• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy

Dagens bästa slutsats: Det är inte bra för budgeten att hänga här!!!

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 13:52:33 följande:
    Okej sista gången jag frågar nu, vilken e finast? Ska maila o kolla vad det kostar o sy upp ngn av dem tänkte jag
    Och bara för att gå emot strömmen lite så röstar jag på klänning två!
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-04 14:16:44 följande:
    Den översta är snyggast! Funderar själv på den eller den här:

(jag kanske kan få glida med på en liten räkmacka och få reda på priset sen? Eller så mailar jag och ser om vi får samma svar   )

Expensive Strapless Celebrity Wedding In 2010 with Unexpected Design
    åh den var fin! Självklart får du priserna sen när jag fått dem
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 14:16:56 följande:
    Korrekt uppfattat!
  • Farmall

1700tal: Du är underbar med alla dina fantastiska inlägg.Skrattande
    Kul att se hur en klänning kan förändras med bara en underkjol.

frallan skrev 2011-03-04 13:18:50 följande:
    Min klänning sitter nu fast i tullen
    Som man längtar efter att få sin klänning, jag orkar inte vänta en dag till på att den skall komma! Har inget emot att betala momsen men önskar at det fanns ett enklare sätt, kanske att man kunde betala den redan vid köpet av sin vara... det tog två dagar för min klänning att ta sig från kina till göteborg och kommer typ ta en vecka eller mer för den att komma till mig från göteborg till göteborg...

Nu är den skickad från göteborg (dit den anlände) till helsingborg för att skickas tillbaka till göteborg...effektivt!
    Momsen är betald och allt så nu är det väl bara att vänta!

Hoppas verkligen att den är mödan värd när den anländer till mig...
    Nej så trisst. Förstår frustrationen. Tråkigt med momsen också, det hoppas man ju få slippa....
    Jag vill också ha min klänning nu. Fast för min del är det nog bra att jag inte har den här än, då skulle jag bara slita ut den. Kanske tur att jag tog snörning, då kan jag ju inte prova den själv sen....Glad
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 14:04:54 följande:
    Ja det här var ju svårt, tror nog att jag mailar o frågar vad båda skulle kosta jag menar maila är ju gratis...
    Det tycker jag låter bra, kör på det du. Skrattande
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-04 14:20:11 följande:
    Korrekt uppfattat!
    Ja, shit vad vi verkar inspirera varandra till att vilja köpa flera klänningar!
    Jag ligger ju lite efter er då jag inte ens beställt min första ännu, men visst är det frestande att beställa fler när det är en sån vansinnig skillnad i pris mellan Kinaklänningarna och de vi ser i butikerna här.
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 14:27:22 följande:
    Ja, shit vad vi verkar inspirera varandra till att vilja köpa flera klänningar!
    Jag ligger ju lite efter er då jag inte ens beställt min första ännu, men visst är det frestande att beställa fler när det är en sån vansinnig skillnad i pris mellan Kinaklänningarna och de vi ser i butikerna här.
    Då är det väl dags att lägga en beställning snart?

Jag har beställt två klänningar och en slöja, har betalat nästan precis 4000. Det får man ju knappt en klänning för i en vanlig butik....
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 14:16:56 följande:

Mohaha, så sant, så sant! Men då är det bäst du rappar på så du hinner med några till du oxå!

Sommarbrud - den första!! Gillar den andra oxå men ärligt talat är det nog den fina bakgrunden och arrangemanget som gör bilden...
    Farmall skrev 2011-03-04 14:24:40 följande:
    1700tal: Du är underbar med alla dina fantastiska inlägg.Skrattande
    Kul att se hur en klänning kan förändras med bara en underkjol.
    Skrattande Visst är det lustigt hur det blir som en annan klänning, särskilt som den känns på. Med den sista med tre ringar får man ta sats för att komma igenom en dörröppning!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-04 14:52:37 följande:
    Då är det väl dags att lägga en beställning snart?

Jag har beställt två klänningar och en slöja, har betalat nästan precis 4000. Det får man ju knappt en klänning för i en vanlig butik....
    Och jag har köpt 4 klänningar och 2 slöjor för mindre summa än vad reaklänningen från White One jag provade igår kostade...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 14:57:28 följande:
    Och jag har köpt 4 klänningar och 2 slöjor för mindre summa än vad reaklänningen från White One jag provade igår kostade...
    Men du har ju företagspriser.... det är fusk!

Hittar du inga bilder på den du provade igår?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden