Junibruden skrev 2011-03-08 08:51:31 följande:
1700tal: takc igen, ska sluta fråga såå mycket av dej hela tiden, men du verkar verkligen vara expert på det här med kinaklänningar och brudklänningar i allmänhet.
så nu ska jag lugna mej och bara vara fullständigt övertygad om att min klänning blir perfekt och precis som jag tänkt mej!
postar de bilder jag får av bella i tråden i fortsättningen också.
Så lite så, ös på!

Är ingen expert alls, har bara hållt på ett tag och tycker det är hysteriskt kul... Har hittat mitt kall i livet sen jag började skriva i denna tråd på sidan 5.

Darling Daisy skrev 2011-03-08 08:55:35 följande:
Vad roligt att ni gillar den!
1700tal: Trodde nog att den var i din smak, tycker att den är ganska lik din "etta".
Jag väntar lite och ser om även jag drabbas av draperingssjukan, men den ligger högt uppe på listan redan nu (kanske högst till o med)

.
Dock har vi klädkod kavaj och har festen hemma på vår lantgård (en gammal ladugård/lada som festlokal (som en månad senare ska användas som stall - alltså inte en permanent festlokal), halvtufsiga gräsmattor, grusgångar, ett hus med visst behov av renovering, hästar, hundar, katter och småbarn i drivor). Risken för regn är ju ganska stor (sverige i juli...), och om det är en blöt sommar så är det ju inte världens roligaste att försöka gå på tex gräsmattorna. Under eftermiddagen ska vi ha lite femkamp med hästskokastning, dart o liknande, så klänningen ska inte bara vara vacker - den ska användas och sättas på prov ordentligt!
En sån här underbar klänning skulle nog trivas bäst på en herrgård eller ett slott!! Och det finns en liten risk att jag skulle känna mig för uppklädd/utklädd (vet ju vilken klädstil gästerna har också!)

. Jag vill kunna röra mig och dansa och hoppa och klappa på hästarna utan att känna att jag har en gigantisk kjol ivägen!
Oj, ursäkta ett lååångt inlägg. Använder visst er som nån slags terapifunktion för tillfället!

Tror att den ligger granne med "min" klänning jag använde som grundmodell när jag beställde min "etta". Mailade ju Landys bilder till Milly...

Dessutom är draperingar sååå smickrande. Och glöm inte - stor kjol ger liten midja!
Men den där draperade klänningen är väl inte för stor eller extrem för en ladugård. Be dem ta bort det pråliga om du vill tona ner den lite (och då menar jag spetsbroderierna och blingblinget, inte draperingarna!

) och kör på kring hästar och gräsfläckar! Du kan ju ta en smalare underkjol oxå... Kanske korta släpet lite oxå (hädelse, sa jag det högt?!

) och göra den i riktigt gräddig färg?