Mix skrev 2011-03-09 10:59:44 följande:
Go for it! Blir maffigt med längre släp också - jag tror på denna!
Var får du millybilderna ifrån? har du alla deras sparade på datorn?
sambon sa igår: "men beställt två iallafall för att vara på den säkra sidan, de är ju så billiga".
Nu är det kört för min del också!

Och ja, långt släp måste jag ju bara ha...

Ja, har alla bilder på datorn. Har en webshop med brudkläder så jag har bilderna den vägen. Men, som inte kan sägas för många ggr, jag är bara på BT som privatperson och brud in the making. Webshopen pratar jag inte om här. Men det är förklaringen till varför jag kan millys sortiment och varför jag har alla bilder.
Länge leve sambosar med den inställningen!

Så lät min oxå först men när jag nu börjar prata om klänning nr 5 tycker han inte det är särskilt billigt längre...
Vad har i tanke för klänning nr 2 då? Bilder??

Ocean Bride skrev 2011-03-09 11:13:00 följande:
För varje klänning du visar känns det på ngt sätt mer "du" även om jag inte har en aning om hur/vem du är.. Men om man tänker igenom vad du sagt om andra klänningar, inkusive dina tidigare så känns detta verkligen som din klänning! Men jag har ändå den andra i bakhuvudet också, den som tidigare var rosa - volangdrömmen... Den är också en stark kandidat i mitt huvud....
Har du dessutom mer markerad midja och liiite bredare höfter så tror jag denna klänning gör sig bra mkt bättre på dig än på modellen!!
Det där var jättekul och intressant att höra! För det är precis så jag känner oxå. Den rosa volangdrömmen ÄR en stark kandidat. Jag menar, t.o.m mamma (som inte alls har samma smak som jag, bra smak men inte samma) blev ju eld och lågor över just den och tyckte den var så JAG. Och hon blev lika mkt eld och lågor över den här sista. De andra två var väl lite sådär...
Sen är det så att sambon (när jag tvingade honom att betygsätta klänningar i en tidning, pärm till pärm

) faktiskt gav genomgående högst betyg till alla volangklänningar som liknade dessa två (särskilt såna som den rosa) utan att han har en aning om vad jag har beställ!

Sommarbrud skrev 2011-03-09 11:13:42 följande:
Men nej! Det var inte meningen, det är ju inte samma klänning och ni ser ju inte likadana ut. Klart du inte ser ut som ett brett höghus!
Haha, men tänk OM jag gör det!
Ok, ska göra så att jag ska retuschera och göra om grundbilden framifrån så den stämmer med mina former och propotioner och med de ändringar jag tänkt till midjan så så ni avgöra åt mig om den passar och blir bra eller inte. Behöver era duktiga ögon känner jag.