• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 14:23:28 följande:
    Aha, oj ja just det. Ett par räcker gott, jag kommer absolut INTE köpa mer än ett par, max två tänk om jag får ont i fötterna?????
    ont i fötterna....jadu, kör barfota-stilen?

Fast jag kanske kan säga till gubben att det är vårskor så kanske han köper det bättre. Haha!
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 14:18:18 följande:
    Hmm vilken ska du fråga på? jag gick in o mailade direkt från min egen mail så kan tyvärr inte hjälpa dig :(
    Det är ju låt-oss-träffas-med-våra-klänningar-och-beundra-varandra-klänningen  

Jag vill se om jag får samma svar. Men om du mailade från din egen mail, skickade du då med bilden som bifogad?  
  • Knopan
    Knopan skrev 2011-03-08 14:26:34 följande:
    Det är ju låt-oss-träffas-med-våra-klänningar-och-beundra-va randra-klänningen  

Jag vill se om jag får samma svar. Men om du mailade från din egen mail, skickade du då med bilden som bifogad?  
    ...och skrev du till service@landybridal...?
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-08 14:26:34 följande:
    Det är ju låt-oss-träffas-med-våra-klänningar-och-beundra-va randra-klänningen  

Jag klistrande in den i mailet o skrev att jag vill eha med snörning i ryggen, åh den e så fin! Alltså jag måste ha den. Kom på vet du vad landy tar i frakt?
  • Darling Daisy

Nu har jag roat mig med att jämföra lite priser (på Landys hemsida).

Jag har kollat fem ganska lika klänningar och jisses vad det skiljer i pris:
    Modell - pris
    KT 1821 - 229 USD
    KT5229 - 229 USD
    LB 1955 - 279 USD
    LB0058 - 329 USD
    LB 0014 - 399 USD

Okej, jag kan väl förstå att det kanske skiljer lite i tygmängd mellan de olika modellerna. Men att det skiljer 170 dollar har jag lite svårt att tro. Fast det är säkert fler aspekter som spelar in, syteknik och gud vet allt (sånt som jag inte förstår mig på!)

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-08 14:30:47 följande:
    Nu har jag roat mig med att jämföra lite priser (på Landys hemsida).

Jag har kollat fem ganska lika klänningar och jisses vad det skiljer i pris:
    Modell - pris
    KT 1821 - 229 USD
    KT5229 - 229 USD
    LB 1955 - 279 USD
    LB0058 - 329 USD
    LB 0014 - 399 USD

Okej, jag kan väl förstå att det kanske skiljer lite i tygmängd mellan de olika modellerna. Men att det skiljer 170 dollar har jag lite svårt att tro. Fast det är säkert fler aspekter som spelar in, syteknik och gud vet allt (sånt som jag inte förstår mig på!)
    Ja det är svårt det här med priserna tycker jag, ibland fattar jag inte ens vad det e för olikheter mellan klänningarna. HMm ja men iof jag kan inte heller syteknikerna :) Frakt vad kstar den från lndy? Får gå in o kolla :)
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 14:28:33 följande:
    Jag klistrande in den i mailet o skrev att jag vill eha med snörning i ryggen, åh den e så fin! Alltså jag måste ha den. Kom på vet du vad landy tar i frakt?
    Det verkar vara olika för olika klänningar, samt vilket fraktsätt (företag?) man väljer. Vid varje klänning får man välja sitt land för att sedan se kostnaden...
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-08 14:33:50 följande:
    Det verkar vara olika för olika klänningar, samt vilket fraktsätt (företag?) man väljer. Vid varje klänning får man välja sitt land för att sedan se kostnaden...
    men åh, får maila o fråga eftersom vår klänning inte finns. Milly skrev med det i mailet direkt
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 14:36:37 följande:
    men åh, får maila o fråga eftersom vår klänning inte finns. Milly skrev med det i mailet direkt
    Vad var Millys pris för klännningen och frakten?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden