• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-05 09:54:16 följande:
    Jag har redan beställt mina favors, så nu får jag fan hålla i pengarna...
    Men det var vääääldigt mycket fina askar och sånt!
    Det har inte jag!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-05 10:37:20 följande:
    Det har inte jag!
    Stackars dig!
  • Skumboll

Mitt största problem just nu är om jag ska ha 1 eller 2 cm brett band på mina små lådor. Ni förstår ju att jag är en riktig j*vla velpotta...

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-05 10:46:58 följande:
    Mitt största problem just nu är om jag ska ha 1 eller 2 cm brett band på mina små lådor. Ni förstår ju att jag är en riktig j*vla velpotta...
    Haha! Ta 2 cm vettja, det är ju bröllop!! Trodde inte stenbockar var förespråkare av favors... Min kära mor fryste åt sådant "trams" tills jag förklarade att vi ska lägga en tryffelboll i till varje gäst (=1000 kr) för att på så sätt komma undan efterrätten (=8000 kr). Dååå blev ju favorsaskar riktigt intressanta, man får vara lite pedagogisk med vissa stjärntecken...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-05 11:01:33 följande:
    Haha! Ta 2 cm vettja, det är ju bröllop!! Trodde inte stenbockar var förespråkare av favors... Min kära mor fryste åt sådant "trams" tills jag förklarade att vi ska lägga en tryffelboll i till varje gäst (=1000 kr) för att på så sätt komma undan efterrätten (=8000 kr). Dååå blev ju favorsaskar riktigt intressanta, man får vara lite pedagogisk med vissa stjärntecken...
    Haha, jag vet.... jag är ju inte mycket för krimskrams annars men det här ger jag ju bara för att jag själv tycker det är så jävla gott och för att det är så typiskt mig.
    2 cm it is! (tänk, ibland behöver jag någon som tar alla beslut åt mig)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-05 11:10:28 följande:
    Haha, jag vet.... jag är ju inte mycket för krimskrams annars men det här ger jag ju bara för att jag själv tycker det är så jävla gott och för att det är så typiskt mig.
    2 cm it is! (tänk, ibland behöver jag någon som tar alla beslut åt mig)
    Vad ska ni ha i askarna då? Det är bra, släng bara ut de beslut som ska fattas i tråden så fattar vi dem åt dem - nadas problemas! Jag ska nog inte ha några sidenband alls. Nog för att jag gillar puttinutt, band och spetsar (har gått loss totalt på inbjudningskorten ) men kan inte se mig själv knyta 80 sidenrosetter dagen före bröllopet. Tryffeln är ju liksom färskvara... Tror det skulle sluta med att jag slängde ut allt genom fönstret och få ett nervsammanbrott!
  • S2011
    1700tal skrev 2011-03-05 11:27:11 följande:
    Vad ska ni ha i askarna då? Det är bra, släng bara ut de beslut som ska fattas i tråden så fattar vi dem åt dem - nadas problemas! Jag ska nog inte ha några sidenband alls. Nog för att jag gillar puttinutt, band och spetsar (har gått loss totalt på inbjudningskorten ) men kan inte se mig själv knyta 80 sidenrosetter dagen före bröllopet. Tryffeln är ju liksom färskvara... Tror det skulle sluta med att jag slängde ut allt genom fönstret och få ett nervsammanbrott!
    Eller så limmar du band "runt" askarna och knyter rosetten på locket. åh, vad värdelös jag är på att förklara. Skrattande
    förstår du hur jag menar? då får du pyssla, men slipper pysslet dagen innan - bara lyfta på locket och ploppa ner tryfflarna Skrattande
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-03-05 11:33:57 följande:
    Eller så limmar du band "runt" askarna och knyter rosetten på locket. åh, vad värdelös jag är på att förklara. Skrattande
    förstår du hur jag menar? då får du pyssla, men slipper pysslet dagen innan - bara lyfta på locket och ploppa ner tryfflarna Skrattande
    Aaah, menar du att bara locket då har band? Inget alls på underdelen?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-05 11:27:11 följande:
    Åh, kan vi inte få se inbjudningskorten?! Jag kör tvärtom, alla trycksaker är vääääldigt enkla så en liten rosett ska jag fan ha! Men det blir organza istället för sidenband.  
    Jag ska ha guld-macarons i mina kartonger. Eller om det blir en rosa och en guld. Ojoj, puttinuttigt värre. 
  • S2011
    1700tal skrev 2011-03-05 11:37:15 följande:
    Aaah, menar du att bara locket då har band? Inget alls på underdelen?
    ja, antingen bandlöst på själva asken, eller så limmar man fast band på asken (vik runt kanten och limma gärna en pappersremsa eller ett tygband på insidan asken som döljer avslutet på banden som vikts över kanten).

Sen gör man samma sak på locket och toppar med en snygg rosett eller nåt annat flashigt :) 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden