• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-03-09 10:36:41 följande:
    Wow den var ju supersnygg!!! och jag tror absolut att den passar digGlad herregud jag kan inte släppa hur snygg den var!
    Tack, vad kul att höra!
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:38:26 följande:
    Menar du att "fluffet" på nederdelen ska gå diagonalt? Min kompis provade en sån klänning och hon blev bred i den, och hon är inte bred från början. Ngt att tänka på bara.

Men oj vilken klänning!! Min känns ju tråkig nu :) Go fot it! Tror det blir bra utan pärlor o sånt och med dragkedja
    Hm, ja alltså först och främst ska midjan (alltså den linje där fluffet börjar nu) upp ungefär 15 cm. Då är fortfarande midjan/fluffets start låg och under normal midjehöjd och det passar jag i eftersom jag är så lång. Sen det här med diagonal linje. Det är alltså midjans linje som ska vara diagonal, inte fållen/kjolens nederkant. Eller menade du midjan? Av alla de klänningar jag har provat har de med ganska brant diagonal nedkasad midja varit de mest smickrande för midjan. Så jag tror det borde bli bra... Obestämd Tror jag... Men den din kompis provade, var den helt slät på överdelen (som denna) och sen en massa fluff eller hade den diagonala draperingar på överdelen? Kanske skulle ut i butik igen och leta upp en som är väldigt lik den här?

Din fluffklänning är väl mer fluffig och spektakulär än den här! Tyckte den här var viktigt diskret och tygåterhållssam i sammanhanget...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 10:50:31 följande:
    Tack, vad kul att höra!
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:38:26 följande:
    Menar du att "fluffet" på nederdelen ska gå diagonalt? Min kompis provade en sån klänning och hon blev bred i den, och hon är inte bred från början. Ngt att tänka på bara.

Men oj vilken klänning!! Min känns ju tråkig nu :) Go fot it! Tror det blir bra utan pärlor o sånt och med dragkedja
    Hm, ja alltså först och främst ska midjan (alltså den linje där fluffet börjar nu) upp ungefär 15 cm. Då är fortfarande midjan/fluffets start låg och under normal midjehöjd och det passar jag i eftersom jag är så lång. Sen det här med diagonal linje. Det är alltså midjans linje som ska vara diagonal, inte fållen/kjolens nederkant. Eller menade du midjan? Av alla de klänningar jag har provat har de med ganska brant diagonal nedkasad midja varit de mest smickrande för midjan. Så jag tror det borde bli bra... Obestämd Tror jag... Men den din kompis provade, var den helt slät på överdelen (som denna) och sen en massa fluff eller hade den diagonala draperingar på överdelen? Kanske skulle ut i butik igen och leta upp en som är väldigt lik den här?

Din fluffklänning är väl mer fluffig och spektakulär än den här! Tyckte den här var viktigt diskret och tygåterhållssam i sammanhanget...
    Jag menade midjan, hennes klänning som hon provade var slät uptill och sen en sned midja med fluff nertill hon är oxå lång vad kan hon vara 175-180. Hon är smal som en pinne så nu har du ett hum om hur hon ser ut :)

Hmm diskret skulle jag inte kalla din klänning :) Men om jag vågar beställa min så vågar du beställa din !
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:54:39 följande:
    Jag menade midjan, hennes klänning som hon provade var slät uptill och sen en sned midja med fluff nertill hon är oxå lång vad kan hon vara 175-180. Hon är smal som en pinne så nu har du ett hum om hur hon ser ut :)

Hmm diskret skulle jag inte kalla din klänning :) Men om jag vågar beställa min så vågar du beställa din !
    Men nu blev jag ju jättenojig, tänk om jag inte passar i den! Tänk om jag ser ut som BRETT höghus?!
  • Mix
    1700tal skrev 2011-03-09 10:30:42 följande:
    Hahaha, weeeell... Ok då! Volangerna ska börja lite högre upp och volanglinjen/den nerkasade midjan ska vara diagonal. Sen ska organzavolangerna i halternecken i nacken gå ihop hela vägen. Dessutom ska det vara dragkedja och knappar i ryggen istället för snörning (den här är ju relativt lätt att sy om). Och längre släp förstås... Vad tycker ni?

