S2011 skrev 2011-03-08 09:20:18 följande:
Nej då! frukta inte!

Tro det eller ej, men vi är ganska många som bara beställer en klänning
Jag har inte bestämt tyg till min, företaget specificerar vad som är deras förslag på tyg till klänningen.
Men har man synpunkter på det och vill ha ett annat material, så kan man säkert ändra det.
Testklänning tror jag bara sys om man sätter ihop olika klänningar eller har ändringskrav på grundmodellen.
(rätta mig här, 1700-tal)
Ge inte upp, kära du!
Okej, jag ska försöka, det låter dock som att man ska ta sig iväg och prova klänningar, har också hittatmassa favoriter men vet inte vad jag passar i. Eller vilket tyg juag ska osv.
1700tal skrev 2011-03-08 09:34:01 följande:
Nej men kära nån, har vi skrämt slag på dig alldeles! Nej nej, det är inte alls varken komplicerat eller ett måste med 4 klänningar, det är bara jag som har storhetsvansinne...

De flesta beställer en och några 2 och planerar att sälja den som är minst bra. Men för att räta ut det hela...
Nej, du behöver inte alls välja material. Alla klänningar kommer som de är på bilden om du inte begär eller vill något annat och om du skickar in bilder på en annan modell gör de den i de material som fungerar bäst för den modellen.
Testklänning görs bara av milly och bara om du beställer en modell som de inte har i sitt sortiment. Om du plockar mellan deras egna modeller (typ en överdel med en annan underdel) görs inte heller nån testklänning. Testklänningen görs i billigt tunt fodertyg och på den kan du ändra i stort sätt allt. När de börjar sy i den "riktiga" klänningen är det försent. Så testklänningen är som en "garanti" och säkerhet för att de gör som du har tänkt.
Jo men det är inte så att det blir sämre material för att man inte är emd och styr och ställer, så de inte väljer nåt billigt för kunden inte visste bättre?
Jag har hittat så många underbara modeller på kanacca, men här verkar alla prata om milly.
Junibruden skrev 2011-03-08 09:32:46 följande:
Ge inte upp :) jag vet inget om klänningar eller tyg, men har fått hjälp här på tråden. jag har bara beställt en klänning och ska nog inte ha en till... det svåraste var att hitta den rätta klänningen. det finns så många olika modeller... första gången jag kollade på klänningar på kinasidoran, hittade jag hur många som helst bra, men efter att jag varit och prövat några fick jag en bättre uppfattning om vilka klänningar som passar mej, vilka jag trivs i osv.
Okej, iväg och prova med mig...
Sommarbrud skrev 2011-03-08 09:20:56 följande:
Du är inte ensam ! Jag har noll koll på material, men fråga i tråden så får du hjälp det kommer jag göra :)
Och testklänning tror jag det bara är Milly som gör, de syr upp som ett test så man får möjligheten att ändra saker, tror det är så har ju inte beställt från Milly själv men snart! Och en klänning räcker ju mer än väl, MEN är man velig som jag är och inte kan estämma sig o ändrar sig varje dag ja då blir det fler. Inte ge upp!!!
När ska ni alla gifta er?