• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sörön10
    Knopan skrev 2011-03-06 22:01:06 följande:
    Det står mellan 1, 2 och 3  

Förmodligen mest mellan 1 och 3.
    I klänning nr 3 lär du "få" större bröst. 

Hjälpsamt värre    
    Större bröst är ok. haha! 

Ja visst är det svårt.. Tänkte faktiskt beställa två olika så får vi hoppas att iaf den ena funkar! =) 
  • Junibruden

Har äntligen fått bilderna på testklänningen!!! Känns underbart att veta att min klänning är ett steg närmare färdig Skrattande!!

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-06 20:28:28 följande:
    Tack för hjälpen med bilderna, 1700-tal! De här broderierna gillade jag mycket! Gillade också att draperingen går lite snett under bysten. Har du bild på baksidan också?
    Fast det nog egentligen passar bättre med en enklare modell på vårt bröllop (m tanke på det lantliga temat och mig som person), så gillade jag faktiskt den puffiga nixan. Har hittills valt bort allt med draperade kjolar och speciellt såna med tyll som sticker ut undertill, men nu blev jag ju lite kär trots allt!

Svårt val det här... Först bestämma modell och sen också vilket företag man ska våga sig på! 
    Hittade 2 till som har samma smickrande magdrapering och broderier över bysten. Återigen, broderingar och pärlor går ju att göra i alla färger.

Här är baksidan på den du gillade (du kan be dem lägga en ryggplatta bakom snörningen om du inte vill att huden ska synas:

• Farmall

Sörön10: Jag röstar på nr:5! Jättefin.

• Villabona Djuric
    Sörön10 skrev 2011-03-06 21:39:41 följande:
    Om ni vill kan ni få hjälpa mig med mitt velande! Jag väljer just nu mellan milanoo.com (trots de dåliga recensionerna) och shopindream.com

Men vilka klänningar ska jag beställa?? 
    Jag har beställt från shopindream och de verkar rätt seriösa, de märkte t o m ett mätfel jag hade gjort. Men jag har inte fått min klänning än så jag kan inte uttala mig om kvaliteten...
  • 1700tal
    Junibruden skrev 2011-03-07 08:05:35 följande:
    Har äntligen fått bilderna på testklänningen!!! Känns underbart att veta att min klänning är ett steg närmare färdig Skrattande!!
    Vad kul, får vi se bilder på testklänningen?? Mina testklänningbilder ska komma på ons.
  • CiaLia

Jag har blivit väldigt förtjust i denna klänning. Vad tycker ni andra? Är det någon som beställt från Kanaca?
    För övrigt vill jag uppmana alla att inte köpa klänning hos Milanoo för dom stödjer och säljer massa päls vilket är den värsta formen av djurplågeri....dom har både räv, kanin å minkpälsar på sin hemsida :( 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden