• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Darling Daisy - det fanns faktiskt ingen som var mitt i prick. Denna överdel (vänstra) är ganska lik den första men hittar konstigt nog ingen kjol som är lik. Till den andra (men med reservation för att jag inte ser bilden så noga, kanske inte alls stämmer) kanske nåt som den högra bilden passa (broderierna kan ju göras i annan färg) men att be dem göra kjolen smalare (om du inte gillar vidden).

Eller (fast broderifärgen får du ju alltid välja själv. Du kan ju göra broderierna i samma färg som tyget oxå...). Men den här är supersupersupersuperbillig...

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-06 09:00:31 följande:
    Oj, riktigt fin för att vara Nixa, är inte så förtjust i dem annars. De är så tygsnåla. Men den där var riktigt vacker. Ska kolla katalogen. Annars kan du ju skicka nixabilden till dem och be om pris. Den bör dessutom hamna väldigt lågt i pris då den är i taft, utan släp och helt utan broderier, spets eller pärlapplikationer. Det är ju det som kostar. Återkommer om de mest lika ur Millys sortiment.

Är det sydda broderier på den här? I annan nyans? Milly har en del med broderad överdel och de är oxå bra pris (om broderierna är maskingjorda).
    Oh, du lyckades ju till o med få in vettiga bilder, tack!
    På klänning två är det sydda broderier upptill, sen är det draperat i midjan och medelstor kjol utan draperingar.  Jag provade med en underkjol och fick en mycket bredare "bas". 
    Draperat i midjan är något jag gillar - ger mig lite snyggare figur!

Jättesnällt om du hinner kolla igenom Millys katalog! 
  • Darling Daisy

Tack, 1700-tal! Ska kolla noga lite senare, nu kräver lilla pyret uppmärksamhet!

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-06 09:36:45 följande:
    Oh, du lyckades ju till o med få in vettiga bilder, tack!
    På klänning två är det sydda broderier upptill, sen är det draperat i midjan och medelstor kjol utan draperingar.  Jag provade med en underkjol och fick en mycket bredare "bas". 
    Draperat i midjan är något jag gillar - ger mig lite snyggare figur!

Jättesnällt om du hinner kolla igenom Millys katalog! 
    Om du går in på google och klickar på "bilder" och sen skriver in vad det nu är du vill ha bild på (jag skrev Nixa 10512) så får du upp googles galleri med klickbara bilder som alltid går att kopiera. Även från såna hemsidor som normalt har bildvisningsprogram som är kopieringsskyddade.

Håller med om drapering i midjan, ger alltid smalare midja! Däremot har jag märkt att många billigare märken som säljs här (nixa, lillys m.fl) bara har drapering på framsidan men skippar det på baksidan. Milly gör (vad jag har sett iaf) drapering på baksidan oxå vilket ju är superviktigt tycker jag! Både för att det ser "ofärdigt" och snålt ut, särskilt som ju faktiskt de i kyrkbänkarna ser den bakifrån men även för att man förstås vill ha den smickrande slimmande effekten bakifrån oxå!
  • Sörön10

Fick ett svarsmail från fake-milly. Hon skulle plocka fram klänningsförslag utifrån mina önskekriterier (för det skulle bli dyrare att sy klänningen från min bild) men hon lyckades ignorera mitt huvudkriterium "mycket tyg som döljer magen" och skickade 50 bilder på tajta klänningar.  Trevligt.

Funderar på att köra milanoo istället. Får väl hålla tummarna helt enkelt.  

• Malin24
    1700tal skrev 2011-03-04 19:20:34 följande:
    Jaså, vilken??

Hm, kvalitén på butiksklänningarna... Många av de lite dyrare satinklänningarna (pronovias, la sposa) har tjockare satin. Men taftklänningarna är precis desamma. Känner mig mer och mer anti mot polyestertaft faktiskt. Min sista klänning var Milly tjatig om att den skulle bli myyycket bättre i taft istället för satin men jag propsade på satin. Har iaf fått förståelse för varför kinatillverkarna starkt förespråkar taft, det är SÅ mkt billigare! Och SER mkt billigare ut.

Men sen har ju de dyrare butiksklänningarna tyger och färgnyanser som inte kinatillverkarna (åtminstone milly, har ju bara deras katalog) har alls. Det är en klar nackdel (om man är petig)....
    Varit borta några dagar från tråden..men vad är det jag ser?Har du provat lasposan??

Blir lite orolig när du säger att de känns tjockare än Kina-klänningarna, det var ju just det jag gillade..att den liksom kändes "rejäl"..
  • Agape

Och här missar man massor som vanligt! Så mycket fina klänningar ni visar upp man vill ju ha alla....man kanske borde göra som vid galor, byta klänning efter ett tag Jag tror jag ska köra på spets och det trots att sambon verkar föredra utan.... Mrsbrud: Gud vilken vacker spets!!!

• Aylas

Phu, massa att läsa igen men som Agape säger - så mycket fina klänningar!

jag har kommit fram till att jag är kinatråds-skadad. Letar nu efter klänning 2, en kort att ha senare på kvällen. En dansvänlig alltså . Tänkte köra på Landy och eventuellt köpa tärnklänningar samtidigt.

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-06 09:28:09 följande:
    Darling Daisy - det fanns faktiskt ingen som var mitt i prick. Denna överdel (vänstra) är ganska lik den första men hittar konstigt nog ingen kjol som är lik. Till den andra (men med reservation för att jag inte ser bilden så noga, kanske inte alls stämmer) kanske nåt som den högra bilden passa (broderierna kan ju göras i annan färg) men att be dem göra kjolen smalare (om du inte gillar vidden).

Eller (fast broderifärgen får du ju alltid välja själv. Du kan ju göra broderierna i samma färg som tyget oxå...). Men den här är supersupersupersuperbillig...
    Tack för hjälpen med bilderna, 1700-tal! De här broderierna gillade jag mycket! Gillade också att draperingen går lite snett under bysten. Har du bild på baksidan också?
    Fast det nog egentligen passar bättre med en enklare modell på vårt bröllop (m tanke på det lantliga temat och mig som person), så gillade jag faktiskt den puffiga nixan. Har hittills valt bort allt med draperade kjolar och speciellt såna med tyll som sticker ut undertill, men nu blev jag ju lite kär trots allt!

Svårt val det här... Först bestämma modell och sen också vilket företag man ska våga sig på! 
  • Agape

Darling Daisy: har också det "problemet", vi ska ha ett lantligt vinterbröllop med en lokal i timmerstugmodell, med bjälkar mm och känner att de fina pampiga klänningarna inte riktigt passar temat. Utan någon enklare modell med tex spets skulle passa bättre...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden