• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-03-04 14:57:28 följande:
    Och jag har köpt 4 klänningar och 2 slöjor för mindre summa än vad reaklänningen från White One jag provade igår kostade...
    Ojojoj, där ser man hur mycket det skiljer. Det är inte klokt.Förvånad
  • Darling Daisy

Sommarbrud:
    Tycker nog att den översta är lite finare än den undre. Det är ju visserligen svårt att se skillnaderna när bilderna är så annorlunda..

Skumboll skrev 2011-03-04 14:52:37 följande:
    Då är det väl dags att lägga en beställning snart?

Jag har beställt två klänningar och en slöja, har betalat nästan precis 4000. Det får man ju knappt en klänning för i en vanlig butik....
    Jag ska ut o prova i butik imorgon. Sen lutar det nog åt en beställning inom kort.

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-03-04 15:01:17 följande:
    Ojojoj, där ser man hur mycket det skiljer. Det är inte klokt.Förvånad
    Eller hur. Helt galet, särskilt som kvalitén är densamma som klänningarna i 10 000- klassen. Förvånad
  • Sommarbrud

1700tal: Hade du ngn bild från klänningen du hade provat?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 16:21:11 följande:
    1700tal: Hade du ngn bild från klänningen du hade provat?
    Åh, har letat hela dagen. Skrikandes Hittar knappt några klänningar när jag googlar. Den är ju från förra året (minst!) och hittar bara årets kollektion från dem. Är en W1 White One. Mamma var stormförtjust i den och var nästan beredd att köpa den på stört! Någon annans blivande make som följde med sin flickvän sa åt mig att sluta prova och slå till!

Ska fortsätta leta...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-04 16:33:42 följande:
    Åh, har letat hela dagen. Skrikandes Hittar knappt några klänningar när jag googlar. Den är ju från förra året (minst!) och hittar bara årets kollektion från dem. Är en W1 White One. Mamma var stormförtjust i den och var nästan beredd att köpa den på stört! Någon annans blivande make som följde med sin flickvän sa åt mig att sluta prova och slå till!

Ska fortsätta leta...
    Hmm oj det kanske blir en klänning från en svensk butik????
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 16:42:50 följande:
    Hmm oj det kanske blir en klänning från en svensk butik????
    Njaaa, vore ju nästan hädelse så som jag engagerat mig i kinaklänningarna vid det här laget!
  • Darling Daisy

Jag googlade w1 white one bridal och såg en massa vackra klänningar - bl a en som måste vara som gjord för dig, 1700tal! En axel och fluffig kjol!

Hur kändes kvaliteten på butiksklänningarna, då? Du har ju fått hem en kinaklänning och har därför lite att jämföra med.  

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 19:06:28 följande:
    Jag googlade w1 white one bridal och såg en massa vackra klänningar - bl a en som måste vara som gjord för dig, 1700tal! En axel och fluffig kjol!

Hur kändes kvaliteten på butiksklänningarna, då? Du har ju fått hem en kinaklänning och har därför lite att jämföra med.  
    Jaså, vilken??

Hm, kvalitén på butiksklänningarna... Många av de lite dyrare satinklänningarna (pronovias, la sposa) har tjockare satin. Men taftklänningarna är precis desamma. Känner mig mer och mer anti mot polyestertaft faktiskt. Min sista klänning var Milly tjatig om att den skulle bli myyycket bättre i taft istället för satin men jag propsade på satin. Har iaf fått förståelse för varför kinatillverkarna starkt förespråkar taft, det är SÅ mkt billigare! Och SER mkt billigare ut.

Men sen har ju de dyrare butiksklänningarna tyger och färgnyanser som inte kinatillverkarna (åtminstone milly, har ju bara deras katalog) har alls. Det är en klar nackdel (om man är petig)....
  • TheD
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 13:52:33 följande:
    Okej sista gången jag frågar nu, vilken e finast? Ska maila o kolla vad det kostar o sy upp ngn av dem tänkte jag
    Överdel på nr 1 och kjoldelen på nr 2 :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden