• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-08 14:48:02 följande:
    Vad var Millys pris för klännningen och frakten?
    då ska vi ska kolla mailet, 525, för klänningen o 60 i frakt
    O från landy står det bara 429 dollar inget om frakten men jag har mailat o frågat vad den skulle
    men båda ska hinna sy till maj skrev att jag fiter mig då
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-03-08 14:21:24 följande:
    FYYYYYYY på dig, så får du inte säga. Du ska säga "två par skor behöver du inte, det räcker med de du redan köpt!"
    Ha ha ha ha ha!

Det här är ju ett livsfarligt forum att hänga i! Poängen med att köpa en kinaklänning är ju att det ska bli billigare än att köpa i butik, men här shoppas det ju till höger och vänster!

Men skor kan man aldrig få för många av! Enligt mig i alla fall, min sambo är nog av en annan åsikt...

• 1700tal
    MiniFia skrev 2011-03-08 13:22:40 följande:
    En mätfråga till er proffs: Shoulder to shoulder, är det axel till axel eller skulderblad till skulderblad? Och Length shoulder to bust, är det skulderblad till bröstvårta eller axelhöjd till bröstvårta typ?
    Har inte företaget en bild där de visar? De två måtten brukar vara dessa:

Men törs inte säga säkert, de olika företagen gör lite olika har jag sett.
    Petra skrev 2011-03-08 13:49:29 följande:

Hej!

Jag brukar vara inne och läsa här, men har nog aldrig skrivit något. Nu hoppas jag att ni som e "proffs" kan hjälpa mig lite. Jag provade en sk.Banansjal när jag var på Bröllopskällan i Stoclkholm. Dun som jag var så tog jag inget kort på bara sjalen utan enbart när den sitter på mig. Nu vill jag beställa en sådan sjal, men kommer inte ihåg exakt hur den såg ut. Är det någon av er som vet vilken typ av sjal jag menar som kan hjälpa mig?

Banansjal?? Googlade på bilder och det verkar ju bara var en virkad sjal. Eller?
  • Mix

Hej!

Jag brukar vara inne och läsa här, men har nog aldrig skrivit något. Nu hoppas jag att ni som e "proffs" kan hjälpa mig lite. Jag provade en sk.Banansjal när jag var på Bröllopskällan i Stoclkholm. Dun som jag var så tog jag inget kort på bara sjalen utan enbart när den sitter på mig. Nu vill jag beställa en sådan sjal, men kommer inte ihåg exakt hur den såg ut. Är det någon av er som vet vilken typ av sjal jag menar som kan hjälpa mig?

menar du en wrap? typ sån här:
    http://www.swoonbrides.net/wp-content/uploads/2009/10/2045.jpg

eller

https://www.princesssparkle.co.uk/575-592-large/fur-bridal-wrap-by-blue-fairy.jpg

?
  • MiniFia
    1700tal skrev 2011-03-08 16:24:54 följande:
    Har inte företaget en bild där de visar? De två måtten brukar vara dessa:

Men törs inte säga säkert, de olika företagen gör lite olika har jag sett.

Hej!

Banansjal?? Googlade på bilder och det verkar ju bara var en virkad sjal. Eller?
    Det är Landy jag har tänkt beställa från. Hittar inga bilder på hur man mäter där.
  • sunsey
    MiniFia skrev 2011-03-08 17:47:13 följande:
    Det är Landy jag har tänkt beställa från. Hittar inga bilder på hur man mäter där.
    Maila till dem och be dem skicka info hur man mäter.. Det gjorde jag och fick bra svar med bilder tillbaka..
  • Sassabrassa

Nu har vi fått bilder på våra kläder.
    Min klänning ser bra ut tycker jag. Vad säger ni experter? Däremot är vi lite säkra på min killes kläder... de ser så där ut. Vad tycker ni?

• Skumboll

Sassabrassa; Var har ni beställt kläderna?

• Knopan

Sassabrassa: Jag förstår vad du menar med din sambos kläder, de ser lite...ledsna ut. Men det kanske blir bättre när de inte sitter på en provdocka (som ju inte har några armar).

Din klänning ser väldigt bra ut, verkar ordentligt    

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden