• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 08:33:49 följande:
    Vad tycker ni ska man göra så den blir rak däruppe istället för hjärtformad? Och om man skriver att man vill ha med snörning i ryggen blir det öppen snörning då eller ska man skriva att man vill ha med tyg bakom? Förstår ni vad jag menar ?
    Jag tycker absolut att du ska låta den vara hjärtformad. Förutom att det är supersnyggt så ger det ju en fin formGlad
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 08:33:49 följande:
    Vad tycker ni ska man göra så den blir rak däruppe istället för hjärtformad? Och om man skriver att man vill ha med snörning i ryggen blir det öppen snörning då eller ska man skriva att man vill ha med tyg bakom? Förstår ni vad jag menar ?
    Enligt experten (hon ansåg sig iaf vara det... ) jag provade hos häromdagarna sa att om man har sluttande axlar (som jag) ska man ha rak skärning vid bysten (och halterneck, off the shoulder var stort no no) och om man har raka passar man väldigt bra i hjärtformad. Jag fick inte ens prova en hjärtformad för henne, så fel var jag i axlarna! Blev lite putt för jag tycker de hjärtformade är fina... Och så ska man nog ta analytikernas måsten med en nypa salt... Fast jag har faktiskt hittat klänningen med K, THE ONE nu när jag blev uppmuntrat att ha halterneck. Haft tjicksen på den länge men ratat den för att den har halterneck istället för enaxlat. Har inte sagt nåt i tråden och har inte beställt den än... Ska suga på den karamellen ett tag... Skäms För den här klänningen vill jag verkligen HA, inte bara i garderoben utan på den stora dagen...

Tycker oxå du ska behålla hjärtformen, blir inte samma klänning utan den.

Och klart du ska be dem sätta en platta av tyg bakom snörningen! Den är ju avtagbar om du skulle ändra dig, bättre att ta med än utan då...
  • Knopan

1700tal - intessant information. Jag är ju också spekulant på klänningen ovan som Sommarbrud nyss la in och jag har - precis som modellen på bilden - raka axlar. Då kommer ju det hjärtformade passa mig    Det hade varit roligt att höra motiveringen till dessa "regler".

• Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-09 09:45:10 följande:
    Enligt experten (hon ansåg sig iaf vara det... ) jag provade hos häromdagarna sa att om man har sluttande axlar (som jag) ska man ha rak skärning vid bysten (och halterneck, off the shoulder var stort no no) och om man har raka passar man väldigt bra i hjärtformad. Jag fick inte ens prova en hjärtformad för henne, så fel var jag i axlarna! Blev lite putt för jag tycker de hjärtformade är fina... Och så ska man nog ta analytikernas måsten med en nypa salt... Fast jag har faktiskt hittat klänningen med K, THE ONE nu när jag blev uppmuntrat att ha halterneck. Haft tjicksen på den länge men ratat den för att den har halterneck istället för enaxlat. Har inte sagt nåt i tråden och har inte beställt den än... Ska suga på den karamellen ett tag... Skäms För den här klänningen vill jag verkligen HA, inte bara i garderoben  utan på den stora dagen...

Och klart du ska be dem sätta en platta av tyg bakom snörningen! Den är ju avtagbar om du skulle ändra dig, bättre att ta med än utan då...
    Jaså, här kommer det in info om en klänning vi inte vetat ngt om! Nyfiken på vad detta kan vara!
    Men om det är klänningen med stort K varför inte beställa?!  
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 09:45:10 följande:
    Enligt experten (hon ansåg sig iaf vara det... ) jag provade hos häromdagarna sa att om man har sluttande axlar (som jag) ska man ha rak skärning vid bysten (och halterneck, off the shoulder var stort no no) och om man har raka passar man väldigt bra i hjärtformad. Jag fick inte ens prova en hjärtformad för henne, så fel var jag i axlarna! Blev lite putt för jag tycker de hjärtformade är fina... Och så ska man nog ta analytikernas måsten med en nypa salt... Fast jag har faktiskt hittat klänningen med K, THE ONE nu när jag blev uppmuntrat att ha halterneck. Haft tjicksen på den länge men ratat den för att den har halterneck istället för enaxlat. Har inte sagt nåt i tråden och har inte beställt den än... Ska suga på den karamellen ett tag... Skäms För den här klänningen vill jag verkligen HA, inte bara i garderoben utan på den stora dagen...

Och klart du ska be dem sätta en platta av tyg bakom snörningen! Den är ju avtagbar om du skulle ändra dig, bättre att ta med än utan då...H
    Hur förklarar man plattan i ryggen ?

Men okej, ja det är väl bara att beställa? En mer eller mindre gör knappt ngn skillnad nu ju :) Men fundera ordentligt!! Jag har satt stopp efter denna, men jag är tyvärr ganska säker på att jag inte passar i den men måste bara ha den :/

Men då kör jag på hjärtformad har nog ganska raka axlar, eller ? Hmm får gå o spana i spegeln
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-09 09:52:11 följande:
    1700tal - intessant information. Jag är ju också spekulant på klänningen ovan som Sommarbrud nyss la in och jag har - precis som modellen på bilden - raka axlar. Då kommer ju det hjärtformade passa mig    Det hade varit roligt att höra motiveringen till dessa "regler".
    har du fått svar från landy? jag vill ju beställa nuuuu men väntar på lite info från dem
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-09 09:52:11 följande:
    Jamen då är du ju som gjord för den modellen! Hm, ja motiveringen... Men det stämde väldigt bra med det hon lät mig prova för att demonstrera vad hon menade. På nåt vis förstärker man sluttande axlar av hjärtformat och man ser ut som värsta brottaren (?)... Men det vet jag inget om för jag provade som sagt inga såna (vi tog tydligen hennes råd på blodigaste allvar! ). Däremot måste jag säga att halterneck faktiskt helt trollade bort mina sluttande axlar. Och när jag sa att jag faktiskt har halterneck på alla mina bikinis och de flesta linnen osv så sa hon att man oftast undermedvetet gillar det som passar bäst. Man ser att det ser bra ut i spegeln fast man inte vet varför eller analyserar det vidare.

Hjärtformat "mjukar" i sin tur upp raka (och extra särskilt knotiga och pinniga) axlar och skapar en följdsammare och snällare form. Enligt henne...
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 09:56:18 följande:
    Jaså, här kommer det in info om en klänning vi inte vetat ngt om! Nyfiken på vad detta kan vara!
    Men om det är klänningen med stort K varför inte beställa?!  
    Hihi, japp... Törs knappt visa den eller titta på den själv för mkt för att den inte ska falla in bland de andra jag redan beställt... Ska beställa, snart.
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:08:53 följande:
    har du fått svar från landy? jag vill ju beställa nuuuu men väntar på lite info från dem
    Nej, jag har inte mailat dom än. Här har magsjukan lagt sig över oss som en blöt, tung, äcklig yllefilt, så jag väntar med mail tills vi spytt färdigt    
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-09 10:16:56 följande:
    Nej, jag har inte mailat dom än. Här har magsjukan lagt sig över oss som en blöt, tung, äcklig yllefilt, så jag väntar med mail tills vi spytt färdigt    
    okej, fy! Krya på dig verkar många som är det nu :(
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:08:08 följande:
    Hur förklarar man plattan i ryggen ?

Men okej, ja det är väl bara att beställa? En mer eller mindre gör knappt ngn skillnad nu ju :) Men fundera ordentligt!! Jag har satt stopp efter denna, men jag är tyvärr ganska säker på att jag inte passar i den men måste bara ha den :/

Men då kör jag på hjärtformad har nog ganska raka axlar, eller ? Hmm får gå o spana i spegeln
    Varför skulle du inte passa i den? Du kanske älskar den och den kanske gör dig till en gudinna!

Jag skrev nåt i stil med "please put fabric behind the lazing so that no skin is showing through".

Ja, jag har väl liksom oxå satt stopp nu. Åtminstone tills jag säljer några av de första. De andra har ju inte ens kommit än. Och tänk om jag faller för nån av dem? Den här nya är ganska dyr men den har liksom allt och är mkt tuffare... Har tittat mkt på Linea Raffaellas klänning med hennes halterneck och älskat dem från start och den här är åt det hållet men mer... ja, bara mer... Suck... Obestämd

Jo, du har nog ganska raka axlar vad jag minns.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden