• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

MiniFia: kan tyvärr inte hjälpa dig ang måtten. Men om du testar att konvertera åt "båda hållen" så ser du ju om du får samma siffror. Konverteringsverktyg finns det många av på nätet, brukar googla konvertera cm till tum så hittar man nåt bra.

Petra: har ingen aning om vad en banansjal är, så kan inte hjälpa dig heller.

Välkomna förresten!
    Ni får säkert svar från någon annan inom kort. Om ni inte fått svar så släng in frågan igen. När aktiviteten är så här hög så kan frågor försvinna i mängden!

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-08 13:58:44 följande:

Oh, tack! Vad snällt!
    Jag bor nere i Smålands skogar, så det är en bit upp till huvudstaden!! Kan dock göra mig ärende dit om det finns något tillräckligt intressant där, typ ett par skor!

Ja det är ju faktiskt ett väldigt viktigt ärende:)
  • Skumboll

Ojojoj vad ni skriver! Hänger inte alls med! Men vad roligt med så många nya ansikten i tråden...

Ser att ni pratat lite om corals bridal, jag har varit in på deras sida massvis med gånger. Deras klänningar verkar onekligen välsydda! Finns speciellt en jag gillar men nej.... nu får det vara bra, inga fler klänningar för min del!

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-08 13:26:24 följande:
    Men hallå eller  

Fråga: Jag har nu bestämt mig för att maila Landy (och eventuellt Milly) för prisförfrågan på en klänning. Jag tryckte på Landys "contact us"-knapp och började skriva ett mail. Sedan skulle jag klistra in bilden på den aktuella klänningen, men det gick inte att göra på samma sätt som här i tråden när jag klistrar in bilder.

Hur gör man? Hur får jag med bilden i mailet till dom?

Hjälp mig, brudar! 
    Hmm vilken ska du fråga på? jag gick in o mailade direkt från min egen mail så kan tyvärr inte hjälpa dig :(
  • Skumboll

Jag hittade förresten ett par rosa ballerina på brandos, de skulle jag vilja ha!
    Men, jag har ju såklart redan beställt skor.

Friis & Company

• Sommarbrud
    Petra skrev 2011-03-08 13:49:29 följande:

Hej!

Jag brukar vara inne och läsa här, men har nog aldrig skrivit något. Nu hoppas jag att ni som e "proffs" kan hjälpa mig lite. Jag provade en sk.Banansjal när jag var på Bröllopskällan i Stoclkholm. Dun som jag var så tog jag inget kort på bara sjalen utan enbart när den sitter på mig. Nu vill jag beställa en sådan sjal, men kommer inte ihåg exakt hur den såg ut. Är det någon av er som vet vilken typ av sjal jag menar som kan hjälpa mig?

Välkommen in i tråden! Men åh jag kan ju int eheller hjälpa dig men om du inte får svar under kvällen skriv frågan igen så den int ekommer bort :)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-08 14:19:03 följande:
    Jag hittade förresten ett par rosa ballerina på brandos, de skulle jag vilja ha!

Friis & Company
    Men två klänningar, två par skor är det inte så???Cool
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-08 14:19:59 följande:
    Men två klänningar, två par skor är det inte så???Cool
    FYYYYYYY på dig, så får du inte säga. Du ska säga "två par skor behöver du inte, det räcker med de du redan köpt!"
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-08 14:21:24 följande:
    FYYYYYYY på dig, så får du inte säga. Du ska säga "två par skor behöver du inte, det räcker med de du redan köpt!"
    Aha, oj ja just det. Ett par räcker gott, jag kommer absolut INTE köpa mer än ett par, max två tänk om jag får ont i fötterna?????
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-08 14:19:03 följande:

Friis & Company
    Jag kan ju skriva nåt du vill höra istället, då!
    De är säkert obekväma!!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden