• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 20:50:11 följande:
    Just det, du klippte ihop två st va? Jag gillar trean :) SÅ vänta i någon vecka så beställer du den måste bara ner i träsket ordentligt! Jag tycke rmin klänning som är på väg hem nu är riktigt tråkig! Och den gillade jag massor när jag beställde :/
    Men den som är på väg är jättevacker!!! Du får väl se vad du tycker när den har kommit hem, men på bilderna är den ju superfin!

Jag klippte ihop treans överdel med en enklare kjol för någon dag sen, men det här är alltså orginalkjolen. Den fick mest "röster" här i tråden  
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-09 20:53:52 följande:
    Men den som är på väg är jättevacker!!! Du får väl se vad du tycker när den har kommit hem, men på bilderna är den ju superfin!

Jag klippte ihop treans överdel med en enklare kjol för någon dag sen, men det här är alltså orginalkjolen. Den fick mest "röster" här i tråden  
    Ja och som du vet, får ngt mest röster då blir det ju det :)

Ja jag hoppas den e fin men nu vill jag ha ngn cool klänning åhh blir galen faktiskt!
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 20:55:29 följande:
    Ja och som du vet, får ngt mest röster då blir det ju det :)

Ja jag hoppas den e fin men nu vill jag ha ngn cool klänning åhh blir galen faktiskt!
    Jag fundrar på att beställa nån enklare klänning bara för att prova hur man gör o om leveransen funkar bra.. typ... FYFYFY, dåliga tankar!  

Fast jag skulle faktiskt kunna komma undan med en snygg klänning att ha dagen före och/eller dagen efter. Har bara lite svårt att bestämma mig för vad som är lagom snyggt, så att det inte blir för uppklätt när man mest av allt vill slappna av o njuta av sina vänners o familjens sällskap.

Kanske ska testa mylove bridal som hade så kort leveranstid...
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-09 21:08:33 följande:
    Jag fundrar på att beställa nån enklare klänning bara för att prova hur man gör o om leveransen funkar bra.. typ... FYFYFY, dåliga tankar!  

Fast jag skulle faktiskt kunna komma undan med en snygg klänning att ha dagen före och/eller dagen efter. Har bara lite svårt att bestämma mig för vad som är lagom snyggt, så att det inte blir för uppklätt när man mest av allt vill slappna av o njuta av sina vänners o familjens sällskap.

Jag vågar inte gå in på fler sidor nu för då kommer jag ha tusen klänningar när det här e klart. Men en klänning att ha dagen innan o efter är ju faktiskt bra. Jag måste ha ngt att ha dagen efter och den är ju inte beställd... Men jag ska vänta lite eftersom ajg har ngn förhoppning om att tappa ngt kg innan det e dags...
  • Petra

Nu har jag betalat handpenningen på min klänning. Jag beställer genom Matildas fest som ligger i Sundbyberg (stockholm) i måndags var jag där så tog hon mått på mig och jag lämnade bilder på klänningen som jag vill att de ska sy upp, sen när klänningen kommer så åker jag dit och provar och hon gör justeringar som kan behövas. En månad före bröllopet så provar jag igen och eventuella slutjusteringar görs. Allt detta för 4500 :) Jag är supernöjd (än så länge i alla fall :) )

• Sommarbrud
    Petra skrev 2011-03-09 21:11:35 följande:
    Nu har jag betalat handpenningen på min klänning. Jag beställer genom Matildas fest som ligger i Sundbyberg (stockholm) i måndags var jag där så tog hon mått på mig och jag lämnade bilder på klänningen som jag vill att de ska sy upp, sen när klänningen kommer så åker jag dit och provar och hon gör justeringar som kan behövas. En månad före bröllopet så provar jag igen och eventuella slutjusteringar görs. Allt detta för 4500 :) Jag är supernöjd (än så länge i alla fall :) )
    Har hört att hon ska vara jätte bra, vad spännande!
  • Knopan

Vem av er var det som länkade till sin blogg och bad oss andra att rösta vilken klänning (inte brud) som skulle beställas till någon avslutning, och varifrån är de klänningarna?

• Sörön10
    Knopan skrev 2011-03-09 21:23:16 följande:
    Vem av er var det som länkade till sin blogg och bad oss andra att rösta vilken klänning (inte brud) som skulle beställas till någon avslutning, och varifrån är de klänningarna?
    http://millarules.blogspot.com/2011/03/beslutsangest.html

Det var jag! De flesta klänningarna kommer från milanoo.com och ett par från www.shopindream.com Tror jag. Eller så var det 50/50!

Har fortfarande inte bestämt mig.. Lutar åt att jag försöker sprida riskerna lite och kör på en från varje ställe! Och kanske en från det här nya stället som länkades för några sidor sedan! haha! mylove-bridal!

Goddamnit vill ju verkligen ha en och hoppas på att bestämma mig snart!  

Vill känna mig som en riktig souldiva! Cool

• Mix
    Petra skrev 2011-03-09 20:38:56 följande:
    Tack, men det är ingen av de sjalarna som liknar det jag söker...
    så det är inte en sk bridal wrap? annars kan du prova att bildgoogla det, då kommer det upp en massa olika typer, kanske någon liknar det du söker?
    Darling Daisy skrev 2011-03-09 21:08:33 följande:

precis hur jag tänker! funderar också på att prova en billigare "leverans beställning" innan jag beställer en till. eller två Drömmer 

och funderar också på att ha en till dagen efter då vi ska ha en liten mindre tillställning. vill bara inte verka för mycket men tänkte att man aknske kunde beställa något enkelt och knälångt typ som "leverans beställnings prov" och är den fin så kan man ha den dagen efter och är den inte ja, då vet man iaf hur saker fungerar och vilket företag man inte ska beställa från. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden