• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-09 13:15:28 följande:
    Skumboll skrev 2011-03-09 13:02:32 följande:
    Jag kan tyvärr inte hålla med. Min tankar går till arabbröllop á la jättepråligt.
    Den rosa volangdrömmen ja.... måste jag förklara mig? Jo men... den är elegant och stilren trots sina volanger, och jag tror att Du kan bära upp den (det skulle inte jag kunna...). 

Nu ska vi inte ha för höga förhoppningar här, vi vet ju inte om bellorna håller sitt löfte ännu! Haha!
    *Asgarv* Jag dööör, arabbröllop?! Hm, nåja, kanske inte ska fråga dig nästa gång...

Nej, så sant, vi ska inte lita på Bellorna. Även om jag har en av Jessicorna... De verkar unisont byta namn beroende på vilken avdelning man har att göra med!
    Hahaha, jag är ledsen men jag var tvungen att vara helt ärlig. Och nej, du kanske inte ska fråga mig nästa gång - jag har ju uppenbarligen ingen smak.

Bella, Jessica, Bella, Jessica.... vem vet... det kanske är samma person?
  • Sommarbrud

Okej nu har landy skrivit de tar 30 usd i frakt så det var ju bra. Men de skriver att de använder de bästa materialen i klänningen när jag frågade vilket material de använder. Eh bra svar?
    men hon skriver att jag kan få bilder innan de skickar den så jag kan godkänna. vad säger ni experter, ska ajg köra ?

• Sommarbrud

Men nej skrämde jag bort alla ? :(
    Nu blir det promenad för mig i det vackra vädret

• 1700tal
    Mix skrev 2011-03-09 13:35:53 följande:
    Oh yes -min första tanke var också:  pride & predjudice! Det är i Ungern (emigrerade för några år sen av samma "anledning" som jag gifter mig). Här finns det sjukt många slott och herrgårdar men vi ville vara liet annorlunda och cälja ett ställe inet ens folk här kände till plus att vi vill ha fancy men inte alltför (typ som jag vil ha min klänning). Byggnaden är en ruin men kyrkan är intakt. De ligger i en helt otrolig engelsk park nån kunglighet skaffade sig typ på 1700talet. Massa stora träd, små vattendrag, danspaviljonger - som att stiga in i en annan värld. Sen har vi fest på ett hotell precis brevid.

Vi kommer att ha en "champagne och tårta" mottagning dagen efter också inne i stan, funderar på om man kan aha en mindre extravagant klänning då fast fortfarande en brudklänning (typ en knälång) då med elelr är det too much hehe? Alla anledningar för att få bestälal fler klnningar är bra... 
    Åh, det låter ju underbart!
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 13:38:08 följande:
    Herregud här har man varit borta en timme o så mkt skoj som har hänt!! Ett tips från  mig till er som inte provat på Core, gör det!! Så kul men sjukt jobbigt jag har just varit på ett pass med spinning och core och känns super bra! SÅ lite OT men jag hade ju inte provat zumba om inte fler i tråden sa att det var skoj :)

Frallan: Vilken fin klänning!! Sitter ju jätte bra!! Kommer inte vara några problem o sy in tror jag!
    Welcome back! Dina kilon måste rasa i den där takten...
    Skumboll skrev 2011-03-09 13:38:33 följande:
    Hahaha, jag är ledsen men jag var tvungen att vara helt ärlig. Och nej, du kanske inte ska fråga mig nästa gång - jag har ju uppenbarligen ingen smak.

Bella, Jessica, Bella, Jessica.... vem vet... det kanske är samma person?
    Haha, nej du förstår dig uppenbarligen inte alls på det här med volanger och flufffluff.

Hm, fast tror "min" Jessica är en annan faktiskt. Tror tom det är samma Jessica varje gång... Förvånad När jag har henne på chatten vet hon allt vi pratade om på chatten sist, det borde väl rimligen inte alla bellorna eller jessicorna hålla koll på? Hon har t.o.m humor och är väldigt flitig med smilys!
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 13:40:17 följande:
    Okej nu har landy skrivit de tar 30 usd i frakt så det var ju bra. Men de skriver att de använder de bästa materialen i klänningen när jag frågade vilket material de använder. Eh bra svar?
    men hon skriver att jag kan få bilder innan de skickar den så jag kan godkänna. vad säger ni experter, ska ajg köra ?
    Men JAAAAA, beställ nu!!!!!!!!!!!!!!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 14:04:04 följande:
    Men nej skrämde jag bort alla ? :(
    Nu blir det promenad för mig i det vackra vädret
    Hehe, nej då. Det blev bara lite torka härinne strax innan du kom.

Jag tittar på klänning på den nya sidan så länge, de har runda brudkronor... Oskyldig
  • frallan
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 13:38:08 följande:
    Herregud här har man varit borta en timme o så mkt skoj som har hänt!! Ett tips från  mig till er som inte provat på Core, gör det!! Så kul men sjukt jobbigt jag har just varit på ett pass med spinning och core och känns super bra! SÅ lite OT men jag hade ju inte provat zumba om inte fler i tråden sa att det var skoj :)

Frallan: Vilken fin klänning!! Sitter ju jätte bra!! Kommer inte vara några problem o sy in tror jag!
    Åh vad kul att du gillar den! Nä jag hoppas verkligen att det går bra att ta in den:) vill inte ta av mig den... springer och pillar på den hela tiden
  • Knopan

Men vad är det för rosa volang-dröm ni snackar om? 

• 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-09 14:55:03 följande:
    Men vad är det för rosa volang-dröm ni snackar om? 
    Den är min redan beställda klänning, fast med längre släp, en axel och vidare kjol från under höften och neråt :

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden