• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:17:43 följande:
    okej, fy! Krya på dig verkar många som är det nu :(
    Tack! Ja, jag tycker att sjukdomen cirkulerar under många månader och man bara väntar på sin tur.
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-09 10:16:56 följande:
    Nej, jag har inte mailat dom än. Här har magsjukan lagt sig över oss som en blöt, tung, äcklig yllefilt, så jag väntar med mail tills vi spytt färdigt    
    Åh, nej! Krya på dig... {#emotions_dlg.flower}
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-03-09 10:19:36 följande:
    Varför skulle du inte passa i den? Du kanske älskar den och den kanske gör dig till en gudinna!

Jag skrev nåt i stil med "please put fabric behind the lazing so that no skin is showing through".

Ja, jag har väl liksom oxå satt stopp nu. Åtminstone tills jag säljer några av de första. De andra har ju inte ens kommit än. Och tänk om jag faller för nån av dem? Den här nya är ganska dyr men den har liksom allt och är mkt tuffare... Har tittat mkt på Linea Raffaellas klänning med hennes halterneck och älskat dem från start och den här är åt det hållet men mer... ja, bara mer... Suck... Obestämd

Jo, du har nog ganska raka axlar vad jag minns.
    Men visa klänningen, kvinna!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 10:19:36 följande:
    Varför skulle du inte passa i den? Du kanske älskar den och den kanske gör dig till en gudinna!

Jag skrev nåt i stil med "please put fabric behind the lazing so that no skin is showing through".

Ja, jag har väl liksom oxå satt stopp nu. Åtminstone tills jag säljer några av de första. De andra har ju inte ens kommit än. Och tänk om jag faller för nån av dem? Den här nya är ganska dyr men den har liksom allt och är mkt tuffare... Har tittat mkt på Linea Raffaellas klänning med hennes halterneck och älskat dem från start och den här är åt det hållet men mer... ja, bara mer... Suck... Obestämd

Jo, du har nog ganska raka axlar vad jag minns.
    men okej nu får du visa bild!!! Vi älskar ju bilder!!!
    Ja jag vet jag funderar oxå påa tt sälja klänning, men jag vill se alla samtidigt för att bestämma mig (friskt, nja).

Jag googlade lite igår och då stog det att man inte skulle ha en fluff klänning om man var kort, men ajg chansar borde kanske åka in o prova men lite dåligt med tid tycker jag.
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-03-09 10:22:17 följande:
    men okej nu får du visa bild!!! Vi älskar ju bilder!!!
    Ja jag vet jag funderar oxå påa tt sälja klänning, men jag vill se alla samtidigt för att bestämma mig (friskt, nja).

Jag googlade lite igår och då stog det att man inte skulle ha en fluff klänning om man var kort, men ajg chansar borde kanske åka in o prova men lite dåligt med tid tycker jag.
    Ja det där med att vara kort och ha en fluffig klänning har jag också funderat på men så kom jag att tänka på Carrie (i sex and the city alltså) och hon har ju en ganska fluffig klänning och hon är ju inte alls särskilt långGlad
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-03-09 10:26:56 följande:
    Ja det där med att vara kort och ha en fluffig klänning har jag också funderat på men så kom jag att tänka på Carrie (i sex and the city alltså) och hon har ju en ganska fluffig klänning och hon är ju inte alls särskilt långGlad
    Haha det är ju sant, men hon passar i en ica påse oxå. Vilket jag också kanske skulle göra har ju inte provat...
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-09 10:21:33 följande:
    Men visa klänningen, kvinna!
    Hahaha, weeeell... Ok då! Volangerna ska börja lite högre upp och volanglinjen/den nerkasade midjan ska vara diagonal. Sen ska organzavolangerna i halternecken i nacken gå ihop hela vägen. Dessutom ska det vara dragkedja och knappar i ryggen istället för snörning (den här är ju relativt lätt att sy om). Och längre släp förstås... Vad tycker ni?

• 1700tal
    1700tal skrev 2011-03-09 10:30:42 följande:
    Hahaha, weeeell... Ok då! Volangerna ska börja lite högre upp och volanglinjen/den nerkasade midjan ska vara diagonal. Sen ska organzavolangerna i halternecken i nacken gå ihop hela vägen. Dessutom ska det vara dragkedja och knappar i ryggen istället för snörning (den här är ju relativt lätt att sy om). Och längre släp förstås... Vad tycker ni?
    Åh, och så ska det inte vara pärlor och krimskrams, bara den mjuka spetsen som den är på överdelen...

Tror ni den skulle passa mig? Har lite mer markerad midja än modellen och liiite bredare höfter. Bysten är nog ganska lik som på bilden, alltså inte så stor...
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-03-09 10:34:45 följande:
    Åh, och så ska det inte vara pärlor och krimskrams, bara den mjuka spetsen som den är på överdelen...

Tror ni den skulle passa mig? Har lite mer markerad midja än modellen och liiite bredare höfter. Bysten är nog ganska lik som på bilden, alltså inte så stor...
    Wow den var ju supersnygg!!! och jag tror absolut att den passar digGlad herregud jag kan inte släppa hur snygg den var!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-09 10:34:45 följande:

Menar du att "fluffet" på nederdelen ska gå diagonalt? Min kompis provade en sån klänning och hon blev bred i den, och hon är inte bred från början. Ngt att tänka på bara.

Men oj vilken klänning!! Min känns ju tråkig nu :) Go fot it! Tror det blir bra utan pärlor o sånt och med dragkedja
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden