• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

OOOoups, nu klickade jag in på mylove bridal! Det var ju inte bra att hitta en sida till... suck! 

Här kommer bild på blivande mannens frock coat som jag ska försöka att matcha:

Vad tycker ni? Vad ska jag ha på mig för att matcha honom? Vilken typ av klänning passar till denna alltså?
    (Han har svarta byxor till)  
  • Petra

oj vad det skrivs mycket här inne... :)
    Jag slänger in frågan igen som jag hade igår... Är det någon som har en bild på en sk. banansjal. När jag googlar så hittar jag ingen bild som ser ut som den jag provade på bröllopskällan.

• Sommarbrud
    Petra skrev 2011-03-09 20:25:16 följande:
    Jag slänger in frågan igen som jag hade igår... Är det någon som har en bild på en sk. banansjal. När jag googlar så hittar jag ingen bild som ser ut som den jag provade på bröllopskällan.
    Nej jag försökte googla men hittade inget som passade såg dock att det är flera som varit på bröllopskällan o provat denna banansjal men ingen verkar hitta ngn bra bild :(

Ingen annan som kan hjälpa?
  • Darling Daisy

Petra:
    nån stans kring sida 320 finns det några bilder på sjalar. Dock verkar ingen veta exakt vad en banansjal är, så du får kolla om det är rätt!  

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-09 19:59:20 följande:
    OOOoups, nu klickade jag in på mylove bridal! Det var ju inte bra att hitta en sida till... suck! 

Här kommer bild på blivande mannens frock coat som jag ska försöka att matcha:

Vad tycker ni? Vad ska jag ha på mig för att matcha honom? Vilken typ av klänning passar till denna alltså?
    (Han har svarta byxor till) 

Väldigt fina kläder till mannen! Kul att se lite manliga kläder också :) Vart har ni köpt den?
    Hmm men då måste du ha en klänning med massa fluff Flört nej men du kan väl ha nästan allt till denna? Hmm vilka har du kollat på är det några speciella? ( är ju ett heltidsjobb att hålla reda på alla era fina klänningar så förlåt att jag ibland frågar om och om igen vad ni har för favoriter )
  • Ocean Bride
    Petra skrev 2011-03-09 20:25:16 följande:
    Petra, en banansjal är det en sjal som du har runt nacken, ner runt (under) armarna och bak på ryggen?
    Eller vad menas med en banansjal?
  • Petra
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 20:31:40 följande:
    Petra, en banansjal är det en sjal som du har runt nacken, ner runt (under) armarna och bak på ryggen?
    Eller vad menas med en banansjal?
    Ja precis :) det jag söker är egentligen en bild på hur sjalen ser ut så jag kan låta sy upp en likadan.
  • Petra
    Darling Daisy skrev 2011-03-09 20:29:00 följande:
    Petra:
    nån stans kring sida 320 finns det några bilder på sjalar. Dock verkar ingen veta exakt vad en banansjal är, så du får kolla om det är rätt!  
    Tack, men det är ingen av de sjalarna som liknar det jag söker...
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 20:29:02 följande:
    Väldigt fina kläder till mannen! Kul att se lite manliga kläder också :) Vart har ni köpt den?
    Hmm men då måste du ha en klänning med massa fluff Flört nej men du kan väl ha nästan allt till denna? Hmm vilka har du kollat på är det några speciella? ( är ju ett heltidsjobb att hålla reda på alla era fina klänningar så förlåt att jag ibland frågar om och om igen vad ni har för favoriter )
    Jag håller inte heller koll på allas klänningar, nu är vi så aktiva här så det är omöjligt tror jag!

Jag håller också på att falla ner i fluffträsket - fast jag kämpar tappert emot! 
    Från början var jag helt inne på denna - enkel o snygg o passar vår lantliga fest:

Sen provade jag den här (som jag inte ens tyckte var snygg innan):

Blev lite kär 

Och nu kollar jag på den här (fast jag fixar inte kjolens alla draperingar ännu, tycker den känns lite för mycket):

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-09 20:47:58 följande:
    Jag håller inte heller koll på allas klänningar, nu är vi så aktiva här så det är omöjligt tror jag!

Jag håller också på att falla ner i fluffträsket - fast jag kämpar tappert emot! 
    Från början var jag helt inne på denna - enkel o snygg o passar vår lantliga fest:

Sen provade jag den här (som jag inte ens tyckte var snygg innan):

Blev lite kär 

Och nu kollar jag på den här (fast jag fixar inte kjolens alla draperingar ännu, tycker den känns lite för mycket):

Just det, du klippte ihop två st va? Jag gillar trean :) SÅ vänta i någon vecka så beställer du den måste bara ner i träsket ordentligt! Jag tycke rmin klänning som är på väg hem nu är riktigt tråkig! Och den gillade jag massor när jag beställde :/
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden