• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride

Frallan: Den klänning du fått hem vinner med hästlängder i mina ögon!!!!

1700tal skrev 2011-03-09 12:41:05 följande:
    Men om du inte gillar taft utan tar den i satin, axelbandslös och utan 50-talsunderkjolen - då borde den väl vara alldeles lagom till ett kavajbröllop?
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:24:37 följande:
    OOoooooooooooohhhh spännande med testbilderna!! Är också orolig att de inte fixar att göra allt som på bilderna, därför väntar jag hela tiden med att beställa the one... Men därför tänkte jag beställa en klänning inför bröllopen vi ska på i sommar, så har jag lixom kommit över första tröskeln, så kanske det går lättare sen... hahah bra va!?
    Hmm mönsterkonstruktören slutat - verkar ju bra!?
    Tror den kan bli super i ivory också! Hade inte gjort sig lika bra i helvit tror jag...
    Tror att du kommer veta vilken som hägrar när volangdrömmen dyker upp!! Den är en tung kandidat!!
    Det är en jättesmart övergång för dig då! "Träna" med en annan "bröllopsklänning"... Bra tänkt.

Ja, jag hoppas den blir lagom.... till o med sambom har vart med och "tyckt" nu och han var positiv.. haha
    Nu är det bara färg kvar.. ska verkligen syna färgkartorna ordentligt =)

Skumboll: Kul att du också ska få bilder!! Nyfiken!!

• 1700tal
    frallan skrev 2011-03-09 12:54:12 följande:
    Tack!
    Nej den är från www.mylovebridal.com en sida jag inte hört något om så jag chansade och fick den uppsydd och skickad på totalt 3 veckor, grymt snabbt beställde den typ 14 februar och hade den i måndags. Billigt också typ samma priser som milanoo.
    Men när jag går in på den länken är det ju en massa sponsrade länkar, bla alkoholprofilen.se (?)... Verkar ju vara en samlingsplats för många aktörer. Vilken av dem beställde du från?
  • frallan
    1700tal skrev 2011-03-09 12:50:59 följande:
    Klart du kommer bli superfin! Ska du ha lite 50-talsstuk på frisyr och smink oxå? Den där kommer du ju kunna rocka loss i hela natten! Själv kommer jag få stå eller sitta still hela kvällen och inte röra mig mer än nödvändigt.. Om jag har släpet nere kommer jag falla raklång när jag snubblar på det och om jag fäster/hakar upp alla tygmängderna därbak på rumpan så kommer jag falla baklänges av tyngden...

Jaså, 4 lager tyll. Bra att veta, har inte undersökt en tyllklänning närmre så det är svårt att föreställa sig hur många lager som behövs för att räcka. Älskar tyll!
    Har inte riktigt kommit fram till hur jag skall ha håret än, men funderar lite på en stor härlig knut med massa löshår uppe på huvudet eller utsläppt med lite birgitte bardot uppsättning på sidorna, hehe flummig beskrivning. Och så blir det troligtvis inte vanlig slöja utan en birdcage med lite fjädrar eller strass eller något annat kul.

Smink kan jag inget om men det blir nog ganska enkelt med lite extra rouge på kinderna eller så

På bilden har jag ingen underkjol under klänningen och jag tror faktiskt inte det behövs, den känns ganska lagom puffig som den är... instämmer, tyll är gudomligt!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-09 12:41:05 följande:
    Nej, men skumboll!!!! Du ska ju hålla med!!! Och HUR motiverar du den rosa volangdrömmens volanger när du dissar dennas volanger - förklara dig!

Wuuuh, spännande med dina bilder oxå. Då blir det bildbomb igen på fre... Jag håller ju starkt på din andra klänning!
    Jag kan tyvärr inte hålla med. Min tankar går till arabbröllop á la jättepråligt.
    Den rosa volangdrömmen ja.... måste jag förklara mig? Jo men... den är elegant och stilren trots sina volanger, och jag tror att Du kan bära upp den (det skulle inte jag kunna...). 

Nu ska vi inte ha för höga förhoppningar här, vi vet ju inte om bellorna håller sitt löfte ännu! Haha!
  • Mix
    Den första var supersupersuperläcker!!!
    visst är den! men vi kommer att vara här:

vilket rä en helt fantastikst romatisk plats men det känns som om något mer långt emd med spets eller flygig chiffong passar bättre..eller vad tror ni?
  • frallan
    1700tal skrev 2011-03-09 13:01:05 följande:
    Men när jag går in på den länken är det ju en massa sponsrade länkar, bla alkoholprofilen.se (?)... Verkar ju vara en samlingsplats för många aktörer. Vilken av dem beställde du från?
    Oj, länken blev fel... ska vara www.mylove-bridal.com/  prova med den istället:)
  • Mix
    frallan skrev 2011-03-09 13:06:51 följande:
    Oj, länken blev fel... ska vara www.mylove-bridal.com/  prova med den istället:)
    åh men nej! ännu fler alternativ Flört .
  • 1700tal
    frallan skrev 2011-03-09 13:02:17 följande:
    Har inte riktigt kommit fram till hur jag skall ha håret än, men funderar lite på en stor härlig knut med massa löshår uppe på huvudet eller utsläppt med lite birgitte bardot uppsättning på sidorna, hehe flummig beskrivning. Och så blir det troligtvis inte vanlig slöja utan en birdcage med lite fjädrar eller strass eller något annat kul.

Smink kan jag inget om men det blir nog ganska enkelt med lite extra rouge på kinderna eller så

På bilden har jag ingen underkjol under klänningen och jag tror faktiskt inte det behövs, den känns ganska lagom puffig som den är... instämmer, tyll är gudomligt!
    Åh, bird cage är ju ett måste!
    Skumboll skrev 2011-03-09 13:02:32 följande:
    Jag kan tyvärr inte hålla med. Min tankar går till arabbröllop á la jättepråligt.
    Den rosa volangdrömmen ja.... måste jag förklara mig? Jo men... den är elegant och stilren trots sina volanger, och jag tror att Du kan bära upp den (det skulle inte jag kunna...). 

Nu ska vi inte ha för höga förhoppningar här, vi vet ju inte om bellorna håller sitt löfte ännu! Haha!
    *Asgarv* Jag dööör, arabbröllop?! Hm, nåja, kanske inte ska fråga dig nästa gång...

Nej, så sant, vi ska inte lita på Bellorna. Även om jag har en av Jessicorna... De verkar unisont byta namn beroende på vilken avdelning man har att göra med!
    Mix skrev 2011-03-09 13:03:16 följande:

vilket rä en helt fantastikst romatisk plats men det känns som om något mer långt emd med spets eller flygig chiffong passar bättre..eller vad tror ni?
    Oj, vilket ställe! Förvånad Ser ut som nåt ut Jane Austin... Ja, men klart du ska vräka på lite då - draperingar, spets, släp, svepande chiffong!

Hm, stilen på byggnaden är ju empirisk, svepande chiffong och lite gudinna-look skulle faktiskt sitta som gjutet till arkiteturen...

Vad är det för ställe? *Nyfiken*
    Aha, då testar jag den...
  • Mix
    1700tal skrev 2011-03-09 13:15:28 följande:
    Mix skrev 2011-03-09 13:03:16 följande:

Oj, vilket ställe! Förvånad Ser ut som nåt ut Jane Austin... Ja, men klart du ska vräka på lite då - draperingar, spets, släp, svepande chiffong!

Hm, stilen på byggnaden är ju empirisk, svepande chiffong och lite gudinna-look skulle faktiskt sitta som gjutet till arkiteturen...

Vad är det för ställe? *Nyfiken*
    Oh yes -min första tanke var också:  pride & predjudice! Det är i Ungern (emigrerade för några år sen av samma "anledning" som jag gifter mig). Här finns det sjukt många slott och herrgårdar men vi ville vara liet annorlunda och cälja ett ställe inet ens folk här kände till plus att vi vill ha fancy men inte alltför (typ som jag vil ha min klänning). Byggnaden är en ruin men kyrkan är intakt. De ligger i en helt otrolig engelsk park nån kunglighet skaffade sig typ på 1700talet. Massa stora träd, små vattendrag, danspaviljonger - som att stiga in i en annan värld. Sen har vi fest på ett hotell precis brevid.

Vi kommer att ha en "champagne och tårta" mottagning dagen efter också inne i stan, funderar på om man kan aha en mindre extravagant klänning då fast fortfarande en brudklänning (typ en knälång) då med elelr är det too much hehe? Alla anledningar för att få bestälal fler klnningar är bra... 
  • Sommarbrud

Herregud här har man varit borta en timme o så mkt skoj som har hänt!! Ett tips från  mig till er som inte provat på Core, gör det!! Så kul men sjukt jobbigt jag har just varit på ett pass med spinning och core och känns super bra! SÅ lite OT men jag hade ju inte provat zumba om inte fler i tråden sa att det var skoj :)

Frallan: Vilken fin klänning!! Sitter ju jätte bra!! Kommer inte vara några problem o sy in tror jag!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden