Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:19:08 följande:
Älsar den klänningen, men tror den kan bli för mkt på ett bröllop med en underkjol,.. Men ska diock ha en underkjol som jag kan ha till den på evetuella 50-tals festligheter... 
Hmmm, taft.... Är inte så väldans förtjust i det.....
Enaxlat har jag aldrig haft på mig, har lixom aldrig tyckt det funkat... Halterneck är jag tveksam till men det är bättre... Och helt utan - håller med dig, det blir också lite väl festligt kanske!? åhh vad svårt det kan vara då...
Men om du inte gillar taft utan tar den i satin, axelbandslös och utan 50-talsunderkjolen - då borde den väl vara alldeles lagom till ett kavajbröllop?

Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:24:37 följande:
OOoooooooooooohhhh spännande med testbilderna!! Är också orolig att de inte fixar att göra allt som på bilderna, därför väntar jag hela tiden med att beställa the one... Men därför tänkte jag beställa en klänning inför bröllopen vi ska på i sommar, så har jag lixom kommit över första tröskeln, så kanske det går lättare sen... hahah bra va!?
Hmm mönsterkonstruktören slutat - verkar ju bra!?
Tror den kan bli super i ivory också! Hade inte gjort sig lika bra i helvit tror jag...
Tror att du kommer veta vilken som hägrar när volangdrömmen dyker upp!! Den är en tung kandidat!!
Det är en jättesmart övergång för dig då!

"Träna" med en annan "bröllopsklänning"...

Bra tänkt.
Nej, helvita klänningar är inget för mig i någon form. Inte bra. Sen kommer jag vara väldigt brun (eftersom vi gifter oss på sensommaren) och då blir inte helvitt bra. Så ivory eller ljus champagne är mina färger. Sen velar jag mellan dem. Men den "rosa" klänningen blev ivory.
Ja, sjukt spännande med testbilderna. Men vet inte hur de ska kunna demonstrera själva volangerna utan att göra dem i organza. Inte kan de väl göra alla de där volangerna i fodertyg?? Fodertyget är ju typ 5 ggr tjockare än organzan! Misstänker att de bara skickar bilder på grundklänningen, alltså den underklänning som kommer vara i satin sen som ska "hålla upp" alla volangerna. Och det är ju knappt nån vits med att visa, det kommer ju inte säga mkt om hur den blir med volangerna...
Skumboll skrev 2011-03-09 12:25:39 följande:
Nu kommer 1700tal skjuta mig i huvudet men det där var ingen favorit hos mig. Jag håller på den rosa volangdrömmen!
Pju, "ledig" resten av dagen. Åkte till jobbet klockan 6 imorse och nu är jag hemma och tar hand om kräkig unge medan gubben åkte på kurs.
Imorgon eller på fredag borde det komma bilder på min andra klänning, ja om nu bellorna håller vad de lovat!
Nej, men skumboll!!!! Du ska ju hålla med!!!

Och HUR motiverar du den rosa volangdrömmens volanger när du dissar dennas volanger - förklara dig!
Wuuuh, spännande med dina bilder oxå. Då blir det bildbomb igen på fre...

Jag håller ju starkt på din andra klänning!