Go for it! Blir maffigt med längre släp också - jag tror på denna!

Var får du millybilderna ifrån? har du alla deras sparade på datorn?

sambon sa igår: "men beställt två iallafall för att vara på den säkra sidan, de är ju så billiga".

Nu är det kört för min del också!
  • Mix
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 08:33:49 följande:
    Vad tycker ni ska man göra så den blir rak däruppe istället för hjärtformad? Och om man skriver att man vill ha med snörning i ryggen blir det öppen snörning då eller ska man skriva att man vill ha med tyg bakom? Förstår ni vad jag menar ?
    Vad gillar du/passar du bäst i vanligtvis? personligen tycker jag att det hjärtformade är en av grejerna som gör den här klänningen så snygg: det blir liksom romatiskt upptill och sen tufft nedtill...
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-09 10:34:45 följande:
    Åh, och så ska det inte vara pärlor och krimskrams, bara den mjuka spetsen som den är på överdelen...

Tror ni den skulle passa mig? Har lite mer markerad midja än modellen och liiite bredare höfter. Bysten är nog ganska lik som på bilden, alltså inte så stor...
    För varje klänning du visar känns det på ngt sätt mer "du" även om jag inte har en aning om hur/vem du är.. Men om man tänker igenom vad du sagt om andra klänningar, inkusive dina tidigare så känns detta verkligen som din klänning! Men jag har ändå den andra i bakhuvudet också, den som tidigare var rosa - volangdrömmen... Den är också en stark kandidat i mitt huvud....
    Har du dessutom mer markerad midja och liiite bredare höfter så tror jag denna klänning gör sig bra mkt bättre på dig än på modellen!!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 10:57:26 följande:
    Men nu blev jag ju jättenojig, tänk om jag inte passar i den! Tänk om jag ser ut som BRETT höghus?!
    Men nej! Det var inte meningen, det är ju inte samma klänning och ni ser ju inte likadana ut. Klart du inte ser ut som ett brett höghus!
  • frallan

Har beställt två kinaklänningar, en från milanoo och en från mylovebridal. Den första jag beställde från milanoo har inte kommit än, beräknas komma den 15 mars alltså 45 dagar totalt. Den andra jag beställde från mylovebridal kom i måndags! Tog typ 3 veckor inklusive frakt och då fastnade klänningen i tullen och det tog typ 3 dagar extra eller något. Den är super fin, men den är förstor:( Tror ni det går att fixa, sy in den eller så? Det är snörning i ryggen men den är lite förstor med snörningen helt åtdragen...
    Skickar med en bild på klänningen jag fått hem (dock bilden från hemsidan eftersom min kamera havererat)
    Istället för ett grått band i midjan är det vitt och rosen på magen är också vit eller ja ivory. Den lilla jackan följde också med (fast den vill jag inte ha men det är mest för att det inte är min stil). Sen skickade dom med ett halsband, en ring, örhängen och ett armband... lite gulligt, även om det inte direkt är min stil på smyckena

Den är verkligen välgjord och jätte fin i passformen om det inte vore för att den är lite förstor, så jag skulle nog ändå våga säga att jag rekomenderar butiken, super snabba och svarade snabbt på mail. Kanske skall tillägga att jag köpte en standard storlek och inte måttbeställde, det kanske jag borde gjort eftersom den blev förstor, men verkligen jätte fin klänning!

• Mix
    frallan skrev 2011-03-09 11:17:51 följande:

Har beställt två kinaklänningar, en från milanoo och en från mylovebridal. Den första jag beställde från milanoo har inte kommit än, beräknas komma den 15 mars alltså 45 dagar totalt. Den andra jag beställde från mylovebridal kom i måndags! Tog typ 3 veckor inklusive frakt och då fastnade klänningen i tullen och det tog typ 3 dagar extra eller något. Den är super fin, men den är förstor:( Tror ni det går att fixa, sy in den eller så? Det är snörning i ryggen men den är lite förstor med snörningen helt åtdragen...
    Skickar med en bild på klänningen jag fått hem (dock bilden från hemsidan eftersom min kamera havererat)
    Istället för ett grått band i midjan är det vitt och rosen på magen är också vit eller ja ivory. Den lilla jackan följde också med (fast den vill jag inte ha men det är mest för att det inte är min stil). Sen skickade dom med ett halsband, en ring, örhängen och ett armband... lite gulligt, även om det inte direkt är min stil på smyckena

Den är verkligen välgjord och jätte fin i passformen om det inte vore för att den är lite förstor, så jag skulle nog ändå våga säga att jag rekomenderar butiken, super snabba och svarade snabbt på mail. Kanske skall tillägga att jag köpte en standard storlek och inte måttbeställde, det kanske jag borde gjort eftersom den blev förstor, men verkligen jätte fin klänning!

Jättesöt! Åh så synd att du inte kunde ha den - men det måste väl gå att syn in om du tar den till en sömmerska? 3 veckor är ju jättesnabbt! var dom dyra/billiga jämfort med andra sidor? hur är kvalitén? tyget?
  • 1700tal
    Mix skrev 2011-03-09 10:59:44 följande:
    Go for it! Blir maffigt med längre släp också - jag tror på denna!

Var får du millybilderna ifrån? har du alla deras sparade på datorn?

sambon sa igår: "men beställt två iallafall för att vara på den säkra sidan, de är ju så billiga".

Nu är det kört för min del också!
    Och ja, långt släp måste jag ju bara ha... Ja, har alla bilder på datorn. Har en webshop med brudkläder så jag har bilderna den vägen. Men, som inte kan sägas för många ggr, jag är bara på BT som privatperson och brud in the making. Webshopen pratar jag inte om här. Men det är förklaringen till varför jag kan millys sortiment och varför jag har alla bilder.

Länge leve sambosar med den inställningen! Så lät min oxå först men när jag nu börjar prata om klänning nr 5 tycker han inte det är särskilt billigt längre...

Vad har i tanke för klänning nr 2 då? Bilder??
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 11:13:00 följande:
    För varje klänning du visar känns det på ngt sätt mer "du" även om jag inte har en aning om hur/vem du är.. Men om man tänker igenom vad du sagt om andra klänningar, inkusive dina tidigare så känns detta verkligen som din klänning! Men jag har ändå den andra i bakhuvudet också, den som tidigare var rosa - volangdrömmen... Den är också en stark kandidat i mitt huvud....
    Har du dessutom mer markerad midja och liiite bredare höfter så tror jag denna klänning gör sig bra mkt bättre på dig än på modellen!!
    Det där var jättekul och intressant att höra! För det är precis så jag känner oxå. Den rosa volangdrömmen ÄR en stark kandidat. Jag menar, t.o.m mamma (som inte alls har samma smak som jag, bra smak men inte samma) blev ju eld och lågor över just den och tyckte den var så JAG. Och hon blev lika mkt eld och lågor över den här sista. De andra två var väl lite sådär...

Sen är det så att sambon (när jag tvingade honom att betygsätta klänningar i en tidning, pärm till pärm ) faktiskt gav genomgående högst betyg till alla volangklänningar som liknade dessa två (särskilt såna som den rosa) utan att han har en aning om vad jag har beställ! Förvånad
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 11:13:42 följande:
    Men nej! Det var inte meningen, det är ju inte samma klänning och ni ser ju inte likadana ut. Klart du inte ser ut som ett brett höghus!
    Haha, men tänk OM jag gör det!

Ok, ska göra så att jag ska retuschera och göra om grundbilden framifrån så den stämmer med mina former och propotioner och med de ändringar jag tänkt till midjan så så ni avgöra åt mig om den passar och blir bra eller inte. Behöver era duktiga ögon känner jag.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden