• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    frallan skrev 2011-03-09 11:17:51 följande:

Måste bara säga att den är ljuvlig!! Hoppas den går att ordna för dig, en sömmerska borde kanske kunna hjälpa dig?! Lycka till!!
  • 1700tal
    frallan skrev 2011-03-09 11:17:51 följande:

Har beställt två kinaklänningar, en från milanoo och en från mylovebridal. Den första jag beställde från milanoo har inte kommit än, beräknas komma den 15 mars alltså 45 dagar totalt. Den andra jag beställde från mylovebridal kom i måndags! Tog typ 3 veckor inklusive frakt och då fastnade klänningen i tullen och det tog typ 3 dagar extra eller något. Den är super fin, men den är förstor:( Tror ni det går att fixa, sy in den eller så? Det är snörning i ryggen men den är lite förstor med snörningen helt åtdragen...
    Skickar med en bild på klänningen jag fått hem (dock bilden från hemsidan eftersom min kamera havererat)
    Istället för ett grått band i midjan är det vitt och rosen på magen är också vit eller ja ivory. Den lilla jackan följde också med (fast den vill jag inte ha men det är mest för att det inte är min stil). Sen skickade dom med ett halsband, en ring, örhängen och ett armband... lite gulligt, även om det inte direkt är min stil på smyckena

Den är verkligen välgjord och jätte fin i passformen om det inte vore för att den är lite förstor, så jag skulle nog ändå våga säga att jag rekomenderar butiken, super snabba och svarade snabbt på mail. Kanske skall tillägga att jag köpte en standard storlek och inte måttbeställde, det kanske jag borde gjort eftersom den blev förstor, men verkligen jätte fin klänning!

Vad synd att den inte passade! Den var väldigt fin. När du beställde enl deras storlekar, hade de en tabell med exakta mått som du fick passa in? Det har jag sett att många har. Konstigt isf att den inte passade. Tog det företaget extra för att måttbeställa? Ska gå in och titta vad de har, aldrig hört talas om den sidan men den korta leveranstiden är ju suveränt!
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-03-09 10:21:10 följande:
    Åh, nej! Krya på dig... {#emotions_dlg.flower}
    Tack  
  • 1700tal

Ok, vad tycker ni nu? Eller förlorade den sin edge nu? Men nu har den mer mina former, passar det?

• Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-09 11:58:42 följande:

Ok, vad tycker ni nu? Eller förlorade den sin edge nu? Men nu har den mer mina former, passar det?

Helt klart bättre!
  • Ocean Bride

Skulle behöva lite hjälp.. Fundera på att beställa denna klänning för att ha som gäst på bröllop i sommar.. Har inte helt bestämt färg ännu... Men, Milly har gett som förslag att göra den i Duchess Satin... Jag är rädd att den blir för fin? Det är ett bröllop med klädkod kavaj.. Tänkte inte ha ngn underkjol (i ett försök att tona ner den lite...) Eventuellt ett par bruna skor... Med eller utan axelband?! Det är snörning i ryggen...
    Om den inte görs i duchess satin, vad görs den bäst i då?
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 11:59:41 följande:
    Helt klart bättre!
    Men vad tycker du om att jag har "slätat till" och tonat ner övergången mellan överdel och organzan? Blev det för lamt och slätt. Var det ner egde i att den "fjongade" ut? Är inte helt säker på att det går att få övergången så slät dock, organza är ju ganska stelt och "fjongigt". Aaah... Känns väldigt ovant att va så här nojig, känns nästan som när jag beställde första klänningen i okt. Är det ett gott tecken månne, att detta verkligen är The One? Obestämd Hade ju itne tänkt beställa fler. Men får ett litet pirr i magen varje gång jag ser den och är verkligen helt, totalt och 100% kär i den där halternecken! Suck...
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-03-09 11:58:42 följande:

Skit-jävla-snygg! Supersöt, du kommer bli väldigt hottski!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-09 12:06:07 följande:
    Men vad tycker du om att jag har "slätat till" och tonat ner övergången mellan överdel och organzan? Blev det för lamt och slätt. Var det ner egde i att den "fjongade" ut? Är inte helt säker på att det går att få övergången så slät dock, organza är ju ganska stelt och "fjongigt". Aaah... Känns väldigt ovant att va så här nojig, känns nästan som när jag beställde första klänningen i okt. Är det ett gott tecken månne, att detta verkligen är The One? Obestämd Hade ju itne tänkt beställa fler. Men får ett litet pirr i magen varje gång jag ser den och är verkligen helt, totalt och 100% kär i den där halternecken! Suck...
    Jag tycker att det ser bättre ut nu.. Den är mer följsam, kan dock ha att göra med att jag inte riktigt gillar när det är en "spikrak linje" mellan slätt och sedan att det börjar spreta mm... Menar inte att det spretar, har bara inte riktigt ordförrådet med mig idag..  Därav tycker jag dett är bättre än som du sa "när den fjongade ut".... Flört

Tror också det är ett gott tecken att du är mer eftertänksam.. Det kan vara den rätta.. Kanske var volangdrömmen steget som behövdes för att tillslut fastna i denna.... Volangdrömmen blev lixom steget i mellan.... ?! Skrattande
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-09 12:05:36 följande:

Skulle behöva lite hjälp.. Fundera på att beställa denna klänning för att ha som gäst på bröllop i sommar.. Har inte helt bestämt färg ännu... Men, Milly har gett som förslag att göra den i Duchess Satin... Jag är rädd att den blir för fin? Det är ett bröllop med klädkod kavaj.. Tänkte inte ha ngn underkjol (i ett försök att tona ner den lite...) Eventuellt ett par bruna skor... Med eller utan axelband?! Det är snörning i ryggen...
    Om den inte görs i duchess satin, vad görs den bäst i då?

Nu vet ju alla att jag inte är ett big fan av taft men tror faktiskt det skulle passa fint till den modellen och den skulle genast bli mindre festlig/fin. Modellen är ju fin i sig. Dessutom är taft bättre i andra färger (bara min högst personliga åsikt), då blir det riktigt snyggt. Skulle även ta halternecken (är ju min nya "grej"...) för att göra den mindre balklänning/tärnklänning-aktig. Eller andra axelband.. Varför inte enaxlat?

Men förstår absolut vad du menar med att satinet kommer få den att se supertjusig och glamorös ut.... Men nån liten underkjol ska du väl ha? Den där kjolen är ju ljuuuvlig....
    Knopan skrev 2011-03-09 12:06:12 följande:
    Skit-jävla-snygg! Supersöt, du kommer bli väldigt hottski!
    Löööööv din feedback, så ska det låta!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden