1700tal skrev 2011-03-07 11:51:03 följande:
Malin24 skrev 2011-03-07 11:38:42 följande:
Såg att den här kanske försvann i mängden av inlägg..så nyfiken så jag postar den igen..

Sorry, ditt inlägg var på förra sidan och jag glömde helt enkelt bort det... Hade tänkt att svara ju...

Nej, har inte provat darocan men har provat andra liknande la sposa nu (alltså samma tyg). Den fanns inte i den butiken jag var i.

Men när jag skrev tjockare tänkte jag nog mkt på att många butiksklänningar är i taft och de "dyrare" märkena gör även tyngre/större klänningar och draperingar i bridal satin (möjligtvis en något tjockare satin men inte mkt isf). Om du har sett Landys färdigsydda kopia av den klänningen så är den ju sydd i taft och det blir iiinte samma sak alls. Men om man låter milly göra den i bridal satin 395 (och det är väl din?) då kommer den nog bli jättemaffig! Och tung!
Annars skulle jag nog mest sammanfatta de "dyrare" (la sposa, pronovias osv) som att de helt enkelt har mer tygmängd. Och ibland tjockare satin eller annan ytglans/utstruktur än millys bridal satin.
Vet inte om du (eller jag heller...

) blev nåt mkt klokare än den där utläggningen....
Ingen fara så lätt att glömma av bland alla inlägg som man vill kommentera och hjälpa..
Du har rätt i att Landys kopia inte såg alls lika fin ut men min ska ju göras i bridal satin som du säger så då blir det nog bra

Tack för hjälpen igen..tror jag förstår vad du menar!! Jag fick oxå den känslan när jag var och provad att de lite dyrare klänningarna även kändes dyrare på ngt sätt..mer rejäla..