• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Knopan
    CeciliaA skrev 2011-03-07 16:54:32 följande:
    Åhhh då är det din klänning!!

Har ni tjejer provat klääningar i bröllopsbutik med för att se vad ni passar i?

Ja, jag har varit i fyra olika butiker och provat, men där jag bor tycks de inte ha några annorlunda klänningar, utan bara enkla. Men jag kan ha alla typer av klänningar (herregud, vad dryyyyg jag låter), så jag tror det är att bara köra järnet  
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-07 16:54:46 följande:
    Jag har maila tmilly igen om priset får se vad de säger :) Jag vill nästan bara ha den i garderoben för att den e så fin :)
    Jaa, ska vi beställa en varsin och sen träffas och ha dom på oss och bara beundra varandra?  
  • CeciliaA
    S2011 skrev 2011-03-07 17:00:01 följande:
    Jag provade klänningar av samma typ som den kinaklänning jag ville ha. Kändes lite dumt att beställa en klänning "blind" och sen få reda på när den kom hem att typen inte passar på min kropp.. Glad

Provade ett par klänningar som inte var samma typ också, bara för att jämföra. De funkade väl, men det var verkligen inte samma wow-känsla.

Mmm det är väl lite det som är kruxet, hur vet man vilka som är sin typ av klänning?

Knopan skrev 2011-03-07 17:01:10 följande:
    Ja, jag har varit i fyra olika butiker och provat, men där jag bor tycks de inte ha några annorlunda klänningar, utan bara enkla. Men jag kan ha alla typer av klänningar (herregud, vad dryyyyg jag låter), så jag tror det är att bara köra järnet  
    Ja jättedryg ;) Nejdå jag fattar vad du menar, har också lite av en sån kropp jag tror du beskriver, lång, smal, "modellkropp". Ja det låter sjukt drygt när man skriver ut det. Men det är bara så jag är skapt och behöver egentligen aldrig prova kläder utan vet vad som kommer sitta fint och inte.

Men jag tänker att det är en ganska maffig grej att prova brudklänningar och även om man beställer online så vill man inte missa den biten? 

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-07 17:03:12 följande:
    Jaa, ska vi beställa en varsin och sen träffas och ha dom på oss och bara beundra varandra?  
    Ingen dum idé Skål
  • CeciliaA
    Knopan skrev 2011-03-07 17:03:12 följande:
    Hade det varit facebook hade jag tryckt like knappen Finns det något mer underbart än fina klääningar, och då menar jag alla slags klänningar.... :D :D 
  • S2011
    CeciliaA skrev 2011-03-07 17:06:02 följande:

Mmm det är väl lite det som är kruxet, hur vet man vilka som är sin typ av klänning?

Det vet man inte förrän man har provat :)

I mitt fall så hade jag ju redan bestämt mig för vilken klänning jag ville beställa - därför provade jag klänningar av sama typ och snitt för att checka av att jag inte så ut som en muffin eller ett troll (det gjorde jag inteGlad).

Men bara för att få nån form av referens till det, så bad jag också om att få prova ett par klänningar som absolut inte var som kinaklänningen i typ.

Om man däremot inte har hittat nån ögonsten på nån kinasida - då skulle jag se till att få prova så många klänningar som möjligt i så många olika typer och snitt som möjligt. 
  • Knopan

CeciliaA - Det är väldigt roligt med prova-biten    Fast staden där jag bor är relativt liten och har inget vidare utbud. Jag har fram tills idag tänkt att jag ska åka på turné till Sthlm och prova en massa olika, men känner att det är ganska onödigt.

• Darling Daisy
    Knopan skrev 2011-03-07 17:21:47 följande:
    CeciliaA - Det är väldigt roligt med prova-biten    Fast staden där jag bor är relativt liten och har inget vidare utbud. Jag har fram tills idag tänkt att jag ska åka på turné till Sthlm och prova en massa olika, men känner att det är ganska onödigt.
    Jag har varit på två ställen o provat. Tyckte att det var lite skillnad mellan butikerna - i den första så provade jag några fluffiga som absolut inte funkade för mig (inte sköna och inte snygga). I den andra butiken så blev jag till o med lite kär i en fluffig klänning (bild för några sidor sen).
    Så nog är det nyttigt att ta sig ut och prova! 
    Så jag som hela tiden tänkt en relativt enkel klänning, kanske med axelband, funderar nu på om jag istället ska ha en axelbandslös med draperad kjol!
    (ang axelbanden så såg jag inte klok ut i dem, provade både breda och smala o det var bara fult!)
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-03-07 18:16:06 följande:
    Jag har varit på två ställen o provat. Tyckte att det var lite skillnad mellan butikerna - i den första så provade jag några fluffiga som absolut inte funkade för mig (inte sköna och inte snygga). I den andra butiken så blev jag till o med lite kär i en fluffig klänning (bild för några sidor sen).
    Så nog är det nyttigt att ta sig ut och prova! 
    Så jag som hela tiden tänkt en relativt enkel klänning, kanske med axelband, funderar nu på om jag istället ska ha en axelbandslös med draperad kjol!
    (ang axelbanden så såg jag inte klok ut i dem, provade både breda och smala o det var bara fult!)
    Så är det för mig också    Till en början skulle jag promt ha en sån här enkel:

LN544

Nu är jag ute efter dessa:

Vintage Wedding Dress with the Corset Bodice and the Dreamlike Full Skirt

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-07 18:39:48 följande:
    Så är det för mig också    Till en början skulle jag promt ha en sån här enkel:

Nu är jag ute efter dessa:

Hah så e det för mig med .) Jag har ju tom en enkel hemma o en på väg hem men nu vill jag oxå ha ngt stort o fluffigt fast det verkligen inte är min stil :) Men det är ju bara en gång man får ha en sån här klänning så varför inte köra ?

Har du funderat på vart du ska beställa ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden