• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 14:08:45 följande:
    Hehe, nej då. Det blev bara lite torka härinne strax innan du kom.

Jag tittar på klänning på den nya sidan så länge, de har runda brudkronor... Oskyldig
    Blev lite orolig :/
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-09 14:05:47 följande:
    Hm, fast tror "min" Jessica är en annan faktiskt. Tror tom det är samma Jessica varje gång... Förvånad När jag har henne på chatten vet hon allt vi pratade om på chatten sist, det borde väl rimligen inte alla bellorna eller jessicorna hålla koll på? Hon har t.o.m humor och är väldigt flitig med smilys!
    Haha, humor till och med? Det kan man ju i alla fall inte säga att bellorna har....
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-09 15:15:28 följande:
    Haha, humor till och med? Det kan man ju i alla fall inte säga att bellorna har....
    Precis, därför jag börjar undra om hon/de verkligen är kinesiska. Hon är superbra engelska oxå, inte ett grammatiskt fel!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 15:11:40 följande:
    Blev lite orolig :/
    Hur var promenaden? Här är det storm. Nästan... Huu...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 15:20:40 följande:
    Hur var promenaden? Här är det storm. Nästan... Huu...
    Men va här är det sol, nej nu e det moln men det var super skönt! Har en kompis som pluggar alltså mycket fritid o då blir det mkt promenader :) Och mkt handla från internet...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-09 15:19:32 följande:
    Precis, därför jag börjar undra om hon/de verkligen är kinesiska. Hon är superbra engelska oxå, inte ett grammatiskt fel!
    Hm, låter onekligen lite lurt!  
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 15:23:59 följande:
    Men va här är det sol, nej nu e det moln men det var super skönt! Har en kompis som pluggar alltså mycket fritid o då blir det mkt promenader :) Och mkt handla från internet...
    Ja, det är farligt med för mkt hemmatid. Promenaderna är ju bra men för mig blir det mest datortid. Ska ju föreställa jobba men dessa klänningar och BT är helt klart en distration! Nej, här är det SÅ ruggigt just nu. Solen sken förut... Suck... Vill ha vår nu!
    Skumboll skrev 2011-03-09 15:27:09 följande:
    Hm, låter onekligen lite lurt!  
    Eller hur?! Men hon förstår mig väldigt bra iaf. Och inte ett enda "so please don't worry"!

Hittade förresten min volangdröm i ivory när jag googlade. Ingen stor bild men ändå... Kjolens vidd syns inte men det är samma modell.

• Knopan
    1700tal skrev 2011-03-09 15:02:34 följande:
    Den är min redan beställda klänning, fast med längre släp, en axel och vidare kjol från under höften och neråt :

Men JÄVLAR i min lilla låda, så snygg! Den får min röst!
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-09 15:50:28 följande:
    Men JÄVLAR i min lilla låda, så snygg! Den får min röst!
    Haha, jaså?! Vinner den över den andra med halterneck?
  • Ocean Bride

1700-tal: Nu när du visar volangdrömmen igen och jag lägger den bredvid din "nya" så vinne nog faktiskt volangdrömmen kampen.... Den är snäppet vassare alltså! Den är lixom bara ljuvlig!!!!
    Den "nya" är också super men i jämförelse så tror jag nog just nu på volangdrömmen, men det beror ju också helt på hur de lyckas sy volangklänningen. Väntar med spänning på bilderna!

Jag håller på att försöka bestämma färg på klänningen jag ska ha på kavajbröllopet. inte lätt utifrån färgkartor... Sedan håller jag också på att försöka hålla mig härifrån och plugga men det är ju lättare sagt än gjort......

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden