänningen, alltså den underklänning som kommer vara i satin sen som ska "hålla upp" alla volangerna. Och det är ju knappt nån vits med att visa, det kommer ju inte säga mkt om hur den blir med volangerna... Obestämd 
    Skumboll skrev 2011-03-09 12:25:39 följande:
    Nu kommer 1700tal skjuta mig i huvudet men det där var ingen favorit hos mig. Jag håller på den rosa volangdrömmen!

Pju, "ledig" resten av dagen. Åkte till jobbet klockan 6 imorse och nu är jag hemma och tar hand om kräkig unge medan gubben åkte på kurs. 
    Imorgon eller på fredag borde det komma bilder på min andra klänning, ja om nu bellorna håller vad de lovat! 
    Nej, men skumboll!!!! Du ska ju hålla med!!! Och HUR motiverar du den rosa volangdrömmens volanger när du dissar dennas volanger - förklara dig!

Wuuuh, spännande med dina bilder oxå. Då blir det bildbomb igen på fre... Jag håller ju starkt på din andra klänning!
  • frallan

Glömde slänga med en bild på den andra klänningen jag beställt, den är lite enklare och lite kortare... Beställde två för att jag av någon anledning gjorde missen att beställa klänningen ovan i helt vit och vill egentligen ha en ivory, men båda klänningarna gick på ca 700 kronor styck med frakt och så tänkte jag att man kan ju alltid sälja någon av dem vidare när man bestämt sig, men jag tror att den som redan kommit är den jag kommer gilla mest.
  • Sörön10
    frallan skrev 2011-03-09 12:18:05 följande:

Här kommer en bild på klänningen, mobilfoto så inte den bästa kvaliten... dålig bh under och skrynklig som få, men efter att bli pressad tror jag den kan bli toppen på mig som är en liten tjockis Vad tycker ni om modellen, ser jag gigantiskt stor ut eller tycker ni att den är smickrande?

Jag hade inte heller hört något om sidan, utan chansade och måste säga att jag är nöjd... storleken var en miss, men det är inte jätte mycket den behöver tas in, kanske 5 cm eller så så att man inte tappar den

Kom gärna med feedback, tycker ni något annat skulle vara finare på mig som inte är smal? Jag gillar 50-tals modellen och vill inte ha en allt för pampig klänning...
    Jag kanske missat, men är den från milanoo.com?

Jättefin iaf! =) 
  • Mix

frallan: klänningen är lovely! ge den till en sömmerska för de där 5 cm så är saken biff Glad

1700.-tal: du kommer aldrig veta vilken som är THE ONE om du inte beställer alla du känner särskilt mycket för. Visst det kanske visar sig att en av de andra är bättre men om du inte beställer så kommer du inte kunna släppa det och hela tiden tänla "tänk om..".

• 1700tal
    frallan skrev 2011-03-09 12:34:42 följande:
    Vad bra! Man vill ju vara så fin man bara kan, men alla brudar på alla fina bilder är ju så fina i sina slanka kroppar och vackra frisyrer så man känner sig ju lite blek i jämförelse, hehe... ville kunna röra mig och rocka loss på dansgolvet på kvällen, så längden känns bra... Ska höra med en sömmerska om att ta in den lite, så att jag inte råkar sabba den genom att ge mig på det själv...

Ja, jag tycker att den känns jätte fin i materialet.. fint tyll i 4 lager ovanpå satinkjol. och sömmarna är inte bubbliga och snörningen i ryggen är jätte fint arbetad.
    Klart du kommer bli superfin! Ska du ha lite 50-talsstuk på frisyr och smink oxå? Den där kommer du ju kunna rocka loss i hela natten! Själv kommer jag få stå eller sitta still hela kvällen och inte röra mig mer än nödvändigt.. Om jag har släpet nere kommer jag falla raklång när jag snubblar på det och om jag fäster/hakar upp alla tygmängderna därbak på rumpan så kommer jag falla baklänges av tyngden...

Jaså, 4 lager tyll. Bra att veta, har inte undersökt en tyllklänning närmre så det är svårt att föreställa sig hur många lager som behövs för att räcka. Älskar tyll!
    Mix skrev 2011-03-09 12:37:30 följande:
    oh nej tryckte på fel knapp :o

Det här är mest jag:

och den här

hade varit given om det hade varit inne i stan...

men det passar inte till där vi ska vara och är det bröllop så är det bröllop så då har jag gärna långklänning och jag det finns alltför många fina att välja på.
    Den första var supersupersuperläcker!!!
  • frallan
    Sörön10 skrev 2011-03-09 12:44:32 följande:
    Jag kanske missat, men är den från milanoo.com?

Jättefin iaf! =) 
    Tack!
    Nej den är från www.mylovebridal.com en sida jag inte hört något om så jag chansade och fick den uppsydd och skickad på totalt 3 veckor, grymt snabbt beställde den typ 14 februar och hade den i måndags. Billigt också typ samma priser som milanoo.
  • 1700tal
    frallan skrev 2011-03-09 12:43:24 följande:

Glömde slänga med en bild på den andra klänningen jag beställt, den är lite enklare och lite kortare... Beställde två för att jag av någon anledning gjorde missen att beställa klänningen ovan i helt vit och vill egentligen ha en ivory, men båda klänningarna gick på ca 700 kronor styck med frakt och så tänkte jag att man kan ju alltid sälja någon av dem vidare när man bestämt sig, men jag tror att den som redan kommit är den jag kommer gilla mest.
    Tycker den som redan har kommit är sååå mkt vackrare....
    Mix skrev 2011-03-09 12:46:15 följande:
    1700.-tal: du kommer aldrig veta vilken som är THE ONE om du inte beställer alla du känner särskilt mycket för. Visst det kanske visar sig att en av de andra är bättre men om du inte beställer så kommer du inte kunna släppa det och hela tiden tänla "tänk om..".
    Det ska jag vidarebeforda till blivanden!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden