• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 10:37:19 följande:

Hur långt tid brukar det ta för milly att svara om pris på en klänning? Landy var ju så snabba

Mer än ett par dagar ska det inte ta... Men ska du inte prova landy då? Det skulle nog jag göra, de gör ju dessutom väldigt mkt såna fluffklänningar. Precis som milly anses vara bra på spetsar.
  • S2011
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 10:47:29 följande:
    1700tal: Prova nu nu verkar den fungera ( tyckte oxå skorna var fina men lite smal klack för mmig då kanske... )
    Jag tror nog du skulle fixa den klacken galant! Klackhöjden är bara 5 cm på dessa skor, så jag är övertygad om att du lär dig gå i dem fortSkrattande Klacken är ganska smal, ja, men det är inga stiletter och om du tittar på hur klacken är formad så ser du också att det är en  stabil klack - den har en bred bas och klackytan är relativt stor.
  • jennifaer

Åhh måste ni skriva så myket jag måste ju tentaplugga!Skrikandes Jag som hade lovat mig själv att inte skriva något mer här förrän tentan var gjord men det sket ju sig... och nu har ni fått mig sugen på en fluffklänning också! Suck denna tråd alltså!

• Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-03-08 10:54:29 följande:
    Jag tror nog du skulle fixa den klacken galant! Klackhöjden är bara 5 cm på dessa skor, så jag är övertygad om att du lär dig gå i dem fortSkrattande Klacken är ganska smal, ja, men det är inga stiletter och om du tittar på hur klacken är formad så ser du också att det är en  stabil klack - den har en bred bas och klackytan är relativt stor.
    Ja kanske, men jag tror jag håller fast i såna där dansskor i skinn blir nog skönare :)
  • S2011
    jennifaer skrev 2011-03-08 10:56:58 följande:
    Åhh måste ni skriva så myket jag måste ju tentaplugga!Skrikandes Jag som hade lovat mig själv att inte skriva något mer här förrän tentan var gjord men det sket ju sig... och nu har ni fått mig sugen på en fluffklänning också! Suck denna tråd alltså!
    samma regler för tentaplugg som föreläsning: 45 minuter aktiv tid, 15 min rast - då fixar du både och! Flört
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 10:58:21 följande:
    Ja kanske, men jag tror jag håller fast i såna där dansskor i skinn blir nog skönare :)
    Självklart! Bra dansskor ej att förakta - snarare tvärtom!Skrattande
  • Darling Daisy
    Jag är också sugen på karaktärsskorna. Ett par sköna skor som man kan ha hela dagen låter som grejen för mig!
    Ska bara hitta nåt ställe som har vita i storlek 41...

Annars tänkte jag faktiskt vänta lite och kolla i vanliga skobutiker när alla studentskor kommer in.., man kan ju ha tur och hitta några sköna och snyga där.
  • Mix
    Knopan skrev 2011-03-08 08:13:04 följande:
    Jag skrev tillbaka: "Men JAG är ju speciell och häftig!"
    Precis! Klart du ska ha den!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-08 09:09:28 följande:
    Tror att den ligger granne med "min" klänning jag använde som grundmodell när jag beställde min "etta". Mailade ju Landys bilder till Milly... Dessutom är draperingar sååå smickrande. Och glöm inte - stor kjol ger liten midja!

Men den där draperade klänningen är väl inte för stor eller extrem för en ladugård. Be dem ta bort det pråliga om du vill tona ner den lite (och då menar jag spetsbroderierna och blingblinget, inte draperingarna! ) och kör på kring hästar och gräsfläckar! Du kan ju ta en smalare underkjol oxå... Kanske korta släpet lite oxå (hädelse, sa jag det högt?! Förvånad) och göra den i riktigt gräddig färg?
    Oavsett vilken klänning det blir så blir det en utan släp (för bekvämlighetens skull).
    Jag tycker att broderierna var helt ok på den här. Det är mest de stora draperingarna på kjolen som jag (ännu) inte riktigt klarar av.
    Kan man göra kjolen mindre draperad utan att det ser konstigt ut?

Gräddig färg är helt ok! Mannen kommer att ha en frock coat i guldbrokad, så jag måste ju matcha honom. Det blir inga silverdetaljer i alla fall!
  • Sommarbrud

Oekj nu har jag fått priser från milly :) Den skulle kosta 585 usd. Alltså dyrare än landy landy tog 429 usd. Vilken ska man satsa på ? Det står att milly ska använda "duchess satin" bra dåligt?? Ahh nu måste jag skynda mig ska iväg o träna

• 1700tal
    S2011 skrev 2011-03-08 10:49:44 följande:
    Japp, jag kommer in!
    insidan är i textil, står det. låter verkligen som otrevliga konsekvenser, hördudu!
    här är länken just till skorna, prova om det funkar för dig:
    www.halens.se/Product/058659?sortBy=Default&s... 
    Nej, kommer fortf inte in! Står bara en massa error. Obestämd Men är klacken bara 5 cm?? Tyckte den såg mkt högre ut. Det låter ju lovande. Och textil (typ bomull) kan kanske funka om den inte har vassa och/eller "konstgjord" kant.

Men varför kommer inte jag in?? Grr...
    jennifaer skrev 2011-03-08 10:56:58 följande:
    Klart du ska ha en fluffklänning oxå!! Och som S2011 sa, intervallplugg med små pauser då och då. Då kan du frossa i fluffet!
    Har du ringt och frågat om de vi pratat om tidigare finns kvar? Såg att de tagit bort de vita från shoppen - shout.. Så går det när man väntar. Nu verkar bara finnas vita karaktärsskor i konstskinn och det vill jag inte ha...

Är lite inne på denna oxå, mkt för beskrivningen (och att de är i satin, tycker väl inte de är de snyggaste skorna ever men de ska ju för det mesta döljas under massa tyg och bara titta fram ibland).

Diamant Emily vit siden 4,2 cm klack

"Comfort fotbädd,bolstrad uppbyggd förhålfoten, denna sko är gjord för många timmars party!! Fin modell med v-ringning och snyggt korsad vristrem.Stadig och mycket bekväm klackhöjd. Skon kan enkelt sidenfärgas till valfri kulör."

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden