• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • TheD
    Darling Daisy skrev 2011-03-07 21:13:51 följande:
    Berätta hur den verkar vara... vi förgås av nyfikenhet!
    Det är inte tygstyche som har blivit sytt utan det känns som det ligger känsla bakom det hela. En massa tyg men klänningen har ju släp. Jag var orolig att släpet skulle vara för långt men det blev helt perfekt. Tjockt eller vad jag ska säga. Känner mig som  one million dollars!! med klänningen på.

Svårt att förklara. Men tyget/materialt är mycket skönt! Perfektion!

Älskar klänningen mer och mer känner jag nu när jag skriver.
  • Mix
    TheD skrev 2011-03-07 21:08:46 följande:
    Knopan skrev 2011-03-07 20:54:29 följande:
    Få se, få se, få se!!
    Jag har inte bild på hur den ser ut på galge... blir bild från nätet.

Kan inte tänka mig att få en brudklänning så välsydd i Sverige!
    Beätta, berätta! Varifrån beställde du?
  • TheD
    Mix skrev 2011-03-07 21:31:29 följande:
    Beätta, berätta! Varifrån beställde du?
    Jag beställde via Anders "weddingdresses". Finns en gene tråd visserligen men det är en Kina-klänniing ;)

Pris för klänningen 2100:- det är ingenting!!!! Inte för det arbetet som är nerlagt på den.

Mycket nöjd! Följde ju med slöja, handskar, smycken och underkjol.  Underkjolen satt perfekt och kommer användas!!!!

Tummen upp!
  • Mix
    TheD skrev 2011-03-07 22:03:03 följande:
    Jag beställde via Anders "weddingdresses". Finns en gene tråd visserligen men det är en Kina-klänniing ;)

Pris för klänningen 2100:- det är ingenting!!!! Inte för det arbetet som är nerlagt på den.

Mycket nöjd! Följde ju med slöja, handskar, smycken och underkjol.  Underkjolen satt perfekt och kommer användas!!!!

Tummen upp!
    Vad kul att du blev nöjd! "Weddingdresses" på Tradera? Har dom någon hemsida?

btw, är det någon som vet något om Coral's Bridal? Efter de negativa Milanoo reviewsen satte jag igång att googla reviews för ALLA kinasidor jag har som favoriter i webbläsaren och de verkar bland de bättre. Inte att blanda ihop med Little Coral dock - de har fått betydligt sämre reviews! Dessutom har de en avdelning på sin sida som de kallar "real dresses" där de verkar som om de är exempel på klänningar de faktiskt har sytt (de sitter inte på någon modell) och det känns ju tryggt. Dock kan de ju alltid kopierat de bilderna från nån annastans lika gärna också..hmm. De är lite dyrare än de billligaste Kinaföretagen men det kanske är ett gott tecken?

• TheD
    Mix skrev 2011-03-07 22:26:49 följande:
    Vad kul att du blev nöjd! "Weddingdresses" på Tradera? Har dom någon hemsida?

btw, är det någon som vet något om Coral's Bridal? Efter de negativa Milanoo reviewsen satte jag igång att googla reviews för ALLA kinasidor jag har som favoriter i webbläsaren och de verkar bland de bättre. Inte att blanda ihop med Little Coral dock - de har fått betydligt sämre reviews! Dessutom har de en avdelning på sin sida som de kallar "real dresses" där de verkar som om de är exempel på klänningar de faktiskt har sytt (de sitter inte på någon modell) och det känns ju tryggt. Dock kan de ju alltid kopierat de bilderna från nån annastans lika gärna också..hmm. De är lite dyrare än de billligaste Kinaföretagen men det kanske är ett gott tecken?
    luxurydresses.com
  • TheD

Anders äv väl den svenska kontakten eller vad man ska säga....

• Sörön10
    Villabona Djuric skrev 2011-03-07 09:19:52 följande:
    Jag har beställt från shopindream och de verkar rätt seriösa, de märkte t o m ett mätfel jag hade gjort. Men jag har inte fått min klänning än så jag kan inte uttala mig om kvaliteten...
    Å vad schysst av dem!

Shopindream gjorde min brudklänning helt fantastisk så dem rekommenderar jag iaf! =)

Jag lutar åt att köpa en från vardera ställe och hoppas på att båda blir kanoners! =) 
  • Junibruden

Igår kväll mailade jag mina kommentarer på testklänningen då till bella och hade fått svar under natten... bella förstod ala mina kommentarer och önskemål angående underkjol och rosett/band, så nu känner jag mej lite lugnare igen...

men en fråga; tafft: billigt, prassligt, hårt eller snyggt, lätt, lite glansigt? vill jag ha en klänning i taft eler borde jag be att få den i satin?

• Darling Daisy
    Junibruden skrev 2011-03-08 06:49:16 följande:
    men en fråga; tafft: billigt, prassligt, hårt eller snyggt, lätt, lite glansigt? vill jag ha en klänning i taft eler borde jag be att få den i satin?
    Jag tillhör dom som gillar taft och inte satin, just för att jag gillar det lättare, lite prassliga tyget med vacker lyster. Jag tycker att satin blir för tungt och tjockt. MEN, självklart finns det dom som tycker precis tvärtom, med samma argument - man vill ha ett tungt och tjockt tyg!

Har du provat liknande klänningar, var de i taft eller satin?
    Vad tycker Milly att den ska göras i? Har förstått på 1700tal att de oftast föreslår taft eftersom det tyget är något billigare...
    Jag är så dålig på att se vilka klänningar som passar att göras i olika tyger, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med åsikter just om din klänning.

(Som förresten är väldigt snygg, vet inte om jag kommenterade det innan. Tycker att testklänningen ser väldigt lovande ut, lik originalet!)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden